Υπογράφηκε και ήδη ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες στο μεγάλο έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αποκατάσταση των σοβαρών ζημιών που προκάλεσε η καταιγίδα “Ιανός” το Φθινόπωρο του 2020 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΤΕΡΝΑ υπεγράφη στις 21 Αυγούστου 2021.
Όπως γράφει το ypodomes.com, η σχετική σύμβαση είχε περάσει από τη Βουλή από τα τέλη Ιουλίου. Τότε, ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είχε χαρακτηρίσει εξαιρετικά σημαντική την σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών.
Από τις 3 Σεπτεμβρίου η ΤΕΡΝΑ έχει ήδη αποστείλει έγγραφο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εγκατάσταση του πρώτου εργοταξίου. Τα έργα θα ολοκληρωθούν σε χρόνο μεταξύ 24 και 36 μηνών, ανάλογα με την πορεία των εργασιών. Για την ΤΕΡΝΑ είναι ακόμα ένα έργο που μεγαλώνει το ανεκτέλεστο των εργασιών της.
Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η ΤΕΡΝΑ ανέλαβε το έργο με έκπτωση 6%. Ο διαγωνισμός έτρεξε με fast track διαδικασίες ως κατεπείγον εργο και καλέστηκαν να συμμετάσχουν οι ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Οι ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ έδωσαν έκπτωση 5%.
Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου
Το κόστος του έργου είναι 143 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Αντικείμενο του ως έργου είναι η επείγουσα αποκατάσταση των ζημιών επί οδοστρωμάτων, οδικών υποδομών, γεφυρών και εκτέλεσης συνοδών έργων σήμανσης, προστασίας και ασφάλειας, απορροής όμβριων κ.λ.π., που προκλήθηκαν από τις φυσικές καταστροφές από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός» και τις συνεπακόλουθες πλημμύρες της 18ης και 19ης Σεπτεμβρίου 2020 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Πιο συγκεκριμένα στο οδικό δίκτυο της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας και ειδικότερα στους Δήμους Καρδίτσας, Αργιθέας και Μουζακίου.
Διαδικασία διαπραγμάτευσης
Η ανάθεση του έργου διενεργήθηκε με προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 2γ του άρθρου 32 και του άρθρου 32Α του ν.4412/2016 (Α’ 147). Για να μπορέσουν να τρέξουν τα έργα γρήγορα ζητήθηκε και λήφθηκε εξαίρεση υποχρέωσης έκδοσης περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
Προϊσταμένη Αρχή είναι η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (Ε.Υ.Δ.Ε./Κ.Σ.Σ.Υ.) και Διευθύνουσα Υπηρεσία του υπόψη έργου το Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ) Αθήνας (περιοχών Περιφέρειας Αττικής και Π.Ε. Εύβοιας και Κυκλάδων) της Ε.Υ.Δ.Ε./Κ.Σ.Σ.Υ.
Πρόκειται για μία από τις σπάνιες περιπτώσεις fast track διαδικασίας για την αποκατάσταση ζημιών από θεομηνία στη χώρα και θα αποτελέσει κατά κάποιο τρόπο ένα τεστ για ανάλογες περιπτώσεις. Είναι γνωστό πως πολλές φορές περνούν από 3 έως 5 χρόνια για να ξεκινήσουν έργα αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com