Η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταργήσει τις ανταποκρίσεις με τρένο από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου μέχρι την Καλαμπάκα, αντικαθιστώντας τες με δρομολόγηση λεωφορείου, αποδεικνύει ότι η απελευθέρωση και ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου που προώθησαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις (Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ), με βάση τις οδηγίες της Ε.Ε, είτε με το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο του ΟΣΕ, είτε με το ιταλικό κρατικό μονοπώλιο ”Ferrovie dello Stato Italiane (FSI)”, είτε με κρατική καπιταλιστική επιχείρηση, δεν έφερε αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, όπως μας υπόσχονταν.
Έφερε την κατάργηση μεγάλου αριθμού δρομολογίων, αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ, αφού ο μοναδικός σκοπός των ιδιωτών και των αστικών κυβερνήσεων είναι η αύξηση της κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σημειωτέον επιδοτείται αδρά από το ελληνικό κράτος κάθε χρόνο με 250 εκατ. ευρώ για 5 χρόνια για την κάλυψη των «άγονων» γραμμών, που αποφάσισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2017 και η επέκταση της επιδότησής της με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ για άλλα 10 χρόνια, φτάνοντας το ποσό στα 750 εκατ. ευρώ, και έχει εισπράξει ως τώρα πολλαπλάσια ποσά απ’ αυτά που πλήρωσε για την αγορά της η ”Ferrovie dello Stato Italiane (FSI)”.
Θυμίζουμε ότι είχαν προηγηθεί η κατάργηση των απευθείας πρωινών δρομολογίων από Καλαμπάκα για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και η μεγάλη αύξηση των τιμών στα εισιτήρια, η μείωση των σιδηροδρομικών δρομολογίων από Λάρισα προς Βόλο και αντιστρόφως, αλλά και του προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ, συνεχίζει την πολιτική ιδιωτικοποίησής του σιδηρόδρομου και της παράδοσης του στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, που εφάρμοζε και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό υπηρετούν τα όποια σιδηροδρομικά έργα υλοποιούνται ή προγραμματίζονται σήμερα από την κυβέρνηση και την περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας.
Η Λαική Συσπείρωση Θεσσαλίας, αξιώνει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την κυβέρνηση την άμεση ανάκληση της απόφασης για κατάργηση των ανταποκρίσεων με τρένο από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου προς την Καλαμπάκα και την αντικατάστασή τους με δρομολόγηση λεωφορείου.
Την άμεση επαναδρομολόγηση των απευθείας πρωινών τρένων από Καλαμπάκα προς Αθήνα και προς Θεσσαλονίκη και την επαναφορά των κομμένων δρομολογίων από Λάρισα προς Βόλο και αντιστρόφως, όπως και των δρομολογίων του προαστιακού Λάρισας-Θεσσαλονίκης.
Την ουσιαστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων για όλες τις μετακινήσεις.
Την διακοπή της πληρωμής των κρατικών επιδοτήσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Την ανάκληση όλων των απολύσεων που έκανε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, την ανανέωση όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου και τη μετατροπή τους σε αορίστου για όλους τους εργαζόμενους και την πρόσληψη νέου μόνιμου προσωπικού με ΣΣΕ και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Η Λαική Συσπείρωση Θεσσαλίας, αγωνίζεται για σύγχρονες, ποιοτικές, φτηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές, ενάντια σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Η κάλυψη των λαϊκών αναγκών για καθολικές, φτηνές, ποιοτικές, ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές προϋποθέτει οι υποδομές, τα μέσα και η διεξαγωγή των μεταφορών να λειτουργήσουν με κοινωνική ιδιοκτησία, κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο στο πλαίσιο της λαϊκής οικονομίας.
Γι’ αυτό πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για μια φιλολαϊκή ανάπτυξη με την εργατική τάξη στην εξουσία, όπου ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα είναι λαϊκή περιουσία, ενταγμένος σε ένα κεντρικό κρατικό φορέα μεταφορών και θα λειτουργεί με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες.