Με αφορμή την πρόσφατη παρουσίαση του ποδηλατικού προφίλ της Καρδίτσας από την εκπομπή Ποδηλατοδράσεις δίνεται η αφορμή για ορισμένες επισημάνσεις αλλά και για να δούμε πόση αλήθεια κρύβεται πίσω από την συγκεκριμένη ή και αντίστοιχες εκπομπές που μπορεί να μας επισκεφτούν στο μέλλον.
Η Καρδίτσα είναι γνωστό σε όλους μας πόσο στενή σχέση έχει με το ποδήλατο, και πόσο αυτό έχει γίνει βίωμα αλλά και στοιχείο ταυτότητάς της. Η προβολή αυτής της ιδιαίτερης σχέσης των Καρδιτσιωτών με το ποδήλατο έγινε πολλές φορές στο παρελθόν αντικείμενο προβολής από όλες τις εκμπομπές της Ελληνικής τηλεόρασης που είχαν μικρή ή μεγαλύτερη σχέση με το ποδήλατο. Άλλες φορές η προσέγγιση κατάφερνε να εμβαθύνει στην σχέση αυτή και άλλες στέκονταν σε μια πιο επιφανειακή προσέγγιση με πρωτόλεια σχόλια και κλισέ συμπεράσματα.
Το τελευταίο αφιέρωμα από την εκμπομπή «ποδηλατοδράσεις» πάντως άφησε ένα πάγωμα θα λέγαμε ένα ερωτηματικό ίσως (;) αναφορικά με τμήματα της εκμπομπής που ελάχιστη ή καθόλου σχέση είχαν με το ποδήλατο. Έτσι λοιπόν είδαμε μεγάλο μέρος της προβολής να αφιερώνεται σε επιχειρήσεις της πόλης που είχαν από ελάχιστη ως και καθόλου σχέση με το ποδήλατο, την ποδηλατική πολιτική, το ποδηλατικό lifestyleκαι την αντίστοιχη κουλτούρα. Η προσπάθεια δε της σύνδεσης ήταν τόσο άγαρμπη που «κλωτσούσε» με την πρώτη κιόλας ματιά και βεβαίως άφηνε πολλά ερωτήματα για το νόημα και την πρόθεση αυτής της προβολής, αλλά και γιατί απουσίαζαν άλλες πιο ουσιαστικές πρωτοβουλίες και δράσεις.
Τα ερωτηματικά μάλιστα πυκνώνουν αν λάβουμε υπόψη πως το Σαββατοκύριακο των γυρισμάτων λάμβαναν χώρα στην πόλη μας ποδηλατικοί αγώνες που αφέθηκαν ασχολίαστοι, ενώ η πολύ σημαντική προσπάθεια που γίνεται από ένα νέο παιδί για την δημιουργία ιδιαίτερων πρωτότυπων χειροποίητων ποδηλάτων και την προώθηση της αστικής ποδηλασίας θάφτηκε και αυτή. Να σημειώσουμε πως τα θέματα αυτά ήταν γνωστά από τους υπεύθυνους της εκμπομπής ενώ το θέμα των χειροποίητων ποδηλάτων ήταν στην ατζέντα της εκμπομπής. Επίσης στην εκμπομπή δεν βρέθηκε χώρος και για θέματα όπως ο αγώνας τριάθλου xterraπου γίνεται σε λίγες μέρες στην λίμνη Πλαστήρα, ένα eventπαγκόσμιας εμβέλειας που γίνεται για πρώτη φορά στην χώρα μας και μπορεί να έχει ξεχωριστή σημασία για την προβολή της περιοχής μας ως προορισμού υπαίθριων δραστηριοτήτων.
Γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια εκπομπή χορηγών, αναρωτιόμαστε όμως αν οι χορηγοί αυτοί πρέπει να ψάξουν λίγο την ποιότητα του τηλεοπτικού προϊόντος, ώστε να εκπληρώνει το σκοπό του και να μην είναι δυσφήμηση τελικά, με το χαμηλό του επίπεδο και την έλλειψη πραγματικής επαφής με το αντικείμενο. Και βέβαια θα μπορούσε να είναι και ένα μάθημα για όλους μας (τους ανθρώπους της διοίκησης κυρίως) για την ποιότητα της προβολής της περιοχής μας και των δράσεών μας ώστε στο μέλλον να είμαστε εμείς αυτοί που θέτουν τους όρους και τις συνθήκες της προβολής.
—
Αριστοτέλης Τσόγκας