Ειδήσεις

Γ΄ Κατανυκτικός Εσπερινός στον Ι.Μ.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσας


Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος το εσπέρας της Κυριακής 16 Μαρτίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Γ΄ Κατανυκτικού Εσπερινού στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης.
Ακολούθως, πραγματοποίησε το κήρυγμά του με θέμα: «Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου. Σχόλια στην ευχή του αγίου Εφραίμ του Σύρου».
Η ομιλία του Σεβασμιωτάτου ανέδειξε θεμελιώδεις πτυχές της πνευματικής ζωής, εστιάζοντας στην ταπείνωση, την αυτογνωσία και την ανάγκη για πνευματική εργασία. Αναφέρθηκε στον Άγιο Εφραίμ τον Σύρο, του οποίου οι διδασκαλίες φωτίζουν την οδό της μετάνοιας και της πνευματικής αναγέννησης. Ο Άγιος Εφραίμ, με τη σοφία του, μας κάλεσε να αναγνωρίσουμε την αδυναμία μας και να στραφούμε προς τον Θεό, ο οποίος είναι η πηγή της αληθινής δόξας.
Υπογραμμίστηκε ότι η αληθινή δόξα δεν προέρχεται από την ανθρώπινη φιλοδοξία, αλλά από την ταπεινή καρδιά που αναζητά τον Θεό. Είπε χαρακτηριστικά: «Η δόξα φεύγει από εκείνους που την καταδιώκουν και συναντάται σε εκείνους που την αποφεύγουν». Αυτή η φράση μας υπενθύμισε ότι η πνευματική ζωή απαιτεί εσωτερική ειρήνη και αποδοχή της θείας βούλησης, χωρίς να επιδιώκουμε την ανθρώπινη αναγνώριση.
Στην ομιλία, τονίστηκε η αργία, η οποία είναι η πηγή της περιέργειας, που οδηγεί σε αταξία και κακία. «Η αργία είναι η περιέργεια που γεννάται από αυτήν, δηλαδή συνιστούν πραγματική κενότητα και ματαιότητα και δεν μπορούν παρά να οδηγούν ή να καρποφορούν». Η αργία, σύμφωνα με την ανάλυση, είναι ένα πάθος που μας απομακρύνει από την πνευματική μας πορεία και μας αιχμαλωτίζει σε μοιριάδες δαιμονικά πνεύματα. Υπογραμμίστηκε ότι η περιέργεια εκφράζει σύγχυση, ανησυχία και επιπολαιότητα, και ότι ο εργαζόμενος πολεμά με έναν δαίμονα όταν παραδίδεται στην αργία.
Αναλύθηκε επίσης η φύση της εξουσίας, τονίζοντας ότι η αληθινή εξουσία είναι αυτή της διακονίας και της αγάπης. «Η εξουσία μας είναι εξουσία διακονίας ή αγάπης», αναφέρθηκε, καλώντας τους πιστούς να υπηρετούν τους άλλους με ταπείνωση και αγάπη, αποφεύγοντας την επιβολή και τον εγωισμό. Αυτή η διακονία είναι που μας ενώνει με τον Θεό και τους αδελφούς μας, δημιουργώντας μια κοινότητα αγάπης και αλληλεγγύης.
Επιπλέον, τονίστηκε η ανάγκη να ελέγχουμε τη γλώσσα μας, καθώς τα λόγια μας μπορούν να είναι είτε πηγή οικοδομής είτε καταστροφής. «Όταν μιλάς πολύ, δεν υπάρχει περίπτωση να μην πέσεις σε αμαρτία», τονίστηκε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της σιωπής και της προσευχής. Η σιωπή, σύμφωνα με την ομιλία, είναι χρυσός και συνδέεται με την πνευματική τελειότητα.
Αναφέρθηκε επίσης στην υποκρισία, επισημαίνοντας ότι είναι εύκολο να διδάσκουμε πράγματα που δεν έχουμε κατακτήσει οι ίδιοι. «Πάμε να διδάξουμε τους άλλους για πράγματα τα οποία εμείς δεν έχουμε κατακτήσει και δεν τα έχουμε κάνει δικά μας». Αυτή η υποκρισία μας απομακρύνει από την αλήθεια και την αυθεντικότητα της πνευματικής ζωής.
Στο τέλος της ομιλίας του, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε να προσευχηθούμε όλοι μαζί, επικαλούμενος τον Άγιο Εφραίμ τον Σύρο για την απαλλαγή μας από τα φοβερά πάθη και τις φυλακές που μας κρατούν μακριά από την πνευματική μας ελευθερία.
Προέτρεψε τους πιστούς να αναζητούν την αλήθεια και την αγάπη του Θεού, να εμβαθύνουν στη γνώση του και να ζουν σύμφωνα με τις διδασκαλίες του Χριστού. Ο Άγιος Εφραίμ μας διδάσκει ότι η πνευματική ζωή είναι μια συνεχής πορεία μετάνοιας και αναζήτησης του Θεού, και ότι η αληθινή χαρά και ειρήνη βρίσκονται στην ταπεινότητα και την αγάπη προς τους άλλους.

Προηγούμενο άρθρο Επίσκεψη του Ευρωβουλευτή Ιωάννη Μανιάτη στο Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Εποικοδομητικές συναντήσεις στη διάρκεια της συμμετοχής της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην Τουριστική Έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο