Μια σημαντική ώθηση στην τουριστική κίνηση της περιοχής της λίμνης Πλαστήρα έδωσε το τριήμερο των Απόκρεων και της Καθαράς Δευτέρας καθώς η πληρότητα έφθασε το 80 με 85%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα που υπάρχει και για το επόμενο τριήμερο, αυτό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, με αποτέλεσμα ο Μάρτιος να αποτελεί έναν πολύ καλό μήνα για τον κλάδο των ξενοδόχων. Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λίμνης Πλαστήρα Θωμάς Τσάβαλος μίλησε στο Ηχόραμα 100,8 και στην εκπομπή «Μεσημεριανό Μαγκαζίνο» και τη Βάσω Μπαλαμπάνη, τονίζοντας τα ακόλουθα:
Η κίνηση το τριήμερο των Απόκρεων
«Το τριήμερο, που μόλις αφήσαμε πίσω μας, σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι πήγε αρκετά καλά. Ο μέσος όρος πληρότητας στα καταλύματα ήταν περίπου στο 80 με 85%, οπότε είμαστε ευχαριστημένοι.
Και, αν λάβουμε και υπόψιν, ότι έχουμε και άλλο ένα τριήμερο μπροστά μας το οποίο και αυτό φαίνεται καλό, θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή οικονομική ανάσα για όλους μας.
Οι επισκέπτες που ήρθαν ήταν από όλη την Ελλάδα. Βασικά, ο κύριος άξονας είναι από την Αθήνα πάντα, αλλά είχαμε και από άλλες μεγαλύτερες πόλεις, όπως από Θεσσαλονίκη, είχαμε και από νησιά.
Αρκετές οικογένειες ήταν οι περισσότερες που επέλεξαν έναν πιο ήσυχο τρόπο για να περάσουν αυτό το τριήμερο που πέρασε σε σχέση με άλλες πόλεις που έχουν διάφορες εκδηλώσεις».
Η πληρότητα για το τριήμερο της 25ης Μαρτίου
«Για το τριήμερο της 25ης Μαρτίου που ακολουθεί, η πληρότητα είναι στα ίδια επίπεδα. Είναι εκεί γύρω στο 80 με 85%. Υπάρχουν κάποια διαθέσιμα δωμάτια. Είναι λίγα σε όλη την περιοχή.
Οπότε, είναι θετικό που ο κόσμος ΄΄μοιράστηκε΄΄ και μας προτίμησε και τα δύο αυτά Σαββατοκύριακα.
Υπάρχουν ακόμα περιθώρια για να βρουν κάποιο δωμάτιο. Οι τιμές είναι προσιτές σε σχέση με άλλες περιοχές και θεωρώ ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό επίπεδο γι ΄ αυτές τις γιορτές.
Φαίνεται να είναι και καλός ο καιρός, όπως μας έκανε και αυτό το τριήμερο που πέρασε, οπότε οι επισκέπτες θα ευχαριστηθούν σίγουρα κάποιες δραστηριότητες, τις βόλτες σε διάφορα μονοπάτια που υπάρχουν εδώ γύρω και γενικά θα απολαύσουν το τοπίο και τη φύση».
Βήματα για την ενίσχυση και προβολή του τουρισμού
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λίμνης Πλαστήρα Θωμάς Τσάβαλος ερωτήθηκε από το Ηχόραμα 100,8 και για το εάν και κατά πόσο γίνονται βήματα αφενός για τη στήριξη του τουρισμού, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες, αλλά και των ίδιων των ξενοδόχων που, ανάμεσα σε όλα τα άλλα, πλήττονται από το ενεργειακό κόστος και όχι μόνο, αφετέρου δε και για την ενίσχυση και περεταίρω προβολή του τουρισμού στην περιοχή της λίμνης Πλαστήρα. Όπως τόνισε ο κ. Τσάβαλος:
«Υπάρχει ένας σχεδιασμός, όπως έχουμε ενημερωθεί και από άλλους προορισμούς, όπως είναι ο Βόλος, που ήταν και αυτός στις πλημμυρισμένες περιοχές, και το επόμενο βήμα είναι να βγει το Thessaly Pass από ό,τι έχει ακουστεί.
Είμαστε σε συνεννόηση και με το Επιμελητήριο. Έχουμε δώσει ημερομηνίες που θα προτιμούσαμε να ισχύει αυτό το Thessaly Pass.
Το Thessaly Pass είναι σαν το πρόγραμμα ΄΄Τουρισμός για Όλους΄΄. Απλά είναι εξειδικευμένο, σαν ένα εισιτήριο ας πούμε, το οποίο θα εξυπηρετεί τις πληγείσες περιοχές.
Δηλαδή, θα δοθεί κάποιος αριθμός voucher στον Βόλο, κάποιος στη Λάρισα και κάποιος εδώ, στη λίμνη Πλαστήρα.
Αυτό είναι ένα πολύ θετικό μέτρο και το περιμένουμε. Δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα αλλά έχει ανακοινωθεί ότι θα γίνει. Το περιμένουμε.
Όσον αφορά στο ενεργειακό κόστος, αυτό πάντα για εμάς αποτελεί ένα μεγάλο αγκάθι για τη λειτουργία μας.
Επίσης, είναι να ανακοινωθεί ένα πρόγραμμα που θα είναι σαν το ΄΄Εξοικονομώ΄΄, για τις επιχειρήσεις. Έχω την εντύπωση ότι έχει ξεκινήσει και για αντικατάσταση συσκευών και για επιχειρήσεις, ύψους 20.000 ευρώ, άρα επιδοτείται το 50%.
Οπότε, σιγά-σιγά γίνονται κάποια βήματα. Τα περιμένουμε».
Σημαντικό το κομμάτι της προβολής
«Ένα σημαντικό κομμάτι είναι αυτό της προβολής. Διότι, όπως είναι γνωστό, στη χώρα μας είναι περισσότερο προβεβλημένο και γίνεται περισσότερο διαφήμιση στα καταλύματα τα οποία είναι κοντά στη θάλασσα.
Έχουμε κάνει και εμείς κάποιες ενέργειες και μονομερώς και σε συνεργασία με άλλες Ενώσεις που αφορούν τον ορεινό τουρισμό στην Ελλάδα για να γίνει μια αντάξια προβολή στο εξωτερικό σε σχέση με τα δικά μας μέρη. Ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο η θάλασσα, είναι και το βουνό».