Το σχολείο είναι αυτό που δίνει ευκαιρίες σε κάθε Ελληνόπουλο να κάνει πράξη τα όνειρά του, ανεξαρτήτως οικονομικών δυνατοτήτων και κοινωνικής θέσης. Η παιδεία αποτελεί, λοιπόν, τον μεγαλύτερο ιμάντα γνώσης, προκοπής και εξέλιξης. Αυτό ακριβώς πιστεύουμε στην μεγάλη, λαϊκή, φιλελεύθερη Νέα Δημοκρατία και εφαρμόζουμε στην πράξη με την ανάλογη εκπαιδευτική πολιτική.
Γι’ αυτό, το Υπουργείο Παιδείας πραγματοποιεί μια συνεχή σιωπηλή επανάσταση στην εκπαίδευση. Υλοποιούνται αλλαγές και βαθιές τομές, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και καταλήγοντας στο Πανεπιστήμιο. Προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση της δημόσιας παιδείας και σε αυτή την κατεύθυνση:
- Τα προηγούμενα χρόνια έγινε μια σημαντική επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, η οποία και συνεχίζεται. Για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια κρίσης έγιναν 28.500 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Πέραν αυτών, πρόσφατα ανακοινώθηκαν ακόμη 10.000 μόνιμοι διορισμοί, όλων των ειδικοτήτων. Καλύπτονται έτσι οι θέσεις όσων συνταξιοδοτήθηκαν και το κυριότερο, με τη μείωση των αναπληρωτών, όλο και λιγότεροι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται θα καθεστώς ανασφάλειας.
- Μετά την εισαγωγή αγγλικών στο νηπιαγωγείο, την προσθήκη ενός ακόμη μαθήματος, εναρμονισμένου με τις σύγχρονες απαιτήσεις, εξήγγειλε ο υπουργός κ. Πιερρακάκης. Από την ερχόμενη χρονιά, δηλαδή, στην Α Λυκείου θα διδάσκεται το μάθημα των Οικονομικών.
- Επεκτάθηκε ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου, το οποίο διαρκεί πλέον έως τις 17:30. Μια επέκταση η οποία επιτρέπει, διευρύνοντας το σχολικό ωράριο, να διδάσκονται περισσότερα αντικείμενα. Επιπλέον, με δημιουργικό και γόνιμο εκπαιδευτικό χρόνο, δίνονται σημαντικές διέξοδοι σε εργαζόμενες μητέρες, ώστε να διευκολύνονται στον προγραμματισμό του οικογενειακού και εργασιακού χρόνου.
- Ιδιαίτερη πρόνοια έχει δοθεί στα παιδιά που χρειάζονται υποστήριξη. Παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες, τα οποία δεν πρέπει να μείνουν πίσω στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γι’ αυτό και οι περισσότερες προσλήψεις αφορούν τα ειδικά σχολεία και την παράλληλη στήριξη. Δημιουργούνται, επίσης, προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής, κατάλληλα σταθμισμένες ως προς το είδος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
- Το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος γνώσης, αλλά πρέπει να είναι κι ένας χώρος χαράς και ψυχικής υγείας. Γι’ αυτό και αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία και στις προσλήψεις ψυχολόγων, έτσι ώστε τα προβλήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων να μπορούν να διαγιγνώσκονται και να αντιμετωπίζονται στον φυσικό τους χώρο, που είναι το σχολείο. Σχετικό με αυτό είναι και το ειδικό πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό και η εθνική στρατηγική κατά της βίας των ανηλίκων.
- Οικοδομούνται τα σχολεία του μέλλοντος. Τα τμήματα από την Ε’ Δημοτικού έως τη Γ’ Λυκείου εξοπλίστηκαν με 36.000 διαδραστικούς πίνακες. Παράλληλα δημιουργήθηκε ειδική πλατφόρμα, το ψηφιακό σχολείο, το οποίο αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του δημόσιου σχολείου και φέρνει πιο κοντά στο κέντρο τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Ζούμε σε μία εποχή που ένας αλγόριθμος μπορεί να γράψει οποιαδήποτε εργασία με τρόπο τόσο πειστικό που δύσκολα κάποιος θα μπορούσε να το αναγνωρίσει. Η γνώση προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και η μονόπλευρη, στείρα μεταφορά πληροφοριών είναι πλέον παρωχημένη. Απαιτούνται καινούριες δεξιότητες, καινούρια εργαλεία τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές.
Όλα τα παραπάνω δεν είναι απλώς μεταρρυθμίσεις μιας εφαρμοσμένης πολιτικής, αλλά αποτελούν τον καθρέφτη της αντίληψης που έχει η κυβέρνηση μας για το μέλλον του τόπου. Στην αντίληψη της Ν.Δ., η παιδεία αναδεικνύει τον καλύτερο εαυτό όλων, αποτελεί χώρο δημιουργίας, ενθαρρύνει ταλέντα και βελτιώνει αδυναμίες. Δημιουργεί πολίτες, Έλληνες και Ελληνίδες, της άμιλλας, της αλληλεγγύης, του ήθους και της προκοπής. Σφυρηλατεί αξίες, διαμορφώνει συνειδήσεις και βάζει τα θεμέλια για μια ευημερούσα κοινωνία!