Η νέα χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, και ο κόσμος του αυτοκινήτου ελπίζει αυτή να είναι επιτέλους μια χρονιά χωρίς τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις που ταλαιπωρούν κατασκευαστές, εμπόρους και αγοραστές από το 2020 και έπειτα.Ανεξάρτητα όμως από αυτό, το 2023 φέρνει πολλά καινούργια αυτοκίνητα τα οποία σκοπεύουν είτε να αλλάξουν τα δεδομένα της κατηγορίας τους, είτε να διαφοροποιήσουν τελείως την εικόνα που έχουμε σχηματίσει για την εταιρεία που τα παράγει. Φυσικά, στην πλειονότητά τους είναι ηλεκτρικά, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν λείπουν και τα βενζινοκίνητα σπορ μοντέλα από κατασκευαστές-θρύλους. Ας δούμε τις σημαντικότερες νέες ελεύσεις, σε αλφαβητική σειρά.
Στην αρχή της χρονιάς, η Alfa Romeo θα λανσάρει ένα νέο, 2θέσιο σπορ μοντέλο με κινητήρα V6 τοποθετημένο στο κέντρο. Λέγεται ότι θα είναι μια σπορ Alfa φτιαγμένη από το μηδέν, και όχι μια παραλλαγή κάποιας υπάρχουσας Ferrari ή Maserati, ενώ το περίεργο είναι ότι μπορεί να είναι τόσο ακριβή που να τις ανταγωνίζεται και εκείνες. Όπως δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Jean-PhilippeImparato, «αυτό το αυτοκίνητο θα είναι πολύ ευχάριστο, πολύ ακριβό, πολύ εκλεκτό».
Στα μεγάλα οικογενειακά σεντάν, δύο δυνατοί παίκτες ετοιμάζονται να παρουσιάσουν την εντελώς νέα γενιά των μοντέλων τους. Η Audi θα διευρύνει την ηλεκτρική γκάμα της με το Α6 e-tron, το οποίο θα είναι κορυφαίο σε αεροδυναμική (συντελεστής Cd 0,22), έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται πλήρως την μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh και να πετυχαίνει αυτονομία σχεδόν 700 km! Στην απέναντι όχθη, η ολοκαίνουργια BMW Σειρά 5 που θα εμφανιστεί στα μέσα του 2023 θα εξακολουθήσει να διατίθεται με την πληθώρα συστημάτων κίνησης της υπάρχουσας, ενώ θα αποκτήσει και ηλεκτρική εκδοχή με την ονομασία i5.
Τα αυτοκίνητα πόλης δυσκολεύονται να πετύχουν τους στόχους εκπομπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα που έχει θεσπίσει για αυτά η ΕΕ, οπότε όλο και περισσότερα γίνονται ηλεκτρικά. Το επόμενο τέτοιο μοντέλο είναι το νέο FIAT Panda. Θα διατηρήσει το γνώριμο στιλ του, εκσυγχρονισμένο και επηρεασμένο από το πρωτότυπο Centoventi του 2019, ενώ στόχος είναι να επαναφέρει στην γκάμα τον ξέγνοιαστο και χρηστικό χαρακτήρα που είχε το original Panda, της δεκαετίας του ’80. Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, θα είναι πιο φτηνό από το αντίστοιχο, ηλεκτρικό 500, με το οποίο θα συγγενεύει σε επίπεδο πλατφόρμας και μηχανικών μερών. Αλλά μένει να δούμε αν θα είναι πραγματικά προσιτό, αφού η υψηλή τιμή αγοράς είναι ένας από τους πιο αποτρεπτικούς παράγοντες για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα.
Η Kia, η κορεατική εταιρεία που αυξάνει συνεχώς το μερίδιό της στην Ευρώπη, πρόσφατα μας ξανασυστήθηκε με το ηλεκτρικό crossover EV6. Και αυτό είναι απλώς το πρώτο δείγμα από μια ολόκληρη οικογένεια τέτοιων μοντέλων, με το επόμενο να έρχεται, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει, νωρίς μέσα στο 2023. Πρόκειται για το Kia EV4, ένα ηλεκτρικό crossover της κατηγορίας C, με διαστάσεις παραπλήσιες με του Sportage, το οποίο μάλιστα θα βάλει στόχο να χτυπήσει εμπορικά τονpremiumανταγωνισμό. Δηλαδή, θα είναι ανταγωνιστής μοντέλων όπως η Mercedes-Benz EQA και το Volvo C40. Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP, θα διατηρήσει την αρχιτεκτονική των 800 Vπου επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας στο 80% σε 20 λεπτά.
Ριζικά αναθεωρημένη θα βρει το τέλος του 2023 και την γκάμα της ΜΙΝΙ. Η βρετανική εταιρεία, που εδώ και πολλά χρόνια ανήκει στην BMW, έχει ήδη δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες καμουφλαρισμένων πρωτοτύπων του νέου ΜΙΝΙ Hatchback, το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στη χρονιά. Θα διατηρήσει το χαρακτηριστικό στιλ του μοντέλου, ενώ θα είναι λίγο μικρότερο από το σημερινό σε διαστάσεις. Λίγο αργότερα, θα δούμε και το νέο ΜΙΝΙ Countryman, με ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία και μεγαλύτερες διαστάσεις, αφού θα συγγενεύει με την BMWX1. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι και τα δύο μοντέλα της ΜΙΝΙ θα διατίθενται και σε εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, εκτός από τις νέες υβριδικές και τις πλήρως ηλεκτρικές.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η χρονιά που μόλις ξεκίνησε, αναμένεται καυτή για τον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Εδώ θα είμαστε, να τα απολαύσουμε όλα!