Ειδήσεις

Κώστας Γκάσος (Πρόεδρος Συλλόγου Ραδιοταξί Καρδίτσας) στο Ηχόραμα 100,8: Το αυτοκόλλητο για τα POS στα ταξί εμποδίζει την ορατότητα


Αυστηροποίηση της διαδικασίας και των προθεσμιών για την τοποθέτηση των ειδικών ταμπελών στο εσωτερικό των ταξί, με τις οποίες οι επαγγελματίες θα ενημερώνουν τους επιβάτες για την υποχρέωση αποδοχής πληρωμών και μέσω POS, προβλέπει σχετική ΚΥΑ των υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Όσοι ιδιοκτήτες ταξί, μάλιστα. αρνηθούν να συμμορφωθούν με τις προβλέψεις του νόμου τότε προβλέπεται η επιβολή προστίμου 1.000 ευρώ ανά παράβαση.

Το ζήτημα έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και έντονη διαμαρτυρία και στους οδηγούς ταξί της Καρδίτσας.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ραδιοταξί Καρδίτσας Κώστας Γκάσος μίλησε στο Ηχόραμα 100,8 και στην εκπομπή «Μεσημεριανό Μαγκαζίνο» (καθημερινά 14:00-15:00) με τη Βάσω Μπαλαμπάνη και εξήγησε αναλυτικά τόσο τους λόγους που αντιδρούν αλλά και γενικότερα για τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Γκάσος επεσήμανε τα παρακάτω:

Το αυτοκόλλητο για τα POS

«Καταρχήν, εδώ και ενάμισι χρόνο, όπως γνωρίζουν όλοι, έχουμε ενταχθεί και εμείς στον κανονισμό του POS, όπως όλοι οι επαγγελματίες.

Δεν αρνηθήκαμε. Το τηρούμε πιστά. Το έχουμε όλοι στο αυτοκίνητό μας.

Όπως και το ζήτημα με το σύστημα IRIS  το οποίο λειτουργούμε τον τελευταίο καιρό.

Όποιος πελάτης μπει μέσα στο ταξί και θέλει να πληρώσει με κάρτα, δεν του το αρνήθηκε κανείς.

Για ποιο λόγο, λοιπόν, να τοποθετήσουμε ένα αυτοκόλλητο το οποίο πρώτο είναι υπερμεγέθες, δεύτερον εμποδίζει την ορατότητα και πόσο μάλλον εδώ, στην Καρδίτσα, που έχουμε πολλά ποδήλατα από εδώ και από εκεί παρκαρισμένα και μπορεί να υπάρξει περίπτωση να χτυπήσει κάποιος.

Και το ποδήλατο είναι το λιγότερο. Αν είναι κάποιος πεζός, τι θα γίνει;

Εμείς δεν αρνούμαστε να βάλουμε αυτοκόλλητο.

Και δεν είναι απαραίτητο. Γιατί έχουμε POS.

Και οι αρμόδιοι, ο κ. Χατζηδάκης, εντελώς ΄΄δημοκρατικά΄΄ λέει ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί.

Μας διαχωρίζει εμάς, στον κλάδο τον δικό μας, από τους άλλους κλάδους.

Δηλαδή, ποιος δεν έχει POS; Όλοι έχουν POS.

Είναι υποχρεωτικό το μεγάλο αυτοκόλλητο. Δεν μπορούσε να είναι πιο μικρό;

Ο πελάτης μπορεί να ζητήσει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής. Κανείς δεν το αρνείται.

Ό,τι έχουν κάνει για το ταξί, μέχρι στιγμής, το έχουν κάνει πολύ αυστηρά και εξακολουθούν.

Φανταστείτε, να βάλετε στο αυτοκίνητό σας ένα αυτοκόλλητο 12Χ25.

Θέλω να πιστεύω ότι κάτι θα αλλάξει».

 

Μοναδική «ανάσα» τα μαθητικά δρομολόγια

«Τα πράγματα, όπως σε όλους τους κλάδους, τώρα τελευταία, είναι δύσκολα. Είναι πάρα πολύ δύσκολα.

Αυτή τη στιγμή, μεταφέρουμε μαθητές στην πόλη μας, έχουμε τα μαθητικά δρομολόγια τα οποία μας δίνουν μια ανάσα ώστε να μπορούμε να επιβιώνουμε. Καλύπτουμε τα έξοδά μας.

Δουλεύοντας, βέβαια, 12 ώρες την ημέρα και επτά ημέρες την εβδομάδα.

Όπως μας έβγαλαν το τεκμαρτό και το πληρώσαμε, αλλά δεν συνυπολόγισαν ότι εμείς δουλεύουμε και Σάββατο και Κυριακή.

Δηλαδή, αν δεν υπήρχαν τα μαθητικά δρομολόγια, δεν θα υπήρχαν ταξί στην Καρδίτσα.

Τώρα, κάνουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να διατηρηθούμε και να επιβιώσουν οι οικογένειές μας αξιοπρεπώς.

Η πόλη μας είναι καλή, την αγαπάμε, κάνουμε ό,τι μπορούμε, αλλά είναι δύσκολα τα πράγματα».

 

«Αγκάθι» οι λακκούβες στους δρόμους

«Επίσης, έχω παράπονο από τις αρχές διότι δεν προσέχουν τις λακκούβες, τους δρόμους.

Να έρθουν να πάρουν τη γνώμη του κλάδου μας που εμείς έχουμε έναν λόγο παραπάνω να τους δείξουμε που υπάρχουν προβλήματα στους δρόμους.

Τα τελευταία χρόνια, δεν έχει ενδιαφερθεί κανείς. Κάνουν μόνοι τους, από το κεφάλι τους, αυτό που νομίζουν.

Για παράδειγμα, η Ηρώων Πολυτεχνείου όπου εκεί δεν μπορεί να περάσει ούτε ταξί, ούτε αυτοκίνητο, ούτε λεωφορείο.

Και αυτό προκαλεί ζημιές στα οχήματα και οι πληρωμές στα συνεργεία είναι δυσβάσταχτες.

Υπάρχει μεγάλη αδιαφορία».

Η διαδικασία για την τοποθέτηση της ταμπέλας στα ταξί

Αναλυτικά, η διαδικασία και τα αυστηρά χρονικά πλαίσια που προβλέπονται για την προμήθεια και εγκατάσταση των ειδικών σημάνσεων αναλύονται ως εξής:

  • Οι επαγγελματίες ταξί οφείλουν να έχουν επικολλήσει την ταμπέλα στο όχημα ταξί που εκμεταλλεύονται μέχρι εντός 3 εβδομάδωναπό την παραλαβή της από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) και τα σωματεία που είναι μέλη αυτής.
  • Η ΑΑΔΕ απευθύνει έγγραφη πρόσκληση στην ΠΟΕΙΑΤΑ για την παραλαβή των ταμπελών και η τελευταία οφείλει, εντός πέντε εργάσιμων ημερών, να γνωστοποιήσει τον υπεύθυνο παραλαβής και τον τρόπο παραλαβής των ταμπελών από την αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ.
  • Σε περίπτωση άρνησης παραλαβής από την Πανελλήνια Ομοσπονδία ή άπρακτης παρέλευσης της πενθήμερης προθεσμίας, τα πρωτοβάθμια σωματεία έχουν υποχρέωση, εντός προθεσμίας 10 ημερώναπό τη γνωστοποίηση της άπρακτης παρέλευσης ή άρνησης παραλαβής από την Ομοσπονδία, να ενημερώσουν ψηφιακά στην ΑΑΔΕ μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση aadesupplies@aade.gr, ότι θα παραλάβουν τις εν λόγω ταμπέλες για τους υπόχρεους της περιφέρειάς τους, δηλώνοντας τον υπεύθυνο παραλαβής και τον τρόπο παραλαβής που επιθυμούν. Οι τρόποι παραλαβής είναι είτε από εγκαταστάσεις της ΑΑΔΕ ή με αποστολή μέσω ταχυμεταφοράς με δική τους χρέωση. Στην περίπτωση αυτή, τίθεται προθεσμία επικόλλησης των ταμπελών στα οχήματα ταξί 3 εβδομάδων από την ημερομηνία παραλαβής των σημάνσεων.
  • Σε περίπτωση άρνησης παραλαβής από σωματείο ή άπρακτης παρόδου της δεκαήμερης προθεσμίας, οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνήσουν για την παραγωγή ταμπελών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί και στην συνέχεια να προχωρήσουν στην επικόλλησή τους στα οχήματα ταξί, εντός 3 εβδομάδων από την εκπνοή της ως άνω δεκαήμερης προθεσμίας.

 

Προηγούμενο άρθρο Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εντάχθηκε στο Ακαδημαϊκό Δίκτυο των Ηνωμένων Εθνών
Επόμενο άρθρο Σύλληψη δύο ημεδαπών φυγόποινων