Πριν από λίγες μέρες, το Σάββατο 23 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης του Πανελλήνιου φεστιβάλ Ερασιτεχνικού θεάτρου Καρδίτσας στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο της πόλης μας. Το Μουσικό Σχολείο, όπως παραδοσιακά συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, “έντυσε” μουσικά την τελετή λήξης και το Σύνολο Ελληνικής Μουσικής με τον υπεύθυνο καθηγητή του, κ. Ηλία Παππά παρουσίασε ένα ποικίλο πρόγραμμα το οποίο στο 2ο μέρος του περιλάμβανε τραγούδια που έγιναν μεγάλες επιτυχίες του κορυφαίου ¨Ελληνα συνθέτη, δημιουργού και μαέστρου, Σταύρο Ξαρχάκο, ο οποίος τιμήθηκε εκείνο το βράδυ για τη συνεισφορά του στην τέχνη.
Με λύπη μας όμως ακούσαμε τον κ. Ξαρχάκο, ανεβαίνοντας στη σκηνή να παραλάβει την τιμητική πλακέτα, να διατυπώνει τις απόψεις του και τη διαφωνία του γενικότερα σχετικά με τα προγράμματα σπουδών που διέπουν τα Μουσικά Σχολεία. Οι απόψεις του αυτές αναπαρήχθησαν αυτούσιες από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή δημοσιογραφική έρευνα ή σχολιασμός για την αλήθεια ή όχι των λεγομένων του.
Επειδή λοιπόν διατυπώθηκαν απόψεις – είτε από ελλιπή είτε από λανθασμένη ενημέρωση – θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τους αναγνώστες πολύ συνοπτικά για τα εξής που αφορούν στα προγράμματα σπουδών ενός Μουσικού Σχολείου(ΦΕΚ 3523/B/25-8-2020):
Σε ένα Μουσικό Σχολείο, όλοι οι μαθητές/-τριες – και όχι μόνο ένα ποσοστό – διδάσκονται πέραν των μαθημάτων Γενικής Παιδείας όπως ακριβώς και στα Γενικά Γυμνάσια – Λύκεια, 13 – 14 ώρες μουσικών μαθημάτων (Θεωρητικά ευρωπαϊκής μουσικής, θεωρητικά Ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, χορωδία, σύνολα, Ατομικά όργανα υποχρεωτικά και επιλογής, κ.α.) και όχι μόνο μία (1) ώρα, όπως ανέφερε ο κ. Ξαρχάκος. Ανατρέχοντας στο σχετικό ΦΕΚ μπορεί κανείς να αντλήσει πληροφορίες αναλυτικά για τα μαθήματα και τις ώρες των μαθημάτων.
Συνοψίζοντας και – όπως ήδη αναφέρθηκε – με δεδομένη την εκτίμηση και τον σεβασμό μας στο πρόσωπο του κ. Ξαρχάκου θα θεωρούσαμε παράλειψη να μην προχωρήσουμε στην αποκατάσταση της αλήθειας (σχετικά με το πρόγραμμα των μουσικών μαθημάτων του σχολείου), κινούμενοι από ηθικό χρέος τόσο απέναντι στους μαθητές μας και στους γονείς/κηδεμόνες, όσο και στην αξιόλογη προσπάθεια για τη στήριξη της μουσικής παιδείας που καταβάλλεται καθημερινά στο Μ.Σ.Κ. Εξάλλου, το επίπεδο και η ποιότητα του Μ.Σ.Κ. έχουν κριθεί πολλές φορές από την πολύπλευρη δράση και παρουσία του στην τοπική κοινωνία αλλά και ευρύτερα.