Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα τόσο στο νότιο και το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65. Τόσο στο Λαμία-Ξυνιάδα όσο και στο Τρίκαλα-Εγνατία η πρόοδος των έργων συνεχίζεται με κανονικούς ρυθμούς.
Στο νότιο τμήμα, που ξεκινά από τη Λαμία και φτάνει στην περιοχή της Ξυνιάδας όπου και συναντά το υφιστάμενο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα-Τρίκαλα, η πρόοδος του έργου σύμφωνα με πληροφορίες, έχει φτάσει το 86,09%. Τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν φτάσει σχεδόν στο 100% ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η εγκατάσταση των Η/Μ στις σήραγγες.
Όπως γράφει το ypodomes.com, στις εκκρεμότητες του έργου είναι η οριστική επίλυση της χάραξης σε τμήμα 4 χιλιομέτρων του άξονα. Πρόκειται για το σημείο στο οποίο βρίσκεται πριν τη σήραγγα Όθρυος (στο 21,8χλμ του άξονα) και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.
Η λύση του θέματος έχει κλειδώσει για την παράκαμψη του τμήματος που παρουσιάστηκε η εμπλοκή. Η νέα χάραξη μήκους 4 χιλιομέτρων έχει εγκριθεί και έχει πάρει περιβαλλοντικούς όρους και έχουν ξεκινήσει η διαδικασία απαλλοτριώσεων. Επίσης αναμένεται και η σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που θα επισημοποιήσει και θα επιτρέψει να στα έργα να τρέξουν και σε εκείνο το σημείο.
Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται για τα τέλη του 2023. Να θυμίσουμε πως από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων.
Το βόρειο τμήμα
Σε ότι αφορά τώρα τις κατασκευαστικές εργασίες για το βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι τα Γρεβενά όπου θα συνδεθεί μέσω κόμβου με την Εγνατία Οδό αυτά προχωρούν αλλά βρισκόμαστε σε πιο αρχικό στάδιο. Ωστόσο αξίζει να αναφερθεί ότι το έργο προχωρά χωρίς σημαντικά προβλήματα. Τα έργα εκτελούνται και στα δύο τμήματα από την ΤΕΡΝΑ, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων την λειτουργία και συντήρηση θα αναλάβει η Κεντρική Οδός. Αμφότερες οι εταιρείες είναι μέλη του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, στο τμήμα μήκους 70,5 χιλιομέτρων, οι εργασίες εκεί ξεκίνησαν πρόσφατα και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες. Σήμερα η πρόοδος κατασκευής σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στο 11,41%. Τα έργα στο βόρειο τμήμα είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2024.
Για την εκτέλεση των έργων δραστηριοποιούνται 2 εργοτάξια: Στη Βασιλική και στην Πηγαδίτσα όπου εκτελούνται κυρίως χωματουργικές εργασίες και διανοίξεις δρόμων. Το μεγαλύτερος μέρος των απαλλοτριώσεων έχει ολοκληρωθεί και έχουν δοθεί οι εκτάσεις και αναμένονται και κάποιες επιπλέον για να ολοκληρωθεί η και αυτό το μέρος του έργου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις μέχρι τέλος του έτους θα έχει τελειώσει η διαδικασία και θα υπάρχουν διαθέσιμες στον ανάδοχο όλες οι εκτάσεις για την κατασκευή του άξονα. Η τελική του κατάληξη θα είναι στο Κηπουριό Γρεβενών όπου θα συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο με την Εγνατία Οδό. Προς το παρόν δεν έχουν ξεκινήσει οι σχετικές εργασίες καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023.
Το τμήμα αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο για πολλούς λόγους. Από την μία εκτιμάται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.
Από την άλλη, με την σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό, η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν νέα πρόσβαση προς την Κεντρική και Νότια Ελλάδα.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com