Ειδήσεις

Μαθήτριες, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Καρδίτσας στην πόλη Florrence του Βελγίου


Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ KA2, «Literature and Innovating», ομάδα εκπαιδευτικών και μαθητών του 1ου Πειραματικού Λυκείου Καρδίτσας επισκέφθηκε το εταιρικό σχολείο στη Florrence του Βελγίου από 14 έως 18 Οκτωβρίου. Στη μετακίνηση συμμετείχαν οι καθηγητές του σχολείου Μάριος Αντωνίου και Βαγγέλης Ντελής, οι μαθητές Γιάννης Παπακωνσταντίου, Κωνσταντίνος Φλώρος και η μαθήτρια Ελένη Ιωάννου. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί και μαθητές από την Πορτογαλία και την Τουρκία.

Κατά την πρώτη μέρα της επίσκεψης περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, ενημερωθήκαμε για τις δράσεις του και παρακολουθήσαμε μέρος των μαθημάτων. Κατόπιν ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο της Βάσης του ΝΑΤΟ, όπου είδαμε αεροπλάνα,  στολές και οπλισμό των δύο παγκόσμιων πολέμων.

Τη δεύτερη μέρα στο χώρο του σχολείου έγινε η παρουσίαση των εργασιών των σχολείων του Βελγίου, της Πορτογαλίας και της Τουρκίας.Η ελληνική ομάδα παρουσίασε το έργο του Στρατή Μυριβήλη «Η μυστική παπαρούνα», με κύρια εστίαση στον αντιπολεμικό του χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο κλασικοί συγγραφείς της Ελλάδας, της Πορτογαλίας, του Βελγίου και της Τουρκίαςπέρασαν όμορφα μηνύματα τους φιλίας και ειρήνης σε όλες τις χώρες, δημιουργώντας αλληλεπίδραση μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών πολιτισμών, οι οποίοι εντούτοις μοιράζονται κοινές αξίες.

 

Το απόγευμα της δεύτερης μέρας επισκεφθήκαμε την πόλη Namour και ξεναγηθήκαμε στο μεγαλύτερο κάστρο της Ευρώπης, το CitadelledeNamour. Μια σημαντική εμπειρία για όλους μας, καθώς είδαμε ένα μεσαιωνικό κάστρο πώς μεγάλωνε όσο προχωρούσαν οι εποχές και πώς με τους πολέμους και τους κατακτητές εξοπλιζόταν και γινόταν όλο και πιο απροσπέλαστο. Η ξενάγηση περιελάμβανε περιήγηση με ειδικό τρενάκι. Ητρίτη ημέρα ξεκίνησε πολύ νωρίς, καθώς επισκεφθήκαμε την πρωτεύουσα του Βελγίου, τις Βρυξέλλες. Πρώτα επισκεφθήκαμε ένα μουσείο όπου φιλοξενούνται παλιότερα και μοντέρνα κόμικς, τα οποία είναι δημιουργίες Βέλγων καλλιτεχνών, και κατόπιν περιηγηθήκαμε στην πόλη. Την τέταρτη ημέρα επισκεφθήκαμε το DraisinesdelaMolingee και κάναμε περιήγηση με ειδικά ποδήλατα σε ράγες τρένου μέσα στη φύση.

Την τελευταίαημέρα έγινε ο απολογισμός του προγράμματος και τέθηκαν οι στόχοι για την επόμενη συνάντηση στη Μαδέρα της Πορτογαλίας. Απονεμήθηκαν σε μαθητές και καθηγητές οι βεβαιώσεις συμμετοχής και η ελληνική αποστολή αποχώρησε μέσα σε ένα όμορφα συγκινητικό κλίμα. Ταυτόχρονα είχαμε όλοι την ευκαιρία να γνωρίσουμε διαφορετικές κουλτούρες, αλλά και ένα εκπαιδευτικό σύστημα αρκετά διαφορετικό από το δικό μας. Να μιλήσουμε με εκπαιδευτικούς και να δούμε τις εγκαταστάσεις και την τεχνική υποδομή ενός άλλου εκπαιδευτικού συστήματος.

 

Προηγούμενο άρθρο Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά. Μύθος ή πραγματικότητα; - Έναρξη του νέου διεπιστημονικού κύκλου ομιλιών - συζητήσεων που διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη
Επόμενο άρθρο Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 9η Γιορτή Δημοτικού Τραγουδιού στο Μουζάκι που ήταν αφιερωμένη στον Χρυσόστομο Μητροπάνο