Για τα προβλήματα του κλάδου και τις διεκδικήσεις τους μίλησε στο Ηχόραμα 100,8 ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ν. Καρδίτσας Βάϊος Κουτής, με αφορμή την πανελλαδική απεργία των εκπαιδευτικών την περασμένη Τετάρτη.
Ο κ. Κουτής ήταν καλεσμένος (την Τετάρτη) στην εκπομπή «Μεσημεριανό Μαγκαζίνο» (καθημερινά 14:00-15:00) με τη Βάσω Μπαλαμπάνη, με τη συζήτηση να ξεκινάει από το γεγονός ότι μία μέρα πριν το Υπουργείο έκρινε την απεργία τους παράνομη.
Πιο αναλυτικά, ο κ. Κουτής τόνισε στο Ηχόραμα 100,8 τα ακόλουθα:
«Μία απόφαση για την οποία δεν υπάρχει λογική. Η τελευταία φορά που έγινε να πάει το Υπουργείο Παιδείας σε ένα σωματείο, σε μια Ομοσπονδία και να βγάλει μια άκυρη απεργία, πάει στο μακρινό 1981.
Τις απεργίες τις πληρώνουμε από την τσέπη μας. Δεν μας τις χαρίζουν, Και το ημερομίσθιο και την ασφαλιστική μας κάλυψη.
Για ένα μέσο εκπαιδευτικό είναι γύρω στα 80 με 90 ευρώ την ημέρα. Οπότε, καταλαβαίνετε, είναι σημαντικό το κόστος μιας απεργίας.
Βέβαια, αυτό δεν μας πτοεί μπροστά στα σοβαρά προβλήματα που έχουμε να διεκδικήσουμε και να αντιπαλέψουμε, πολύ περισσότερο το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Ένα βασικό αίτημα είναι η αύξηση στους μισθούς μας.
Από τα χρόνια των μνημονίων έχουμε χάσει το 60% της αγοραστικής μας δύναμης, δεν υπάρχουν δώρα, δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά.
Ο πληθωρισμός τρέχει, άρα είναι επιτακτική ανάγκη να ζούμε με αξιοπρέπεια μέσα από την εργασία μας.
Και, φυσικά, να υπογραφεί η συλλογική σύμβαση εργασίας που θα κατοχυρώνει τα κρίσιμα εργασιακά δικαιώματα τόσο σε εμάς τους μόνιμους, όσο και στους συναδέλφους αναπληρωτές.
Σκεφτείτε την υπογεννητικότητα στη χώρα μας. Συνάδελφοι αναπληρωτές δεν δικαιούνται καν την άδεια ανατροφής τέκνου.
Δεν έχουν προβλέψει ούτε τα αυτονόητα.
Ένα άλλο πολύ βασικό είναι οι πειθαρχικές διώξεις. Έχει να κάνει με το σύστημα αξιολόγησης των σχολικών μονάδων το οποίο δεν προσφέρει τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι ένα χρονοβόρο αντιεκπαιδευτικό μέτρο, γραφειοκρατικό και δεν προσφέρει τίποτα ούτε σε εμάς ούτε στους μαθητές μας.
Ο εκπαιδευτικός κλάδος λέει ναι στην αξιολόγηση όταν αυτή, όμως, θα έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Θα μας κάνει καλύτερους, θα μας επιμορφώνει και θα μας δίνει τα εφόδια για τη νέα εποχή της πληροφορικής.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν να επιμορφωθούν πάνω από 15 χρόνια. Έχουν κλείσει τα διδασκαλεία επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς και αντί αυτών υπάρχουν κάποια δίωρα, εκτός ωραρίου, επιμορφωτικά σεμινάρια που δεν παρουσιάζουν κάτι το θετικό.
Και όχι να φθάνουμε σε αυτό το παραλήρημα των διώξεων και των πειθαρχικών και των απειλών.
Ένα άλλο ζήτημα είναι οι Σχολικές Επιτροπές. Με τη μεταφορά των Σχολικών Επιτροπών και την κατάργησή τους, έχουν μεταφερθεί όλοι οι οικονομικοί πόροι στους Δήμους.
Τα σχολεία ασφυκτιούν. Δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ στη σχολική μονάδα. ΄΄Κρεμόμαστε΄΄ από τις διαθέσεις της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής.
Δεν υπάρχουν χρήματα, δεν υπάρχουν αναλώσιμα. Ούτε η χλωρίνη δεν είναι αυτονόητη σε μια σχολική μονάδα.
Δεν είναι αυτονόητη η συντήρηση των μηχανημάτων που χρειάζεται μια σχολική μονάδα, δεν είναι αυτονόητο το εκπαιδευτικό υλικό για ό,τι χρειάζεται το σχολείο.
Έχουμε σχολεία στην περιοχή μας τα οποία μπάζουν νερό, από αυτές τις ελάχιστες βροχές που είχαμε, και δεν μπορούν να συντηρηθούν».