Στις 23/04/2024, στο πλαίσιο των εγκαινίων του Νότιου τμήματος του Ε65, ο Πρωθυπουργός επέλεξε να επισκεφθεί το Μουζάκι, έναν τόπο «σύμβολο» της καταστροφής, όπου κατά την εξέλιξη των πλημμυρικών φαινομένων του Ιανού, εκτός από τις τεράστιες υλικές ζημιές, είχαμε και τον τραγικό θάνατο μιας αθώας συμπολίτισσάς μας.
Τέσσερα χρόνια μετά τον Σεπτέμβριο του 2020, ξεχνώντας τα όσα ο ίδιος είχε ανακοινώσει για τα έργα του Αχελώου και το φράγμα Μουζακίου, παραπλάνησε για μια ακόμα φορά με υποσχέσεις και αόριστες εξαγγελίες.
Τότε, μαζί με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή είχαν υποσχεθεί 38 εκατομμύρια ευρώ ,πρόσθετη χρηματοδότηση για έργα υποστήριξης και αντιπλημμυρικής θωράκισης στους ποταμούς Ενιπέα – Ιταλικό – Πάμισο, ως παράλληλα έργα από τον παραχωρησιούχο του Ε-65. Τώρα, καμία αναφορά. Ούτε για την πορεία ωριμότητας ,ούτε για την εκτέλεση των έργων.
Στον δρόμο Μουζακίου – Λίμνης Πλαστήρα, το σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», η κυκλοφορία έχει διακοπεί από τον Σεπτέμβριο του 2020 μετά τις καταστροφές του Ιανού, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και την τουριστική οικονομία της περιοχής. Καμία αναφορά ούτε για αυτό και, κυρίως, καμιά ελπίδα για αποκατάστασή του στο προσεχές μέλλον.
Αφού ελάχιστα από όσα είχε εξαγγείλει, μετά τον Ιανό υλοποιήθηκαν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν συγκεκριμένος στα έργα αποκατάστασης των καταστροφών από τον Daniel σε υποδομές και οδικούς άξονες. Υποσχέθηκε να δοθούν 1,4 δις συνολικά από το υπουργείο Υποδομών και για μικρά έργα παρεμβάσεων και αποκαταστάσεων, χωρίς τις απαιτούμενες μελέτες -με τις γνωστές μεθόδους των απευθείας αναθέσεων- και φυσικά όλα υπό τη διαχείριση του υπουργείου Υποδομών, αγνοώντας την Περιφέρεια και τους Δήμους.
Ήδη στην πρώτη ανακοίνωση, ο υπουργός Χ. Σταϊκούρας αποκλείει εταιρείες και δυναμικό της περιοχής, δείχνοντας ακριβώς τι θα ακολουθήσει.
Αφαιρώντας το ποσό των 1.4 δις των αναθέσεων από το ποσό των 3 δις και πάνω του συνολικού κόστους αποκατάστασης, μας δίνει ένα αποτέλεσμα αόριστο.
Επτά μήνες μετά την καταστροφή, αυτή την ασάφεια την ακούει η κοινωνία της Καρδίτσας με δυσπιστία,αγωνία και σίγουρα όχι με ανακούφιση.
Καθυστερήσεις στις πληρωμές αποζημιώσεων με μεγάλο κοινωνικό αντίκτυπο στην επιβίωση της περιοχής, είναι η συνέπεια αυτής της αόριστης και γενικής αναφοράς.
Στο πρόγραμμα του πρωθυπουργού δεν υπήρξε ούτε μια στάση στις άλλες περιοχές του νομού, οι οποίες έχουν καταστραφεί από τις πλημμύρες . Aγνόησε τους ξεσπιτωμένους κατοίκους του Βλοχού, της Μεταμόρφωσης , της Μαραθέας και δεν είχε μία λέξη για τους κατοίκους του Παλαμά και της ευρύτερης περιοχής, που περιμένουν τις αποζημιώσεις για τις κατεστραμμένες κατοικίες τους ενώ η ισχνή αποζημίωση της παραγωγής που τους καταβλήθηκε δεν καλύπτει ούτε μέρος του κόστους .
O Κυριάκος Μητσοτάκης δοκίμασε, πάντως, την ταχύτητα και την ασφάλεια του Ε-65, ενός δρόμου που η Νέα Δημοκρατία παρέδωσε μισό στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με δρομολογημένο μόνο το μεσαίο τμήμα του, το οποίο ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία το 2017 επί Αλέξη Τσίπρα. Επί ημερών μας δόθηκαν σκληρές μάχες για την επιτάχυνση της ωριμότητας , την χρηματοδότηση και την κατασκευή του Βόρειου και του Νότιου τμήματος του Ε-65.
Η Ν.Δ. που είχε παραδώσει ένα σχέδιο και ένα έργο χωρίς αρχή και τέλος, μετά το 2019 ξαναέριξε το έργο σε καθυστερήσεις. Το μεν Νότιο Τμήμα, που παραδόθηκε πρόσφατα, θα έπρεπε να έχει δοθεί στην κυκλοφορία εδώ και 2,5 χρόνια, το δε Βόρειο Τμήμα ξεκίνησε με καθυστέρηση ενός έτους.
Έστω και τώρα, ελπίζουμε ο νέος οδικός άξονας να αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης για τον νομό Καρδίτσας και τη δυτική Θεσσαλία. Στο χέρι μας είναι να ανατρέψουμε τις πολιτικές Μητσοτάκη, που ανοίγουν τον δρόμο της μεγάλης φυγής και εγκατάλειψης της περιοχής μας.