Αυτή την εβδομάδα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον κ. Νίκο Λυγερό στο Μουσικό Σχολείο (Μ.Σχ.), στο πλαίσιο παρουσίασης των προγραμμάτων αγωγής υγείας και διατροφής τα οποία υλοποίησαν τη σχολική χρονιά που πέρασε, μαθητές και καθηγητές του Μ.Σχ.
Ο Νίκος Λυγερός είναι ακαδημαϊκός, πολυπράγμονας ερευνητής ( έχει ασχοληθεί με τα μαθηματικά, την ποίηση, τη ζωγραφική, τη στρατηγική και γεωπολιτική, κ.ά.)- ένας σύγχρονος «πανεπιστήμονας»- και είναι ο Έλληνας με το μεγαλύτερο δείκτη ευφυΐας (189 στην κλίμακα Standford-Binet).
Με πολλαπλά παραδείγματα, απλά και κατανοητά (αρκετά σε σχέση με τη μουσική και τα μουσικά όργανα) κατάφερε να δείξει στους μαθητές ότι η λειτουργία των πραγμάτων, των συμπεριφορών και των συνηθειών του ανθρώπου είναι θέμα του εγκεφάλου. Ο εγκέφαλος έχει δυνατότητες που μπορούν να μετατραπούν σε ικανότητες εφόσον καλλιεργείται συνεχώς. Η καλλιέργεια αυτή σχετικά με τους μαθητές, συνίσταται: α) στην ενασχόληση με παιχνίδια που απαιτούν στρατηγική, β) στη σωστή διατροφή και στον ανάλογο τρόπο ζωής, γ) στην ομιλία και όχι απλά εκμάθηση αρκετών ξένων γλωσσών (με διαφορετικό αλφάβητο), δ) στην ενασχόληση με πολλά μουσικά όργανα.
Η καλλιέργεια του εγκεφάλου, επεσήμανε ο κ. Λυγερός, συμβάλλει στο να γίνουμε καλύτεροι ως άνθρωποι γιατί θα κατανοούμε τις ανάγκες των συνανθρώπων μας, οπότε θα πάψουμε να ασχολούμαστε με τον εαυτό μας μόνο. Ο Νίκος Λυγερός με ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ ειδικά προς τους μαθητές, τόνισε ότι ο νέος ασχολείται πολύ με το σώμα του (βάρος, ύψος, μαλλιά και ενδυμασία), ενώ το ενδιαφέρον του για τον εγκέφαλο είναι μηδαμινό , ίσως επειδή δεν είναι ορατός. Εξήγησε δε ότι οι μαθητικές εξετάσεις γίνονται συνήθως το πρωί γιατί τότε ο άνθρωπος αρχίζει να πεινάει και ο εγκέφαλος και η σκέψη του δραστηριοποιούνται πιο έντονα.
Στο Μ.Σχ. είμαστε ιδιαίτερα πεπεισμένοι ότι τέτοιες παρεμβάσεις- συνεργασίες με αξιόλογους ανθρώπους, επιστήμονες με φιλοσοφική παιδεία, μπορούν να προσφέρουν ουσιαστική βιωματική γνώση και πολύπλευρη καλλιέργεια. Έτσι μελλοντικά θα μπορούμε να ελπίζουμε στην αναθεώρηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος που αντιμετωπίζει το μαθητή σαν ένα «κουτί» που το γεμίζουμε ασφυκτικά και μετά ελέγχουμε αν μπορεί να ξαναπεί αυτά που του είπαμε.
Κλείνοντας θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών της Στ΄ Δημοτικού ότι διανύουμε την περίοδο της κατάθεσης αιτήσεων για εγγραφή στην Α΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου.