Η συμμετοχή πολλών δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης -όπως και στην Καρδίτσα με μια(!) μόνο σχολική μονάδα στη Β/θμια να συμμετέχει στην διαδικασία και αυτή με οριακή πλειοψηφία- ανέδειξε ότι ο κλάδος :
-εξέφρασε τη συσσωρευμένη οργή του για τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης
-συνειδητοποίησε το βάρος που σηκώνει η αξιολόγηση για την προώθηση και απογείωση της εκπαιδευτικής ομοβροντίας
-με αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση είπε ένα ηχηρό όχι στην κυβέρνηση παρά τις συντονισμένες απειλές και τος εκβιασμούς Υπουργείου Παιδείας και διοίκησης
-βρήκε τη δύναμη να αντιδράσει μαζικά σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού- ενώ είναι κλειστά περισσότερα από τα μισά σχολεία-, παρά τη μακροχρόνια αξιολογική περικύκλωση του, σε ένα, μάλιστα, περιορισμένο από την άποψη της πολιτικής συζήτηση και δράσης πεδίο, αυτό των συλλόγων διδασκόντων.
Η δικαιολογημένη χαρά να μην θολώσει την κρίση μας. Να συνειδητοποιήσουμε ότι:
-η κυβέρνηση δεν θα κάνει εύκολα πίσω. Θα επιχειρήσει – με κάθε μέσο- να περάσει την αξιολόγηση και τη γενικότερη αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική της
-ο αγώνας μας δεν θα είναι “της μίας ριξιάς” ούτε περίπατος σε ευθεία οδό
-οι συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και οι περισσότερες παρατάξεις κάλεσαν εμάς τους εκπαιδευτικούς σε ένα αγώνα με ημερομηνία λήξης και περιορισμένο ορίζοντα
-αυτές οι ηγεσίες προώθησαν τη λογική του νόμιμου, του “καθώς πρέπει”, του αγώνα εκ του ασφαλούς, λογική που διαλύει τις αγωνιστικές συνειδήσεις. Αυτές οι ηγεσίες αποκρύπτουν ότι πραγματική κάλυψη μας είναι η μαζικότατη αντίδραση για να υπερασπιστούμε το δίκιο μας
-το στραπάτσο που υπέστη- και που δεν περίμενε- η κυβέρνηση δεν αρκεί. Απόδειξη η βιασύνη με την οποία ΟΛΜΕ και ΔΟΕ βιάστηκαν να καθίσουν στο τραπέζι του «διαλόγου» με την Κεραμέως. Βιάζονται, φαίνεται, να αρχίσουν τα παζάρια πατώντας πάνω στη μαζική μας αντίδραση.
Τι να κάνουμε;
-να αρνηθούμε συνολικά και να αντιπαλέψουμε την αξιολόγηση, γιατί με όχημα αυτή η κυβέρνηση επιχειρεί να καταργήσει όλα τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών
-να αξιοποιήσουμε το θετικό βήμα που κάναμε για να οικοδομήσουμε την κεντρική αντιπαράθεση μας με το συνολικό πλαίσιο της αξιολόγησης και την αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και όχι μόνο
-είναι η ώρα να κάνουμε τα επόμενα βήματά μας. Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας και προχωρούμε με μαζικές γενικές συνελεύσεις, με κινητοποιήσεις, με απεργιακό αγώνα
-ενώνουμε τη φωνή και τον αγώνα μας με τους φοιτητές και τους μαθητές ενάντια στον κοινό αντίπαλο, την πολιτική της κυβέρνησης