Στον πάγο βρίσκεται η κίνηση στην αγορά της Καρδίτσας παρά το γεγονός ότι διανύουμε περίοδο χειμερινών εκπτώσεων οι οποίες μάλιστα, λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης και των lockdown, έλαβαν παράταση μέχρι και τις 31 Μαρτίου.
Σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης στη Βουλή εκπτώσεις θα συνεχιστούν για έναν μήνα ακόμη (δεν ολοκληρώνονται στις 28 Φεβρουαρίου) προκειμένου να μπορέσουν να σώσουν οι έμποροι ό,τι περισσότερο γίνεται.
Όπως δηλώνει στο karditsanews ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας κ. Περικλής Κορκώτσιος: «Την περιμέναμε αυτή την παράταση. Είναι μια θετική εξέλιξη. Η κατάσταση είναι δύσκολη».
Όπως αναφέρει ο κ. Κορκώτσιος η αγορά είναι σαν να βρίσκεται σε υπολειτουργία αυτή τη στιγμή καθώς ήταν για αρκετό καιρό κλειστή, η μέθοδος του click away που ακολούθησε δεν απέφερε τα αναμενόμενα, τα χειμερινά εμπορεύματα ακόμα παραμένουν σε ράφια και αποθήκες και όλα αυτά έχουν δημιουργήσει απίστευτες οικονομικές υποχρεώσεις, ενώ αντίστοιχα οικονομικά συγκρατημένη είναι και η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, καταγράφεται μείωση της κίνησης κατά 30 έως 60% σε σχέση με πέρυσι.
Γι ΄αυτό και η παράταση των εκπτώσεων ήταν πιεστικό αίτημα του κόσμου του λιανεμπορίου, ειδικά των κόκκινων περιοχών όπου τα εμπορικά καταστήματα παραμένουν κλειστά.
Οι έμποροι ζητούσαν επιτακτικά από τον υπουργό να παραταθούν οι εκπτώσεις, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η εκπτωτική περίοδος χάθηκε κατά 70%, με τις απώλειες να υπολογίζονται στα 3,5 δισ. ευρώ.
Στο μεταξύ, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζει πλέον όλα τα ενδεχόμενα και ανάλογα με την εικόνα των επιδημιολογικών δεδομένων, τα εμπορικά καταστήματα μπορεί να ανοίξουν είτε με τη μέθοδο του click away είτε μέσω click inside.
Ωστόσο, η προοπτική ανοίγματος των καταστημάτων φέρνει στο προσκήνιο τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου εξόδου των πολιτών μόνο για τα ψώνια τους και ήδη έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να συγκροτήσει σχέδιο για ένα νέο ψηφιακό σύστημα έγκρισης μετακινήσεων.
Το νέο σύστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εφαρμοστεί είτε με την προσθήκη ενός νέου κωδικού αποστολής SMS στο 13033, είτε και με την δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας, δηλαδή νέο πενταψήφιο αριθμό (σκέψεις για 13032), την οποία θα χρησιμοποιούν οι πολίτες μόνο για το λιανεμπόριο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ως βασικό άξονα του σχεδιασμού του το μεγαλύτερο έλεγχο στις μετακινήσεις και την εφαρμογή «κόφτη» στα SMS.