Πρωτοσέλιδο

Στην τελική ευθεία οι 9 διαγωνισμοί για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα


Στην τελική ευθεία είναι πλέον οι προκηρύξεις των διαγωνισμών για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλία. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αλλεπάλληλες αποφάσεις προχώρησε στην ανακοίνωση της πρόθεσης χρηματοδότησης έργων ύψους 1,35 δισ. ευρώ.

Τα έργα αυτά θα κατασκευαστούν όπως αποφασίστηκε από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (Ε.Υ.Δ.Ε./Κ.Σ.Σ.Υ.), που διαθέτει την εμπειρία στην εκτέλεση έργων αποκατάστασης υποδομών από φυσικές καταστροφές.

Τα έργα αυτά, όπως γράφει το ypodomes.com, θα έρθουν να αποκαταστήσουν τις μεγάλες ζημιές που προκλήθηκαν στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Κεντρικής Ελλάδας από τις θεομηνίες Daniel & Elias.

Το ζητούμενο πλέον είναι να προχωρήσει η προκήρυξη των διαγωνισμών οι οποίοι στο σύνολο τους είναι εννέα. Πέντε αφορούν τα οδικά έργα και τέσσερις αφορούν τα σιδηροδρομικά έργα.

Τα σιδηροδρομικά έργα

Πιο συγκεκριμένα τα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν είναι τα ακόλουθα:

α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ).

β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).

γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).

δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).

ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ).

Για την υλοποίηση των αναγκαίων εργασιών και την αποκατάσταση των προβλημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Θεσσαλίας, ομαδοποιήθηκαν οι εργασίες λαμβάνοντας υπόψη αφενός μεν τα γεωγραφικά και γεωμορφολογικά κριτήρια, αφετέρου δε, τα επί μέρους τμήματα αυτά να έχουν κοινά τεχνικά και υδρολογικά χαρακτηριστικά, ώστε να αντιμετωπιστούν με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο.

Τα οδικά έργα

Η δεύτερη κατηγορία είναι τα οδικά έργα για τα οποία έχουν δημιουργηθεί 4 εργολαβίες και αφορούν τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias».

Το κόστος των έργων είναι σχεδον 900 εκατ. ευρώ και πιο συγκεκριμένα 899,7 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Αυτές σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχουν κατανεμηθεί σε 4 διαφορετικές περιοχές που είναι οι παρακάτω:

  1. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ.
  2. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
  3. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
  4. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ.

Η χρηματοδότηση και η υλοποίηση

Οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε ποσό 600 εκατ. ευρώ και χωρίζονται σε 420 εκατ. ευρώ για οδικά και άλλα 180 εκατ. ευρώ για σιδηροδρομικά. Η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε ποσά 396,6 εκατ. ευρώ και 226,86 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και αναμένεται η έκδοση ακόμα δύο αποφάσεων.

Η αποστολή των προσκλήσεων στις τεχνικές εταιρείες για την διεξαγωγή των fast track διαγωνισμών αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα. Στόχος του υπουργείου είναι να τρέξουν άμεσα τα έργα καθώς η ανάγκη πλήρους επανενεργοποίησης της κεντρικής αρτηρίας Αθήνας-Θεσσαλονίκης είναι αδήριτη και από φορείς της αγοράς για την μεταφορά εμπορευμάτων.

Η υλοποίηση των οδικών και σιδηροδρομικών έργων κρίθηκε απαραίτητη να γίνει με φορέα την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών καθώς όπως αναφέρει η απόφαση υπάρχει άμεση συνάφεια μεταξύ των βλαβών του Σιδηροδρομικού Δικτύου και των βλαβών του Οδικού Δικτύου, καθώς προήλθαν από τα ίδια ακραία καιρικά φαινόμενα και εμφανίστηκαν την ίδια χρονική στιγμή.

Παράλληλα, απαιτείται η κατά τόπους ταυτόχρονη ή/και παράλληλη ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης σε τμήματα του Σιδηροδρομικού Δικτύου που συνδέονται άρρηκτα με σημειακές ή εν σειρά αστοχίες του Οδικού Δικτύου.

Ταυτόχρονα, κρίνεται αναγκαία η στενή παρακολούθηση της πορείας και του χρονοδιαγράμματος των κατεπειγόντων έργων, μέσω ενός κοινού φορέα του Υπουργείου, με πρότερη εμπειρία στην εκτέλεση έργων αποκατάστασης.

Στην ίδια απόφαση διευκρινίζεται πως ο ΟΣΕ ως εποπτευόμενος Φορέας του Υπουργείου, προχώρησε στην ολοκλήρωση της προπαρασκευαστικής διαδικασίας που απαιτείται για τη δημοπράτηση των παραπάνω έργων, ήτοι τη σύνταξη των τευχών Τεχνικής Περιγραφής των προς εκτέλεση εργασιών, των χρονοδιαγραμμάτων εκτέλεσης αυτών, των Προϋπολογισμών δημοπράτησης και των τευχών Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων (Ε.Σ.Υ.). Επίσης έχει εκτελέσει προσωρινές εργασίες αποκατάστασης σε εντοπισμένα τμήματα των γραμμών όπου διεκόπη η κυκλοφορία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των συρμών.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Προηγούμενο άρθρο Τμήμα Ιατρικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σακχαρώδη Διαβήτη (14/11)
Επόμενο άρθρο Συνάντηση με τον Δήμαρχο Παλαμά Σωκράτη Δασκαλόπουλο είχαν μέλη του Δ.Σ. Φίλων Αγροτικού- Λαογραφικού Μουσείου Ιτέας