Ειδήσεις

Κοινή Δράση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας: Οι καταργήσεις συγχωνεύσεις τμημάτων των σχολείων μας δε θα περάσουν


Πραγματοποιήθηκε κινητοποίηση από τους ΣΕΠΕ Λάρισας, Καρδίτσας και εκπροσώπους γονέωνστην Περιφερειακή Δ/νση απαιτώντας να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων των σχολείων μας. Κυβέρνηση, ΥΠΑΙΘΑ, Περιφερειακές Δ/νσεις και Δ/νσεις Π.Ε. σαν τους κλέφτες μέσα στο καλοκαίρι και με κλειστά σχολεία,με ένα πρωτοφανή κυνισμό προχωρούν σε ένα σαρωτικό κύμα συμπτύξεων τμημάτων που ξεπερνούν πανελλαδικά τα 1000 τμήματα με δεκάδες από αυτά να αφορούν τα σχολεία της Θεσσαλίας. Απαράδεκτη η στάση της Περιφερειακής Δ/ντριας που απουσίαζε ενώ είχε από μέρες ειδοποιηθεί προφανώς για να αποφύγει να δώσει εξηγήσεις για την αποσάθρωση του Δημόσιου Σχολείου.

Μέσα στο κατακαλόκαιρο και από το τηλέφωνοζητήθηκε από τους δ/ντές, δ/ντριες, προϊσταμένες σχολικών μονάδων να αλλάξουν τα δεδομένα του myschool με στόχο τη μείωση των λειτουργούντων τμημάτων και τις περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά. Ανέτρεψαν κάθε προγραμματισμό από τα ΠΥΣΠΕ και αποφάσισαν στην ουσία να λειτουργήσουν τμήματα κατά παράβαση της νομοθεσίας (αριθμός διαγνώσεων παιδιών με ειδικές ανάγκες , αίθουσες προκάτ, τήρηση κανονισμού πυρασφάλειας). Σημειώνουμε ότι οι συμπτύξεις δεν περιορίζονται π.χ. στα νέα τμήματα των νηπ/γείων και της Α΄ Δημοτικού, αλλά επεκτείνονται σε όλες τις τάξεις, μέχρι και τη Στ΄ Δημοτικού.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ συνεπείς στην αντιεκπαιδευτική τους πολιτική δεν σταματούν να μηχανεύονται τρόπους και μεθοδεύσεις για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Αντί να συζητάμε για τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα τα παιδιά μας αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί που πρέπει να μοιραστούν σε 25άδες ακόμα και στην περιοχή μας που υπάρχουν δεκάδες κενές αίθουσες.  Οι μετακινήσεις μαθητών από εξαίρεση μετατρέπεται σε κανόνα, οι υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών γίνεται καθημερινότητα και η ποιότητα της εκπαιδευτικής πράξης εξοβελίζεται στην αγωνία της εξασφάλισης της υγείας και ασφάλειας των παιδιών.

Αποκαλύπτεται σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια η κοινωνική αναλγησία της Κυβέρνησης, του ΥΠΑΙΘΑ και όλης της διοικητικής πυραμίδας απέναντι στα πιο ευάλωτα, κοινωνικά και μαθησιακά,  παιδιά και στις οικογένειές τους. Οι συγχωνεύσεις αυτές όπως και η συνολική πολιτική που υλοποιείται από αυτή την Κυβέρνηση (και κάθε μνημονιακή οδηγία που επιβάλλεται από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ) στοχεύουν στην υπονόμευση του καθολικού δικαιώματος στην μόρφωση όλων των παιδιών και ιδιαίτερα αυτών που το μόνο τους αποκούμπι είναι το Δημόσιο Σχολείο.

Είναι εξοργιστικό να αντιμετωπίζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες σαν κόστος την ώρα που η κυβέρνηση σκορπά εκατομμύρια σε εξοπλισμούς, σε επιδοτήσεις στα Μέσα Ενημέρωσης, στις εταιρείες ενέργειας και καυσίμων, στο τραπεζικό κεφάλαιο και να επιχειρείται εξοικονόμηση χρημάτων περικόπτοντας εκπαιδευτικούς και πλήττοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Δεν θα επιτρέψουμε να αντιμετωπίζονταιοι εκπαιδευτικοί ως εργαζόμενοι β΄κατηγορίας αφού με τις μετακινήσεις εντείνεται το κλίμα εργασιακής ανασφάλειας, παραβλέπονται οικογενειακές ανάγκες και χειροτερεύουν οι συνθήκες εργασίας. Δεν θα τους αφήσουμε να μας αντιμετωπίζουν ως εκπαιδευτικά υποζύγια και ούτε θα γίνουμε ο εύκολος στόχος για όλες τις υπάρχουσες και αυξανόμενες κακοδαιμονίες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Διαμηνύουμε σε όλες τις πλευρές ότι αυτές οι προθέσεις δεν θα γίνουν πράξη! Δεν θα επιτρέψουμε καμία συρρίκνωση στα σχολεία μας, καμία απώλεια θέσης εργασίας, καμία παραπέρα υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας για τα παιδιά.

Τις επόμενες μέρες και σε  συντονισμό και με το γονεϊκό κίνημα θα κλιμακώσουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, τον αγώνα για 15 παιδιά στο τμήμα.

Απαιτούμε:

  • Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.
  • Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις – τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).
  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς στη εκπαίδευσημε βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για την άμεση κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων κενών.
  • Τμήματα 15 μαθητών νηπιαγωγείου και Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες.
  • Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.
  • Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Επίσημη πρώτη με νέα όνειρα, οργάνωση και πίστη για το καλύτερο στον Α.Σ. Καρδίτσας Ιαπωνική!
Επόμενο άρθρο Δυο συνεδριάσεις για το Δημοτικό Συμβούλιο Σοφάδων