Η Λαική Συσπείρωση, στην συνεδρίαση του Π.Σ Θεσσαλίας (6/4/23), εξέφρασε την αντίθεσή της στην απόφαση της περιφερειακής αρχής Θεσσαλίας, για την κατασκευή του λεγόμενου εκπαιδευτικού σχοινοσιδηρόδρομου (λιφτ), προϋπολογισμού 1 εκ. ευρώ, στη θέση «Κάναλος» του Κισσάβου, για λογαριασμό του Ε.Ο.Σ. Λάρισας, ο ποίος προσπαθεί να το συνδέσει με την νομιμοποίηση του καταφυγίου του, που έγινε με τη με αρ. 19691/2019 (ΦΕΚ Β’ 4357/2-11- 2019) ΚΥΑ Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Τουρισμού. Στην παραπάνω απόφαση καταγράφονται λεπτομερώς και εξαντλητικά τα κτίσματα και λοιπές κατασκευές και εγκαταστάσεις του καταφυγίου, στις οποίες όμως δεν περιλαμβάνεται καμία εγκατάσταση σχοινοσιδηρόδρομου.
Πρόκειται για ένα έργο πολυδάπανο σε μια ευρύτερη περιοχή που περιλαμβάνει και την συγκεκριμένη έκταση, που προγραμματίζεται η κατασκευή του εν λόγο σχοινοσιδηρόδρομου, που είναι ενταγμένη στο δίκτυο NATURA 2000, σύμφωνα με την ΚΥΑ 50743/2017, η οποία σημειωτέον δεν έχει χιόνι πάνω από 40 ημέρες ετησίως. Η λειτουργία του θα έχει μόνο αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον.
Όπως φαίνεται και από το περιεχόμενο της προγραμματικής σύμβασης Περιφέρειας-ΕΟΣ Λάρισας, δεν υπάρχει κάποια ωφέλεια για το ευρύ κοινό σε σχέση με το μέγεθος και την δαπάνη του έργου, αλλά μόνο για τα μέλη του ΕΟΣ Λάρισας. Θυμίζουμε ότι σε ακτίνα 80 χλμ. από την Λάρισα υπάρχουν αρκετά υφιστάμενα και νόμιμα λειτουργούντα χιονοδρομικά κέντρα και μάλιστα με προδιαγραφές ασφάλειας που απαιτούνται, για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες εκμάθησης και προπόνησης ανηλίκων αθλητών (Χάνια, Περτούλι, Ελατοχώρι).
Η κατασκευή αυτού του πολυδάπανου έργου σε μια περιοχή ενταγμένη στο δίκτυο NATURA 2000, κατά την άποψη μας υποκρύπτει άλλους σχεδιασμούς, που σχετίζονται με την πολιτική της κυβέρνησης και της περιφερειακής αρχής για την λεγόμενη τουριστική ανάπτυξη του Κισσάβου, προς όφελος των λίγων.
Θυμίζουμε ότι σε παλιότερη τοποθέτηση του στη Βουλή, ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ Μ. Χαρακόπουλος, υποστήριξε για το συγκεκριμένο έργο, ότι συμβάλει η Ελλάδα να μπορεί να αλλάξει κατηγορία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Σε αυτή την κατεύθυνση της ανάπτυξης με σεβασμό δήθεν στο περιβάλλον κινείται και η απόφαση της περιφερειακής αρχής του κ. Αγοραστού, με τη στήριξη και του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Ν. Τσιλιμίγκα, για την κατασκευή συρόμενου lift (σχοινοσιδηρόδρομου) στον Κίσσαβο, με πρόσχημα την εκπαίδευση των μικρών αθλητών του ΕΟΣ Λάρισας.
Αυτές τις ανησυχίες μας, ότι το συγκεκριμένο έργο, αποτελεί τον προπομπό για την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδιασμών στον Κίσσαβο, τις εντείνει το γεγονός, ότι το ΓΠΣ του Δήμου Τεμπών, όπου διοικητικά ανήκει η περιοχή, το οποίο εγκρίθηκε με τη με αρ. 91/1455/2011 απόφαση της Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ ΑΑΠ198/2011), παρά το γεγονός ότι αυτή η περιοχή αποτελεί προστατευόμενη περιοχή, προβλέπονται ειδικές χρήσεις γης όπως (Ξενώνες, ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις, Κατοικίες, Εμπορικά καταστήματα, Εστιατόρια, Αναψυκτήρια, Πολιτιστικά κτήρια και εν γένει πολιτιστικές λειτουργίες, Αθλητικές εγκαταστάσεις, συνεδριακά κέντρα, μέχρι Ελικοδρόμια).