Ειδήσεις

Οι πρώτοι των πρώτων στο Νομό Καρδίτσας


Ανακοινώθηκαν, το μεσημέρι της Τρίτης, οι βαθμολογίες των υποψηφίων που συμμετείχαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Περίπου 100.000 μαθητές είχαν κάνει αίτηση συμμετοχής στις Πανελλήνιες 2022, και έφτασε η ώρα να μάθουν τη βαθμολογία τους, όπως, βεβαίως, και για τους υποψηφίους της Καρδίτσας.

Σύμφωνα με τα όσα συγκεντρώσαμε από τα σχολεία του Νομού μας, οι υποψήφιοι οι ποίοι αρίστευσαν είναι οι εξής:

 

Αριστεύσαντες Μαθητές 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας

Τσάρη Δάφνη του Χρήστου, 18,025

Μαθητές που διακρίθηκαν

Γκένας Αλεξάνδρος του Παναγιώτη, 17,75

Ντραβαλιά Σωτηρία του Ναπολέοντα, 17,45

Γκαβογιάννη Φωτεινή του Κων/νου, 17,425

Μασούρα Μηλιά του Απόστολου, 17,425

Παπαευαγγέλου Παρασκευή του Αριστοτέλη, 17,325

Νταντάμη Φιλοθέη του Κων/νου, 17,1

Μαντζιάρα Δήμητρα του Παναγιώτη, 17,05

 

Αριστεύσαντες Μαθητές 2ου ΓΕΛ Καρδίτσας

Γερόπουλος Βασίλειος του Νικολάου, 18,25

Κερασιώτης Λεωνίδας του Αθανασίου, 18,1

Σουλιώτη Μαριαλένα του Γεωργίου, 17, 975

Πολύζος Βασίλειος του Δημητρίου, 17,9

Στεργιόπουλος Αχιλέας του Βασιλείου, 17, 65

 

Αριστεύσαντες Μαθητές 3ου ΓΕΛ Καρδίτσας

Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Αγρογιάννη Φωτεινή, 18,4

Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας

Κόγια Ελευθερία, 18,35

Χατζηαραπίδου Βασιλίνα, 18,33

Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών

Αγοροπούλου Αγγελική, 18,48

Μπουτζιωρής Αθανάσιος, 18

 

Αριστεύσαντες Μαθητές 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας

Τσιούντσιουρας Πελοπίδας, 19,0

Κοτρώτσιου Ελένη, 18,7

Μόσχου Έλλη, 18,5

Νομικός Παρασκευάς, 18,2

Σαλαμούρα Μαρία Ιωάννα, 18,2

 

Αριστεύσαντες Μαθητές 5ου ΓΕΛ Καρδίτσας

Τσιώνας Νικόλαος, 18.725

Κοντορούπη Ευαγγελία, 18.350

 

Γενικό Λύκειο Μουζακίου

  1. Υφαντή Αρετή, 18,675
  2. Τσιώλης Απόστολος, 18,175
  3. Μπουροζίκα Βαρβάρα, 17,125
  4. Σιλιάς Κων/νος, 16,875
  5. Ρίνη Μαριάννα, 16,850
  6. Στεργιούλης Παναγιώτης, 16,750
  7. Σιλιάς Αναστάσιος, 16,350
  8. Κοδέλι Μαριάννα,  16,275

 

1 στις 3 υποψηφίους εκτός ΑΕΙ και φέτος

«Σπρώχνουν» προς τα κάτω και σε όλα τα επιστημονικά πεδία τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής (ΕΒΕ) οι φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων.

Τα Μαθηματικά και η Φυσική μάλιστα φαίνεται να οδηγούν την πτωτική αυτή πορεία (με θέματα πολύ απαιτητικά φέτος που σχολιάστηκαν μάλιστα αρνητικά από την επιστημονική Εταιρεία του κλάδου στην πρώτη περίπτωση). Επανεμφάνιση …θεαματική έκαναν από την άλλη πλευρά τα Λατινικά, που αντικατέστησαν την Κοινωνιολογία στην εξέταση των Ανθρωπιστικών σπουδών. Στο μάθημα το 45,13% των υποψηφίων έδωσε γραπτά κάτω από την βαθμολογική βάση, με παράλληλη μείωση κατά 10% των αριστούχων σε σχέση με την περυσινή εξεταστική διαδικασία. Τα Λατινικά ωστόσο, φαίνεται ότι είναι ο παράγοντας που απέτρεψε φέτος πολλούς υποψηφίους να επιλέξουν την κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών σπουδών, καθώς ο πληθυσμός της «έπεσε» κατά χιλιάδες υποψηφίων.

Σε κάθε περίπτωση συγκεκριμένες συγκρίσεις σε σχέση με την περυσινή διαδικασία δεν είναι εύκολο να γίνουν, καθώς φέτος η βαθμολογική εικόνα για την είσοδο στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας είναι τελείως διαφορετική, με νέους συντελεστές στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τους, αλλά και καινούργιους συντελεστές στα μαθήματα βαρύτητας ανά τμήμα.

Κατά τα άλλα, λιγότεροι είναι οι αριστούχοι φέτος σε όλα τα μαθήματα με εξαιρέσεις μόνο την Ιστορία και την Χημεία, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μικρότερο «συνωστισμό» στην κορυφή των επιδόσεων.

Σε Πολυτεχνικές σχολές, τμήματα Μαθηματικών, Οικονομικά αναμένονται χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής ανά περίπτωση (59, 57% ήταν τα γραπτά κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά σε όλες τις κατευθύνσεις και 73,56% στον προσανατολισμό της Οικονομίας).

Πτωτικές θα είναι οι πορείες και σε Νομικές σχολές (με οριακές διαφορές στα περιζήτητα τμήματα), αλλά και σε Ιατρικές.

Συντελεστές Βαρύτητας Μαθημάτων: Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε τμήμα/Σχολή/εισαγωγική κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.

Στις περιπτώσεις των Σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.

Τρεις στους 4 υποψηφίους ενημερώθηκαν με SMS

Τέλος, σχεδόν 3 στους 4 υποψηφίους (ποσοστό 73,4%) των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έλαβαν τη βαθμολογία τους με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο.

Συγκεκριμένα, 63.980 υποψήφιοι, από τους 87.150 που συνολικά συμμετείχαν έστω και σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, έκαναν χρήση της δυνατότητας ενημέρωσης μέσω γραπτού μηνύματος SMS που για δεύτερη χρονιά εφάρμοσαν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

Προηγούμενο άρθρο Το πρόγραμμα ελέγχων ανίχνευσης κορωνοιού για την Τετάρτη 29/6
Επόμενο άρθρο Περιφέρεια Θεσσαλίας: 79 νέα επενδυτικά σχέδια