Ειδήσεις

Το σχολείο σήμερα – Διεπιστημονικός κύκλος ομιλιών – συζητήσεων της Ιεράς μας Μητροπόλεως


Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος το εσπέρας του Σαββάτου 16 Νοεμβρίου 2024 παρέστη συμπροσευχόμενος κατά την ακολουθία του Εσπερινού στον Ι. Ναό Αγίων Σοφίας, Ιωάννου Χρυσοστόμου και Σπυρίδωνος Καρδίτσης.
Οι πτυχές στις οποίες υστερεί σήμερα το Ελληνικό σχολείο, καθώς και η σημασία του αμοιβαίου σεβασμού και της αλληλοκατανόησης μεταξύ των γονέων – εκπαιδευτικών προς όφελος των παιδιών, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημαντικής ενημερωτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε Ιερά Μητρόπολης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων με θέμα «Το σχολείο σήμερα», στο πλαίσιο των διεπιστημονικών κύκλων ομιλιών – συζητήσεων.
Η ενημερωτική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πνευματικό κέντρο του Ι. Ναού Αγίων Σοφίας, Ιωάννου Χρυσοστόμου και Σπυρίδωνος, παρουσία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμοθέου, το Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024 με ομιλήτρια την κυρία Αναστασία Σατλάνη, Ψυχολόγου – Εκπαιδευτικού.


Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Αντιδήμαρχος Καρδίτσας κ. Στέφανος Θεολόγης, ο αναπλ. Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου κ. Δημήτρης Παπούλιας, εκπαιδευτικοί, ιερείς και πλήθος κόσμου.
Στην εποικοδομητική της ομιλία, η κ. Σατλάνη υπογράμμισε τη σημασία που έχει οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς να επιδείξουν διάθεση συνεργασίας και επικοινωνίας, ώστε μέσα από την αμοιβαία αλληλοκατανόηση και τον σεβασμό να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα προς όφελος των παιδιών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το σχολείο είναι ο δεύτερος φορέας κοινωνικοποίησης μετά την οικογένεια και σκοπός του είναι η απόκτηση γνώσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων.


Για να επιτευχθούν οι στόχοι του νέου σχολείου που οραματίζεται το Υπουργείο παιδείας και θρησκευμάτων και καλούνται να υπηρετήσουν οι Εκπαιδευτικοί και το Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό, πρέπει να καλυφθούν οι υστερήσεις και να αντιμετωπιστούν οι παθογένειες.
Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, που ευνοεί την βαθμοθηρία και τον ανταγωνισμό εις βάρος της ευγενούς άμιλλας, απειλεί την αυτοεκτίμηση των μαθητών, προκαλεί σχολικό άγχος και παρεπόμενες αρνητικές καταστάσεις.
Πρέπει να αντιμετωπιστούν αποφασιστικά οι σχολικές συγκρούσεις και ο σχολικός εκφοβισμός, με θετικές πρακτικές και με οριοθέτηση των μαθητών, ώστε να μάθουν να συνυπάρχουν αρμονικά, να εκφράζουν άμεσα και λειτουργικά τα συναισθήματά τους και να έχουν αλληλοσεβασμό και αλληλεγγύη.
Ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός, γιατί δεν μεταδίδει μόνο γνώσεις στους μαθητές του, αλλά επιπλέον παιδαγωγεί, συμβουλεύει, υποστηρίζει και κυρίως εμπνέει, με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
Καθοριστική επίσης είναι η συνεργασία του με τους γονείς, γιατί η θετική γονεϊκή εμπλοκή που αποσκοπεί στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου και όχι στον έλεγχο και στην στείρα κριτική, συντελεί στην κοινή προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων.
Προϋπόθεση της καλής συνεργασίας, που είναι απαραίτητη για να εκπληρώσει το σχολείο την αποστολή του, είναι η αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, που αποτελούν το λεγόμενο «Τρίγωνο της Εκπαίδευσης»: μαθητές, γονείς και Εκπαιδευτικούς.
Τότε το σχολείο θα παρέχει στα παιδιά «τα μεγαλύτερα δώρα», που σύμφωνα με τη μεγάλη παιδαγωγό Μ. Μοντεσσόρι, είναι «οι ρίζες της υπευθυνότητας και τα φτερά της ανεξαρτησίας».


Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους και ιδιαίτερα την κυρία Αναστασία για την εισήγηση που έκανε, καθώς και για την μεγάλη της προσφορά στην τοπική εκκλησία και στην ιερά Μητρόπολη. Επίσης, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τον Θεό και τους ανθρώπους που του δίνουν τη δυνατότητα να συμμετέχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα.
Αξιοσημείωτη είναι η αναφορά του Ποιμενάρχη μας, σε ένα βιβλίο που έχει τίτλο “Άθος από το Άγιον Όρος”, το οποίο συνδέει την πνευματικότητα με την ανθρώπινη κοινωνία και τόνισε ότι το σχολείο είναι ένα «στάδιο αγώνων και αρετών» και αναγνωρίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, ειδικά σε σχέση με τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, όπως το μάθημα των θρησκευτικών. Τέλος, επεσήμανε ότι η αξία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος εξαρτάται από την ποιότητα του δασκάλου που το εφαρμόζει.

Προηγούμενο άρθρο Συνάντηση του κεντρικού τραπεζίτη Γιάννη Στουρνάρα με τη βουλευτή Καρδίτσας Ασημίνα Σκόνδρα
Επόμενο άρθρο Τον Δεκέμβριο οι διαγωνισμοί για τα οδικά - σιδηροδρομικά