Η σχολική χρονιά ξεκινάει πάνω στα αποκαΐδια 1,2 εκατ. στρεμμάτων δάσους, με 40.000 μαθητές να κόβονται από τις πανελλαδικές με το σύστημα-λαιμητόμο της Κεραμέως, ενώ την ίδια στιγμή, ο πρωθυπουργός εκδράμει στις ΗΠΑ για να γράψει την κόρη του στο Yale University. Ένας μαθητής που έγραψε 16 στις πανελλαδικές δεν μπορεί να περάσει στο Πανεπιστήμιο, ενώ ένας μαθητής που έγραψε 3, μπορεί να πληρώσει δίδακτρα (εάν η οικογένειά του έχει τη δυνατότητα), να εγγραφεί σε ένα ιδιωτικό κολλέγιο και να πάρει ένα πτυχίο ισότιμο με αυτό ενός δημόσιου Πανεπιστημίου.
Το ζήτημα της εκπαίδευσης αποτελεί αυτή τη στιγμή κεντρικό πεδίο κοινωνικής αντιπαράθεσης. Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι η προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος σε ένα οικονομικό μοντέλο για τη χώρα που σημαίνει τη μετατροπή της σε ένα παγκόσμιο θέρετρο με πουλημένα τα πάντα. Γι’ αυτό θέλουν μια νέα γενιά εργαζόμενων – πληβείων, που ένα μέρος της θα μεταναστεύσει στο εξωτερικό και ένα άλλο μεγάλο μέρος της θα είναι οι ελαστικοί εργαζόμενοι του μέλλοντος.
Γι’ αυτό προωθούν την αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Για να μας υποτάξουν με χίλιους τρόπους και να μας υποχρεώσουν να υπηρετήσουμε αυτό το σχέδιο. Θέλουν να επιβάλλουν την έξωση των μαθητών από τη δημόσια εκπαίδευση, την εγχάραξη χαμηλών προσδοκιών από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την ιδιωτικοποίηση/εμπορευματοποίηση, τον ασφυκτικό έλεγχο, τη διάλυση του εκπαιδευτικού κινήματος, τη μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών.
Δηλώνουμε με όλη μας τη δύναμη ότι δεν θα υπακούσουμε!
Απέναντί μας έχουμε την πιο αντιδραστική και επικίνδυνη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης:
- Αντί να προσλάβουν δασοπυροσβέστες, προσλαμβάνουν αστυνομικούς.
- Αντί να προσλάβουν εκπαιδευτικούς, κάνουν δραστικές περικοπές στην παράλληλη στήριξη.
- Αντί να ενισχύσουν την κοινωνική ασφάλιση, διαλύουν τα επικουρικά ταμεία.
- Αντί να ενισχύσουν την πρωτοβάθμια υγεία, απαιτούν πληρωμένα από την τσέπη μας τεστ.
- Αντί να χρηματοδοτήσουν τη δημόσια υγεία, χρηματοδοτούν διαφημίσεις για το κυβερνητικό έργο.
- Αντί να ευνοήσουν την ελευθεροτυπία, επιβάλλουν τον απόλυτο έλεγχο των ΜΜΕ.
- Αντί να ενισχύσουν το δικαίωμα στην κατοικία, επιβάλλουν τους πλειστηριασμούς κατοικιών.
Πίσω από όλα αυτά, στο παρασκήνιο της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, υπάρχουν επιτροπές, προγράμματα, εταιρίες, όμιλοι, μεγάλα συμφέροντα που αγοράζουν γη, ενέργεια, αέρα, νερό και δημόσιες υποδομές (λιμάνια, «Εγνατία», ΔΕΔΗΕ κλπ) , Εκπαιδευτικοί όμιλοι και ιδιωτικά συγκροτήματα υγείας. Και όλα αυτά, με την απροκάλυπτη στήριξη της κυβέρνησης. Δεν είναι τυχαίο, ότι η Εύβοια που παραδόθηκε στις φλόγες το καλοκαίρι, ήταν η περιοχή στην οποία το Υπουργείο Παιδείας φρόντισε να καταργήσει μεγάλο αριθμό σχολείων μέσα στο καλοκαίρι.
Ναι, χρειάζεται να εμβολιαστούμε, όπως χρειάζονται και μια σειρά μέτρα ουσιαστικά για την αντιμετώπιση της νέας μετάλλαξης Δ της πανδημίας η οποία μεταδίδεται, τόσο από τους εμβολιασμένους όσο και από τους ανεμβολίαστους, αλλά και από τα παιδιά. Επομένως, ο μαζικός εμβολιασμός, η αραίωση των μαθητών, τα δωρεάν τεστ για όλους, η αυξημένη υγιεινή προστασία με το απαραίτητο προσωπικό, η ενίσχυση του συστήματος υγείας, είναι απολύτως απαραίτητα μέτρα για να μην ξανακλείσουν τα σχολεία και να μην οδηγηθούμε σε μια χωρίς προηγούμενο εκπαιδευτική κρίση. Αλλά δεν μπορεί το εμβόλιο δια μέσου της υποχρεωτικότητας να μετατραπεί σε μέσο κοινωνικού αποκλεισμού και απομόνωσης. Δεν μπορεί τα τεστ, αντί να παρέχονται σε όλους/ες δωρεάν, αφού όλοι κινδυνεύουμε πλέον να κολλήσουμε, να αξιοποιούνται ως μέσο τιμωρητικής διαδικασίας και οικονομικής εξάντλησης. Ο στόχος με τέτοιου είδους μέτρα δεν είναι η προστασία από την πανδημία αλλά η πειθάρχηση.
Της Κοινής Δράσης Εκπαιδευτικών Καρδίτσας