Ειδήσεις

Ψηφιακές υπηρεσίες άμεσης κοινωνικής παρέμβασης και Κινητό Κέντρο Επιχειρήσεων Έκτακτης Ανάγκης αποκτά η Περιφέρεια Θεσσαλίας


Ένα πρότυπο, πιλοτικό έργο συνεργασίας με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του,  χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης  Κώστας Αγοραστός την  ψηφιακή  ανασύνταξη και αναβάθμιση  του συστήματος άμεσης κοινωνικής παρέμβασης της  Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» με συνολικό προϋπολογισμό ένταξης 1.499.730 ευρώ και υλοποιείται από την Περιφέρεια  Θεσσαλίας  με συνεργαζόμενους φορείς τους τέσσερις μεγάλους Δήμους  Λαρισαίων, Βόλου, Τρικκαίων και Καρδίτσας.

« Σκοπός μας είναι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη σε μια δύσκολη στιγμή για την κοινωνία, αλλά και να διαχειριστούμε αποτελεσματικά  τις επιπτώσεις κινδύνων  που έρχονται από το μέλλον, λόγω της κλιματικής κρίσης» υπογράμμισε ο  Κώστας Αγοραστός, χαιρετίζοντας την πρώτη συνάντηση εργασίας που διοργάνωσε  η Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Θεσσαλίας και πραγματοποιήθηκε   στο Διοικητήριο της Περιφέρειας στη Λάρισα.

«Συνεργαζόμαστε με τους τέσσερις μεγάλους Δήμους, όπου συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων και  όπου  ήδη λειτουργούν συστήματα κοινωνικής παρέμβασης και στη συνέχεια το πρόγραμμα επεκτείνεται και σε μικρότερους Δήμους. Πρόκειται για ένα έργο -πιλότο  σε όλη την Ελλάδα  που οδηγεί στον  ψηφιακό μετασχηματισμό και στην ενοποίηση του συστήματος άμεσης κοινωνικής παρέμβασης στη Θεσσαλία.  Ένα δύσκολο εγχείρημα, για το οποίο εργαζόμαστε και συνεργαζόμαστε με  ταχύτητα,  διαφάνεια,  σοβαρότητα και  υπευθυνότητα. Προχωράμε στον  ολιστικό ψηφιακό μετασχηματισμό του συστήματος κοινωνικής φροντίδας, μέριμνας, και κοινωνικής προστασίας και υποστήριξης των ευπαθών και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Επιπλέον προμηθευόμαστε  Ειδικό Κινητό Κέντρο Επιχειρήσεων, διασφαλίζοντας την  απρόσκοπτη επικοινωνία και τον  καλύτερο συντονισμό των υπηρεσιών  που εμπλέκονται στη διαχείριση και  αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.

Προστατεύουμε τους πολίτες, ενισχύουμε με νέες τεχνολογίες την Τοπική Αυτοδιοίκηση, δημιουργούμε ένα αξιόπιστο και αποτελεσματικό πρωτόκολλο ενεργειών. Θέλουμε οι πολίτες να ξέρουν ότι τους προστατεύουμε, όχι απλά να το πιστεύουν. Ευχαριστώ τη Διεύθυνση Κοινωνικής  Μέριμνας της Περιφέρειας Θεσσαλίας και  τις αρμόδιες  υπηρεσίες των Δήμων» πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Κλιματικής Κρίσης και  Πολιτικής Προστασίας Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος  Δήμου Καρδίτσας Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος, η διευθύντρια Κοινωνικής Μέριμνας  Περιφέρειας Θεσσαλίας Δέσποινα Μάντζαρη, οι προϊστάμενοι  Τμημάτων Ιωάννα Οικονόμου και Νίκος Πουτσιάκας και στελέχη,  ο συντονιστής Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Θεσσαλίας Νίκος Μιχαλάκης και  τα στελέχη Βασίλης Καραλής, Πέτρος Κωνσταντάκος, Βασιλική Νταφοπούλου, τα στελέχη της Διεύθυνσης Νέων Τεχνολογιών  Περιφέρειας Θεσσαλίας Νεκτάριος Δαβίδης και Εύα Θεοδοσίου, τα στελέχη των Διευθύνσεων Κοινωνικής Πρόνοιας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Λάρισας Αριστοτέλης Κωστούλας, Νικόλαος Μακρυγιάννης, Δήμητρα Καρυώτη, Βασιλική Δοβλατανιώτη, Κερασία Δαλακώνη,  τα στελέχη των Διευθύνσεων Κοινωνικής Πρόνοιας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βόλου Σοφία Χριστοδούλου, Ευαγγελία Ηλιοπούλου, Φιλιώ Τριανταφυλλίδου, Μαρία Κασαπλέρη, τα στελέχη της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και  Τμήματος Έξυπνης Πόλης  του Δήμου Τρικκαίων Βαρβάρα Ντάκου, Φειδίας Παπανικολάου, Σωτήρης Παιάνας, τα στελέχη των Διευθύνσεων Κοινωνικής Πρόνοιας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Καρδίτσας Βάιος Ανυφαντής, Απόστολος Ταξιάρχης, Ελένη Νταβανά και  το στέλεχος Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας Π.Ε. Καρδίτσας Απόστολος Νασιώκας.

Το έργο

Το έργο Ανασύνταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Άμεσης Κοινωνικής Παρέμβασης της Περιφέρειας Θεσσαλίας περιλαμβάνει:

 Πλατφόρμα Κοινωνικής και Πολιτικής Προστασίας με :

-υποσύστημα κοινής διαδικτυακής πλατφόρμας για την υποστήριξη της διαχείρισης και λειτουργίας των κοινωνικών δομών που βρίσκονται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας

-υποσύστημα διαχείρισης και διάθεσης πόρων, μέσων και εθελοντικών συνεισφορών (ανθρώπινων και υλικών)

-«έξυπνη εφαρμογή» εξυπηρέτησης και υποστήριξης ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Ειδικό Κινητό Κέντρο Επικοινωνιών για χρήση αποκλειστικά σε περιόδους κρίσης. Αφορά στην  προμήθεια και την εφαρμογή των απαραίτητων ενεργειών ώστε να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία ειδικό Κινητό Κέντρο Επιχειρήσεων Έκτακτης Ανάγκης για χρήση αποκλειστικά σε περιόδους κρίσης και με στόχο:

-την αποκατάσταση των επικοινωνιών σε πληγείσες περιοχές και τον συντονισμό των μονάδων που επιχειρούν

-την αξιοποίηση της λειτουργικότητας της ψηφιακής πλατφόρμας κοινωνικής και πολιτικής στο πεδίο και σε συνθήκες κρίσης.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Συνέδριο για τις επιπτώσεις της πανδημίας
Επόμενο άρθρο Το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου η συναυλία της Ελεωνόρας Ζουγανέλη στην Καρδίτσα