Μέθοδος
Συνήθως ένα φροντιστήριο ακολουθεί ένα σύστημα. Το έχει εξελίξει μέσα στο χρόνο, το έχει δουλέψει πάνω σε πολλά παιδιάκαι το βελτιώνει κάθε χρόνο όλο και περισσότερο. Έχει σε αυτό συστηματοποιήσει την εμπειρία πάνω σε πολλά παιδιά, στη διάρκεια πολλών χρόνων. Έχει οδηγήσει αυτό το σύστημα του φροντιστηρίου πολλά παιδιά να εισαχθούν επιτυχώς στα πανεπιστήμια. Στο ιδιαίτερο δεν υπάρχει καμιά τέτοια εμπειρία και κανένα τέτοιο σύστημα. Αντίθετα, δεν υπάρχει κανένα σύστημα, στην συντριπτική πλειοψηφία των δασκάλων τουλάχιστον. Ασφαλώς υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά η μεγάλη πλειοψηφία δασκάλων ιδιαίτερου ούτε ακολουθεί ούτε εφαρμόζει κάποιο συγκεκριμένο διδακτικό σύστημα ή διδακτική φιλοσοφία, παρά μόνο ακολουθεί ένα βιβλίο τελείως αόριστα.
ομαδικότητα
Είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε την κατάλληλη σημασία στην ομάδα των συμμαθητών, μαζί με τους οποίους διδάσκεται μάθημα το παιδί.
- Μέσα στην τάξη το παιδί θα επιταχύνει την προσπάθειά του, γιατί η τάξη έχει ένα συνολικό δικό της ρυθμό στον οποίο θα προσαρμοστεί. Έχει μπροστά του τον καλύτερο μαθητή, αυτόν που τα καταφέρνει λίγο καλύτερα στις πράξεις, ή εκείνον που τα πάει λίγο καλύτερα στην έκθεση, και πυροδοτείτε η φιλοδοξία και η άμιλλα.
- Μέσα στην τάξη το παιδί δεν θα βαρεθεί, γιατί έχει τους φίλους του, μαθαίνει μαζί με την παρέα του. Η ακόμη και αν δεν έχει τους δικούς του φίλους, σχεδόν σίγουρα θα κοινωνικοποιηθεί και θα αναπτύξει νέους φιλικούς δεσμούς με ορισμένα παιδιά.
- Μέσα στην τάξη το παιδί εκτίθεται σε διάφορα μαθησιακά στυλ, μέσω των συμμαθητών του. Μαθαίνει λοιπόν με πολλαπλούς τρόπους, ακούγοντας τους συμμαθητές του, μελετώντας μαζί τους, κάνοντας εργασίες μαζί τους.
- Μέσα στην τάξη θα δει το σωστό να επιβραβεύεται και το λάθος να διορθώνεται συνεχώς, επαναληπτικά, στους συμμαθητές του, και δεν γίνεται λοιπόν να μην μάθει και να μην προχωρήσει σωστά.
οφέλη στις κοινωνικές δεξιότητες
Το φροντιστήριο δεν είναι απλά μάθηση και εκπαίδευση στην γνώση. Είναι μάθηση και εκπαίδευση στην ίδια τη ζωή του μαθητή. Στο κοινωνικό περιβάλλον του φροντιστηρίου το παιδί εκτίθεται στις ανθρώπινες σχέσεις και σε όλα τους τα στάδια. Μαθαίνει να συμμετέχει, να διακρίνεται, να διεκδικεί, να κάνει υπομονή, να ανέχεται, να διαπληκτίζεται, να αλληλεπιδρά και να συγχωρεί, να διαφωνεί και να τα ξαναβρίσκει, να εντάσσεται σε ένα (κοινωνικό) σύνολο. Όλες αυτές είναι δεξιότητες για τη ζωή εξίσου ή και πιο σημαντικές από τα διπλώματα και τις επιτυχίες. Είναι τα χαρακτηριστικά που αύριο θα βοηθήσουν το παιδί να επιβιώσει στο επάγγελμά του, στη δική του οικογένεια, με τους συνεργάτες, τους προϊσταμένους του και στη ζωή του γενικότερα. Το φροντιστήριο είναι ο ιδανικός χώρος όπου μαθαίνει όλα αυτά τα μαθήματα με ασφάλεια, ενώ το ιδιαίτερο το απομονώνει, το «αποστειρώνει» από όλη αυτή τη μάθηση ζωής.
Κλείνοντας, Σαφώς και υπάρχουν περιπτώσεις όπου το ιδιαίτερο είναι απαραίτητο και σε κάποιους αναγκαίο. Είναι πολύτιμο και αξεπέραστο στις περιπτώσεις που το παιδί έχει σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως είναι οι βαριές μορφές δυσλεξίας ή άλλες ειδικές δυσκολίες. Σε τέτοιες περιπτώσεις όμως και πάλι ο γονιός καλό είναι να βρίσκει ειδικά εκπαιδευμένους ειδικούς και δασκάλους, για να εξασφαλίζει σωστή εκπαίδευση και επίβλεψη στο παιδί του.Ειδικά, όταν οι γονείς αξιολογούν ένα φροντιστήριο, πέρα από τις αίθουσες, το κτίριο, την τάξη, την προσβασιμότητα στο σπίτι, πρέπει να αξιολογούν τον επαγγελματισμό, την πείρα και τη θέληση του διδακτικού προσωπικού, το πάθος και το ενδιαφέρον για το παιδί και για το μάθημα που διδάσκουν.
Φροντιστήρια όπως το «Εν τάξη» στην Αμφιάλη μπορούν παρέχουν στο παιδί σας τις υπηρεσίες που μόλις αναφέραμε. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: