Ειδήσεις

Περιφέρεια Θεσσαλίας και κυβέρνηση, να προχωρήσουν στην κατασκευή έργων οδικής ασφάλειας στα ορεινά των Δήμων Αργιθέας και Καρδίτσας


Η περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, κάθε φορά που ως Λαική Συσπείρωση, καταθέτουμε τις προτάσεις μας για να κάνει μια σειρά έργα οδικής ασφάλειας άκρως απαραίτητα για τα ορεινά χωριά του Δήμου Αργιθέας και του Δήμου Καρδίτσας, τα απορρίπτει με διάφορες δικαιολογίες (ότι δεν είναι αρμοδιότητά της, δεν έχει χρήματα) ή και χωρίς δικαιολογίες, με αποτέλεσμα η ζωή των κατοίκων των ορεινών χωριών αυτών των δήμων να δυσκολεύεται πάρα πολύ εδώ και χρόνια.

Όμως στις 14/3/23, η Οικονομική Επιτροπή της περιφέρειας Θεσσαλίας, αποφάσισε με τις ψήφους της πλειοψηφίας (Ν.Δ) και της αξιωματικής αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ), βρήκε να διαθέσει 12.500.000 ευρώ για «Έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας σε διαπεριφερειακούς άξονες της Περιφέρειας Θεσσαλίας», προϋπολογισμού €, απο το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα είναι όμως μόνο κυκλικοί κόμβοι, χωρίς να περιλαμβάνει κανένα απ’ αυτά τα ζωτικά έργα για τους κατοίκους των ορεινών χωριών των δήμων Αργιθέας και Καρδίτσας, παρά τις προτάσεις του εκπροσώπου της Λαικής Συσπείρωσης.

Και έρχεται η νέα συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 31/3/23, όπου ενέκρινε «Έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας στην Π.Ε. Καρδίτσας», ύψους 1.282.969,69 €, το έργο «Αποκατάσταση ζημιών από την κακοκαιρία ΔΙΟΜΗΔΗΣ, στο δρόμο προς Έλατο και μεγάλα Βραγκιανά Ευρυτανίας» ύψους 2.200.000 ευρώ, την κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Καριτσιώτη στο Δήμο Λίμνης Πλαστήρα, ύψους 1.350.000 ευρώ και την κατασκευή γέφυρας στην Τ.Κ Φυλακτής του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα, ύψους 900.000 ευρώ, τα οποία είναι χρειαζούμενα, όμως και πάλι περιέργως, τα ζωτικά έργα για τους κατοίκους των ορεινών χωριών των δήμων Αργιθέας και Καρδίτσας, απ’ έξω, παρά τις προτάσεις του εκπροσώπου της Λαικής Συσπείρωσης.

Το μόνο που ενέκρινε για τον ορεινό και εγκαταλειμμένο από την περιφερειακή αρχή και όλες τις κυβερνήσεις, Δήμο Αργιθέας, είναι 74.000 €, για «συντήρηση σηράγγων οδικού δικτύου Π.Ε. Καρδίτσας», που μόνο ως ψίχουλα κοροϊδίας μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε, που αρκούν για κάποια πασαλείμματα για να λέει η περιφερειακή αρχή ότι κάτι έκανε. Ψίχουλα, αφού για την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων του παρατημένου οδικού τμήματος 5 επικίνδυνων χιλιομέτρων, του άξονα Καρδίτσα – Αργιθέα –Άρτα, απαιτούνται ουσιαστικές παρεμβάσεις και γενναία χρηματοδότηση για να γίνουν ασφαλή, μιας και η «εναλλακτική» διαδρομή, είναι μια παράκαμψη 3 χλμ. του κανονικού δρόμου Καρδίτσας-Άρτας, που παραμένει εδώ και δεκαετίες ένας ακατάλληλος χωματόδρομος!!!

Τα εξωτερικά πρανή, τα πλέγματα συγκράτησης των καταπτώσεων βράχων είναι ελλιπή και κατεστραμμένα και κάποια δεν καθαρίστηκαν ποτέ! Οι 5 σήραγγες σε τμήμα 2 χλμ. περίπου, ανοίχθηκαν το 1989-90 από την ΔΕΗ για τις ανάγκες κατασκευής του φράγματος Συκιάς και παραμένουν από τότε χωρίς εσωτερική τσιμεντένια επένδυση, χωρίς φωτισμό και σήμανση. Σ’ αυτά τα τούνελ, τα νερά τρέχουν μόνιμα πάνω στα αυτοκίνητα, οι πάγοι κρέμονται τον χειμώνα σαν σπαθιά και αποκολλούνται βράχια, καθιστώντας τα άκρως επικίνδυνα για τους οδηγούς. Τα κρεμασμένα λάστιχα που τοποθέτησε η περιφέρεια παλιότερα, είναι μια πρόχειρη και επικίνδυνη πράξη, γιατί όσα νερά συγκεντρώνουν τρέχουν στο οδόστρωμα και το χειμώνα γίνονται πάγος!!!

 

Ο επικεφαλής της «Λαικής Συσπείρωσης» Θεσσαλίας, Τάσος Τσιαπλές, τόνισε στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής 31.3.23, ότι άμεσα πρέπει να γίνουν τα εξωτερικά πρανή, τα πλέγματα συγκράτησης των καταπτώσεων βράχων που είναι ελλιπή και κατεστραμμένα και κάποια δεν καθαρίστηκαν ποτέ. Να γίνει διάνοιξη και σωστή τσιμεντένια επένδυση των 5 σηράγγων. Να τοποθετηθεί φωτισμός εντός των σηράγγων και η αναγκαία σήμανση στο δρόμο. Να πάει κλιμάκιο μηχανικών να δει τα επικίνδυνα σημεία από διασταύρωση Ανθηρού έως γέφυρα Κοράκου και Βραγκιανά. Όμως άμεσα πρέπει να γίνει με ευθύνη της περιφέρειας ασφαλτόστρωση του χωματόδρομου- εναλλακτική διαδρομή από το λόφο «Πέντε Αδέλφια», μήκους 3 χλμ., πριν υπάρξει κάποιο δυστύχημα.

Επιπλέον για ακόμη μια φορά, επανέφερε την πρόταση που έχει καταθέσει τόσο στο Περιφερειακό Συμβούλιο όσο και στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, για την κατασκευή των παρακάτω έργων:

Δήμος Αργιθέας

  1. Ασφαλτόστρωση των χωματόδρομων Βραγκιανά – Ρόγκια – όρια νομών Καρδίτσας-Ευρυτανίας και Αργύρι – Γέφυρα Αυλακίου, όρια νομών Καρδίτσας-Αιτωλοακαρνανίας.
  2. Βελτίωση της βατότητας του απαράδεκτου κεντρικού δρόμου από Μουζάκι- Τύμπανο-Αργιθέα-όρια με Νομό Άρτας.
  3. Κατασκευή του έργου αντιμετώπισης των κατολισθήσεων στη θέση «Σκάλα» Ανθηρού, με δημιουργία προστατευτικού στεγάστρου, φράχτη ανάσχεσης, τσιμεντένιων τοιχίων και παράλληλη βελτίωση τμήματος της οδού.

Δήμος Καρδίτσας

  1. Αποκατάσταση των οδικών τμημάτων Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι, που έμειναν εκτός της εργολαβίας της ΤΕΡΝΑ.
  2. Χαλικόστρωση του «Παραμεγδόβιου» δρόμο Καρδίτσας – Καρπενησίου μέχρι να ασφαλτοστρωθεί και κατασκευή γέφυρας στον Μέγδοβα.
  3. Τοποθέτηση γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» στον Μέγδοβα, ανάμεσα σε Νεράϊδα και Καροπλέσι και διαμόρφωση του δρόμου 218 μ. ένθεν και ένθεν της γέφυρας.

Πρόκειται για έργα απαραίτητα για την ασφαλή πρόσβαση και διέλευση των κατοίκων και επισκεπτών στα ορεινά χωριά των Δήμων Αργιθέας και Καρδίτσας, που είναι εγκαταλειμμένα από τις κυβερνήσεις (Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) και την περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, εδώ και χρόνια.

Είναι καιρός να πάψουν οι υπεύθυνοι και συνυπεύθυνοι, να μεταθέτουν ο ένας στον άλλο τις ευθύνες για την πολύχρονη ταλαιπωρία των κατοίκων των ορεινών χωριών, οι οποίοι στην πράξη και όχι στα λόγια, είναι δεύτερης κατηγορίας.

Οι κάτοικοι αυτών των περιοχών, δεν πρέπει να εμπιστεύεστε πλέον τους δήθεν σωτήρες της σημερινής ή των προηγούμενων κυβερνήσεων, την περιφερειακή αρχή, που σας υποχρεώνουν να κινείσται από άθλιους δρόμους και χωματόδρομους, για να πάτε στο γιατρό, τα παιδιά στο σχολείο, οι γεωργοκτηνοτρόφοι και οι εργαζόμενοι στη δουλειά σας και για όλες τις ανάγκες σας.

Είναι ώρα να τους τιμωρήσετε και με την ψήφο σας. Να ενισχύσετε το ΚΚΕ και την Λαική Συσπείρωση στην Περιφέρεια και να διεκδικήσετε αγωνιστικά την λύση των προβλημάτων οδικής ασφάλειας, της έγκαιρης αποκατάστασης των ζημιών από το ΙΑΝΟ, των προβλημάτων της υγείας, της παιδείας και όλων των οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων, κόντρα στις αντιλαϊκές πολιτικές της εκάστοτε κυβέρνησης και της περιφερειακής αρχής, που θυσιάζουν τις ανάγκες του λαού, για να «αυγαταίνουν» τα κέρδη των λίγων.

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε τουριστικές εκθέσεις σε Βαρσοβία και Βιέννη
Επόμενο άρθρο ΓΕΛ Μουζακίου και ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “MemoryofEurope”