- KARDITSA NEWS - https://www.karditsanews.gr -

Να ακυρώσουμε στις 22 Μαΐου τις πανεθνικές εξετάσεις τύπου PISA!

Στις 22 Μάη 2024 το ΥΠΑΙΘ  προχωρά για τρίτη συνεχή χρονιά σε εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα όπου θα συμμετάσχουν παιδιά τάξεων Στ΄ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου και θα εξεταστούν στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Η «ελληνική PISA» δεν είναι «διαγνωστικές εξετάσεις». Προβλέπεται στον Ν. 4823/2021, άρθρο 104 με τίτλο: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος. Συνδέονται άμεσα με την αξιολόγηση, «σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας». Ο πραγματικός τους στόχος είναι να καταταχθούν τα σχολεία, βάσει των επιδόσεων των μαθητών τους, και οι ίδιοι οι μαθητές να εσωτερικεύσουν χαμηλές προσδοκίες για το μέλλον τους. Παράλληλα τα «αποτελέσματα»   χρησιμοποιούντα για να προωθηθούν σκληρά νεοφιλελεύθερα μέτρα που προτείνονται από τον ΟΟΣΑ και την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτό έχει συμβεί σε πάνω από 77 χώρες στον κόσμο.

Ο ελληνικός διαγωνισμός PISA είναι απόλυτα ενταγμένος και βασίζεται στους ίδιους σκοπούς με τον διεθνή διαγωνισμό PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών και εκπαιδευτικών συστημάτων (Programme for International Student Assessment) που γίνεται από το 2000 και οργανώνεται από τον υπερεθνικό οργανισμό ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης).

Οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ δίνουν κατευθύνσεις για τις αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα

Η PISA εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών

Η ελληνική PISA σε συνδυασμό με τα αντιεκπαιδευτικούς νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση θα λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο – μαζί με την τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια), την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τη δημιουργία των ΕΣΚ (σχολές κατάρτισης μετά την Γ΄ Γυμνασίου με πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο και πρόγραμμα σπουδών που θα τον καθορίζουν Δήμοι και επιχειρήσεις). Ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: το 70% των μαθητών/τριών να οδεύσει προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει στο ανταγωνιστικό, φτωχο-κατηγοριοποιημένο Λύκειο.

Με την υλοποίηση του προγράμματος PISA:

Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά.

Να μην επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθήτ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Ο διαγωνισμός PISA δεν πρέπει να γίνει

Της Κοινής Δράσης Εκπαιδευτικών Καρδίτσας