Οι τυμπανοκρουσίες του υπουργείου υγείας για την υποτιθέμενη «μεγάλη ανταπόκριση … και αποδοχή από τους πολίτες» για το θεσμό του προσωπικού γιατρού, δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα, απλά την αντιστρέφουν για να κρύψουν την εμπορευματοποίηση της υγείας που θυσιάζεται στο βωμό του «κόστους-οφέλους» από τη μία και της κερδοφορίας των μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων στην υγεία από την άλλη.
Έτσι, λοιπόν, η ανυπαρξία γιατρών που δεν επαρκούν για τον πληθυσμό βαφτίζεται επιτυχία στην προσέλευση κόσμου που τάχα είναι «περισσότερος από τα αναμενόμενα». Πόσους περίμεναν δηλαδή? Πώς το υπολόγισαν αυτό? Μήπως τους διαφεύγει ότι οι βιομήχανοι και οι μεγαλοεπιχειρηματίες, που θα είχαν την οικονομική άνεση να πληρώνουν αδρά, μετριούνται στα δάχτυλα του χεριού, ειδικά στο νομό μας? Μήπως λογάριαζαν ότι ο άνεργος, ο χαμηλοσυνταξιούχος, ο εργαζόμενος με πετσοκομμένους εδώ και μια 10ετία μισθούς, ο αυτοαπασχολούμενος που τον κυνηγούν οι τράπεζες, ο αγρότης που βλέπει τις τιμές των πρώτων υλών και εφοδίων να εκτινάσσονται, δεν θα είχαν ανάγκη από δωρεάν πρόσβαση στις δομές υγείας, στις εξετάσεις και στα φάρμακα?
Έτσι, λοιπόν, η τιμωρία να πληρώνουμε επισκέψεις, φάρμακα και εξετάσεις βαφτίζεται «κίνητρο» για μειωμένη συμμετοχή στα έξοδα. Σε τι μειώνεται δηλαδή σε σχέση με το σήμερα η συμμετοχή? Στην πραγματικότητα, όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά μπαίνουν μία σειρά κόφτες στην πρόσβαση των ασθενών σε όλα αυτά, ξεκινώντας από τον διαμορφούμενο θεσμό του προσωπικού γιατρού. Είναι ο πρώτος μοχλός για να κουμπώσουν στη συνέχεια τα πρωτόκολλα των ασφαλιστικών εταιρειών και του ΕΟΠΥΥ ((που θα λειτουργεί ως «ιδιωτικός ασφαλιστικός οργανισμός»), περιορίζοντας την πρόσβαση στα τακτικά ιατρεία των νοσοκομείων και στις εξετάσεις.
Έτσι, λοιπόν, η αποτυχία της κυβέρνησης να εξασφαλίσει έγκαιρα όλους τους απαιτούμενους γιατρούς που είναι απαραίτητοι, βαφτίζεται «παράταση της ευκαιρίας προς τους πολίτες για εγγραφή». Και πώς να μη είναι έτσι, αφού για να μην κάνουν προσλήψεις, για να μη πειράξουν τα κέρδη των επιχειρηματιών στην υγεία ενέταξαν στο θεσμό του προσωπικού γιατρού τους γενικούς γιατρούς των κέντρων υγείας, που για άλλη μία φορά γίνονται το εύκολο θύμα. Μαζί, λοιπόν, με τις εφημερίες, τις μετακινήσεις στα νοσοκομεία και στις ΤΟΜΥ, μαζί με τα εντέλλεσθε σε υπερεφημέρευση και την παρακολούθηση των πληθυσμών της υπαίθρου, θα αναλάβουν και αυτή την ευθύνη. Ας ρωτήσουν οι κύριοι του υπουργείου ένα γενικό γιατρό, εάν με όλο αυτό το φόρτο εργασίας και με 2000 άτομα εγγεγραμμένα, θα προλαβαίνει να βλέπει κάποιον από όλους αυτούς περισσότερες από 1-2 φορές το χρόνο. Πώς θα λειτουργήσει, επομένως, ο πολυδιαφημιζόμενος «Σύμβουλος Υγείας για θέματα αγωγής υγείας, πρόληψης, διάγνωσης, θεραπείας και καθοδήγησης σε σοβαρά προβλήματα υγείας»?
Το δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας για όλους δεν έχει ανάγκη από «επιτελικές» και οργανωτικού χαρακτήρα επινοήσεις, όταν μάλιστα αυτές δεν μπορούν να πατήσουν σε ένα πλήρως στελεχωμένο και εξοπλισμένο δημόσιο σύστημα υγείας με ενισχυμένη κρατική χρηματοδότηση.
Στην αντίθετη περίπτωση, όπως συμβαίνει σήμερα, απαραίτητες λειτουργίες, όπως ο οικογενειακός γιατρός, θα λειτουργεί ως κόφτης υπηρεσιών υγείας με εμπορευματοποίηση του αγαθού αυτού και οικονομική αφαίμαξη του λαού προς όφελος είτε των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών του κράτους είτε των κερδών λίγων μεγάλων επιχειρηματικών μονάδων.
Η πορεία προώθησης και εφαρμογής του «προσωπικού γιατρού» από την κυβέρνηση εξελίσσεται σε φιάσκο για τις ανάγκες του λαού, προσπαθώντας να κρύψει τη βασική επιδίωξη που είναι η εμπορευματοποίηση της υγείας και η παραπέρα ιδιωτικοποίηση του δημόσιου συστήματος.
Τελικά, δεν υπάρχει κάποιος «έξυπνος ή έντεχνος» τρόπος ούτε με τον «προσωπικό γιατρό» της κυβέρνησης ΝΔ, ούτε με τον «οικογενειακό γιατρό» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, να ξεπεραστεί το πρόβλημα της αποσάθρωσης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, των κέντρων υγείας και των περιφερειακών ιατρείων, χωρίς μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, εξοπλισμό και επέκταση των υποδομών, αυξημένη κρατική χρηματοδότηση.
Αντίθετα, το μόνο που πετυχαίνουν «έξυπνα και έντεχνα» αυτές οι πολιτικές είναι αφενός να εκθέτουν την υγεία του λαού και αφετέρου να προσθέτουν στην κερδοφορία του ιδιωτικού τομέα.
Διεκδιμούμε:
- Κέντρα Υγείας με μόνιμο προσωπικό (ιατρών όλων των ειδικοτήτων, νοσηλευτών και βοηθητικού προσωπικού), με 24ωρη λειτουργία, με επαρκή υλικοτεχνική υποδομή, με αποκεντρωμένα ιατρεία και κινητές μονάδες
- Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των κλάδων και ειδικοτήτων για να στελεχωθούν πλήρως δημόσια νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΕΚΑΒ.
- Μονιμοποίηση όλων των επικουρικών και των συμβασιούχων, όλων των εργαζομένων με ελαστικές σχέσεις εργασίας σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας. Επαναφορά στην εργασία των υγειονομικών σε αναστολή.
ΠΑΝΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΠΕΜΠΤΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΓΝΚ – 11 ΤΟ ΠΡΩΙ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
ΤΗΣ Ε.Ι.Ν.Κ.Υ.Ν.ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
-Ο- -Ο-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΑΖΟΣ ΕΚΤΟΡΑΣ ΜΗΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείου και Κέντρων Υγείας Νομού Καρδίτσας (Ε.Ι.Ν.Κ.Υ.Ν.Κ.)