Καμία συγκεκριμένη απάντηση δεν έδωσαν ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός και ο αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας, κ. Νούσιος, στην επερώτηση της Λαικής Συσπείρωσης Θεσσαλίας, σχετικά με το ποια έργα θα γίνουν στους Δήμους Καρδίτσας, Μουζακίου και Αργιθέας, με την έξτρα χρηματοδότηση 30 εκ. ευρώ της ΤΕΡΝΑ, από την κυβέρνηση της Ν.Δ.
Θυμίζουμε ότι η Νεοδημοκρατική περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, με δελτίο τύπου (30/5/23), ευχαριστούσε τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, γιατί το Υπουργείο Υποδομών ενέκρινε πρόσθετη χρηματοδότηση 30.000.000 ευρώ προς την κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΡΝΑ, η οποία ήδη έχει πάρει και εκτελεί με ανάθεση την εργολαβία των 143.000.000 ευρώ, για την αποκατάσταση ζημιών από τον ΙΑΝΟ, σε επιπλέον 130 οδικές θέσεις, στους Δήμους Καρδίτσας, Μουζακίου και Αργιθέας.
Σε εκείνο το δελτίο τύπου της περιφερειακής αρχής, αναφέρονταν ότι οι πρόσθετες θέσεις αποκατάστασης ανά Δήμο αφορούσαν στα εξής οδικά τμήματα:
Δήμος Καρδίτσας: από Μνημείο Εθνικής Αντίστασης -Κανόνια έως Ραχούλα, από Ραχούλα έως Αμάραντο, από Αμάραντο έως Σαραντάπορο, από Μνημείο Εθν. Αντίστασης – Κανόνια έως διασταύρωση εισόδου προς Καστανιά, Περιφερειακός Καστανιάς, από διασταύρωση Καστανιά – Καροπλέσι προς Γιαννουσέικα, από Μούχα προς Φράγμα λίμνης Πλαστήρα, από Μνημείο Εθν. Αντίστασης -Κανόνια προς Καταφύγιο και Άγιο Αθανάσιο.
Δήμος Μουζακίου: από διασταύρωση Πευκόφυτου-Δρακότρυπας έως Άγιο Νικόλαο, από διασταύρωση Πευκόφυτου-Δρακότρυπας έως Τύμπανο, από διασταύρωση Μουζάκι – Τυμπάνου έως Οξυά, Περιφερειακή οδός Μουζακίου.
Δήμος Αργιθέας: από Άγιο Νικόλαο έως Πετρίλο, από Άγιο Νικόλαο έως Βλάσι, από Βλάσι έως Λεοντίτο, από Τύμπανο έως Αργιθέα, από Αργιθέα έως Διασταύρωση προς Μεσοβούνι έως Μεσοβούνι, από διασταύρωση προς Μεσοβούνι – προς Ανθηρό (διασταύρωση).
Όπως επισήμανε ο επικεφαλής της Λαικής Συσπείρωσης, Τάσος Tσιαπλές, σε όλα τα οδικά τμήματα που αναφέρονται στο δελτίο τύπου για τον Δήμο Καρδίτσας τουλάχιστον, έχουν γίνει ήδη οι αποκαταστάσεις με την προηγούμενη εργολαβία των 143 εκ. ευρώ, επομένως θα ξανακατασκευαστούν οι ίδιοι δρόμοι που ήδη έγιναν με την προηγούμενη εργολαβία της ΤΕΡΝΑ των 143 εκ. ευρώ;
Ποια είναι συγκεκριμένα τα 130 σημεία που αναφέρονται στο δελτίο τύπου και οι δήμαρχοι των 3 δήμων δεν γνωρίζουν ποια είναι αυτά;
Ποια έργα θα κάνει η ΤΕΡΝΑ με τα 30 εκ. ευρώ και ποιος τα πρότεινε αυτά τα έργα;
Μήπως τα πρόσθετα 30 εκ. ευρώ είναι «δώρο» του Υπουργείου Υποδομών προς την ΤΕΡΝΑ για να μην ζημιωθεί καθόλου από τις αυξήσεις υλικών;
Γιατί δεν αναφέρονται πουθενά, ούτε τώρα στην επιπρόσθετη χρηματοδότηση της ΤΕΡΝΑ με 30 εκ. ευρώ, οι 3 δρόμοι (Σαραντάπορα – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι), που έχουμε ζητήσει με προηγούμενη επερώτησή μας να ενταχθούν στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ;
Πότε θα ξεκινήσει η αποκατάσταση και συντήρηση αυτών των 3 δρόμων (Σαραντάπορα – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι);
Επίσης πότε θα τοποθετηθεί από την περιφέρεια η γέφυρα «Μπέλευ» στα υπάρχοντα βάθρα στη θέση «Ρογκάκια», ανάμεσα στα χωριά Νεράιδα και Καροπλέσι και θα χαλικοστρώσετε το δρόμο των 218 μέτρων ένθεν και ένθεν των βάθρων;
Τόσο ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός, όσο και ο αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας, κ. Νούσιος, ενώ δήλωσαν ότι τα πρόσθετα 30 εκ. ευρώ που δίνονται από την κυβέρνηση στην ΤΕΡΝΑ, δεν προορίζονται για παλιά έργα αποκατάστασης που έγιναν ή γίνονται με την εργολαβία των 143 εκ. ευρώ από την ΤΕΡΝΑ, αλλά για νέα έργα σε 130 σημεία, τα οποία όμως δεν γνωρίζουν ποια είναι αυτά τα σημεία και τα έργα που θα γίνουν!!!
Παρ’ όλα αυτά ευχαρίστησαν για άλλη μια φορά την κυβέρνηση για έργα που ΘΑ κάνει η ΤΕΡΝΑ με τα επιπλέον 30 εκ. ευρώ, χωρίς όμως να γνωρίζουν ποια είναι αυτά, όπως δεν γνωρίζουν και οι δημοτικές αρχές Καρδίτσας, Μουζακίου, Αργιθέας.
Καμία απάντηση δεν είχαν να δώσουν στο ερώτημά μας, ποιος τα πρότεινε αυτά τα έργα, όπως δεν γνώριζαν να απαντήσουν και στο ερώτημα γιατί δεν αναφέρονται πουθενά, ούτε τώρα στην επιπρόσθετη χρηματοδότηση της ΤΕΡΝΑ με 30 εκ. ευρώ, οι 3 δρόμοι (Σαραντάπορα – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι), που έχουμε ζητήσει με προηγούμενη επερώτησή μας να ενταχθούν στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ.
«Διαβεβαίωναν» όμως ότι τα πρόσθετα 30 εκ. ευρώ, δεν είναι «δώρο» του Υπουργείου Υποδομών προς την ΤΕΡΝΑ για να μην ζημιωθεί καθόλου από τις αυξήσεις υλικών, χωρίς να μπορούν να το αποδείξουν.
Σε ότι αφορά το ερώτημά μας, πότε θα τοποθετήσει η περιφέρεια μια γέφυρα «Μπέλευ» στα υπάρχοντα βάθρα στη θέση «Ρογκάκια», ανάμεσα στα χωριά Νεράιδα και Καροπλέσι και θα χαλικοστρώσει το δρόμο των 218 μέτρων ένθεν και ένθεν των βάθρων, δεν έδωσαν καμία συγκεκριμένη απάντηση, λέγοντας για ακόμα μια φορά όταν τελειώσει η κατασκευή της γέφυρας «Καραϊσκάκη» στον Πάμισο.
Όπως δεν είχαν τίποτα συγκεκριμένα να απαντήσουν στο ερώτημα μας, για το πότε θα ξεκινήσει ο εργολάβος την αποκατάσταση των κατολισθήσεων στην Επ. Οδό 6 – τμήμα ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΑ– ΝΕΡΑΙΔΑ Καρδίτσας, στη θέση “Βερτσούλες”, που δεν προχωρά εδώ και χρόνια και στην συνεδρίαση της Ο.Ε 27.6.23, η πλειοψηφία (Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ), έδωσε και 4η παράταση στον εργολάβο για την έναρξη του έργου, με μόνη διαφωνία της Λαικής Συσπείρωσης, που δήλωσε ότι είναι απαράδεκτο χρόνια τώρα να μην ολοκληρώνει ο εργολάβος και η Περιφέρεια το ένα και μοναδικό σημείο στη θέση “Βερτσούλες” (από τα 7) του δρόμου Σαραντάπορα-Νεράϊδα, με δικαιολογία τη ΔΕΗ.
Το σύνολο των ερωτημάτων μας έμειναν ουσιαστικά αναπάντητα από την περιφερειακή αρχή. Γιατί άραγε;
Η περιφερειακή αρχή αντί να αλληλοσυγχαίρεται με την ομογάλακτη κυβέρνησή της, οφείλει να δώσει δημόσια ξεκάθαρες και συγκεκριμένες απαντήσεις στα ερωτήματα που διατυπώσαμε ως Λαική Συσπείρωση, κάτοικοι και φορείς των συγκεκριμένων δήμων (Καρδίτσας, Μουζακίου και Αργιθέας), για το ποια έργα και πότε θα γίνουν με τα 30 εκ. ευρώ πρόσθετης χρηματοδότησης της ΤΕΡΝΑ, που προέρχονται από την φοροαφαίμαξη των εργατικών-λαικών οικογενειών και όχι από τις τσέπες τους.