Ψηφίζεται αυτή την Πέμπτη στη Βουλή η σύμβαση 143 εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση των υποδομών και των οδικών αξόνων για τα έργα του Ιανού στη Θεσσαλία και την Καρδίτσα ειδικότερα.
Αυτό ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό TRT και στον δημοσιογράφο κ. Σωτήρη Πολύζο τονίζοντας χαρακτηριστικά τα εξής:
«Την Πέμπτη θα ψηφίσουμε στην Βουλή την σύμβαση 143 εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση των υποδομών και των οδικών αξόνων στην Θεσσαλία από τον Ιανό. Αυτό πρακτικά σημαίνει τα έργα ξεκινούν άμεσα και πρόκειται για έργα μεγάλα και τεχνικά δύσκολα. Από την Πέμπτη και μετά ανοίγει ο δρόμος για να ξεκινήσουν οι εργασίες».
Για τον Ε65
Σχετικά με το νότιο τμήμα του Ε65 μήκους 14 χλμ που δόθηκε στην κυκλοφορία την περασμένη Παρασκευή ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «το νότιο τμήμα, Λαμία – Ξυνιάδα, που εγκαινιάσαμε εμείς, ξεκίνησε ως σύμβαση παραχώρησης το 2007 και σήμερα ολοκληρώνεται μετά από πολλές καθυστερήσεις. Επομένως, είναι υποχρέωση όλων των πολιτικών να βάζουν τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση. Τα πολύ μεγάλα έργα όπως είναι το νότιο τμήμα του Ε65, το βόρειο τμήμα του Ε65, η γραμμή 4 του Μετρό, ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου κ.α, αποτελούν συνολική προσπάθεια πολλών κυβερνήσεων. Αυτά τα έργα μπορεί άλλοι να τα οραματίζονται, άλλοι να τα ξεκινάνε, άλλοι να τα δημοπρατούνε, άλλοι να τα συμβασιοποιούνε και τελικά άλλοι να κόβουν τις κορδέλες των εγκαινίων».
Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι συνολικά ο Ε65 είναι χωρισμένος σε τρία τμήματα, το νότιο τμήμα: Ξυνιάδα – Λαμία, μήκους 32χλμ με προϋπολογισμό 300εκατομμύρια ευρώ, το ενδιάμεσο τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα και το βόρειο τμήμα: Τρίκαλα – Εγνατία μήκους 70,5χλμ με προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόσθεσε δε ότι «ενώ εγκαινιάσαμε το νότιο τμήμα του Ε65 που ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια, είμαστε περήφανοι γιατί καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε το βόρειο τμήμα του Ε65 και να πάρουμε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να το ξεκινήσουμε. Αυτό δεν ήταν καθόλου εύκολο και χρειάστηκε δύο φορές η παρέμβαση του πρωθυπουργού για να λύσει τα ζητήματα των κρατικών ενισχύσεων». Επίσης τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης κι αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2021, έχοντας ορίζοντα κατασκευής τα τρία χρόνια. «Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο επειδή βγάζει ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση. Έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία και την Περιφέρεια και συμβάλει τα μέγιστα στην διαδικασία απολιγνιτοποίησης της περιοχής» σημείωσε ο κ. Καραμανλής. «Αυτά τα έργα μπορεί να έχουν σχεδιαστεί εδώ και πολύ καιρό όμως η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αυτή που κατάφερε να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση τους και είμαστε περήφανοι για αυτό» συμπλήρωσε.
Σχεδιάζουμε επόμενη 15ετία
Παράλληλα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι τα πολύ μεγάλα οδικά έργα κλείνουν σιγά σιγά τον κύκλο τους. «Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, του Πάτρα – Πύργος και με το βόρειο τμήμα του Ε56, τα πολύ μεγάλα οδικά έργα ολοκληρώνονται. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αρχίζει να σχεδιάζει τα έργα της επόμενης 15ετίας. Σχεδιάζουμε έργα πιο φιλοπεριβαντολλογικά, έργα αντιπλημμυρικά και διαχείρισης υδάτινων πόρων. Σχεδιάζουμε έργα που η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αρχίσει στο εξής να χρηματοδοτεί» δήλωσε.
Έργα υποδομής για άρδευση και ύδρευση
Ο Υπουργός επεσήμανε ότι «προωθείται ένα μεγάλο σχέδιο νέων έργων υποδομής τόσο για την άρδευση και ύδρευση όσο και για την αντιπλημμυρική προστασία περιοχών σε όλη την χώρα», σημειώνοντας: «για πρώτη φορά στο χώρο των υποδομών υλοποιούνται έργα κατασκευής φραγμάτων μέσω ΣΔΙΤ με πρώτο αυτό του Χαβρία που βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία. Έπονται τα Φράγματα του Ενιπέα και του Ταυρωνίτη για τα οποία βρισκόμαστε στην επεξεργασία των προτάσεων υπαγωγής τους στον κατάλογο έργων ΣΔΙΤ που αναμένεται να υποβληθούν εντός του Φθινοπώρου και να δημοπρατηθούν μέσα στο 2021». Κατέληξε δε λέγοντας: «το Υπουργείο και πλάνο έργων έχει με ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».