Το ΕΠΑΛ Παλαμά στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ συμμετείχε σε πρόγραμμα κατάρτισης στη Μαλτα, μέσω του εγκεκριμένου σχεδίου κινητικότητας με τίτλο «Η τεχνολογία ως αρωγός στη μεγιστοποίηση του μαθησιακού αποτελέσματος» και κωδικό 2018-1-EL01-KA102-047291. Το πρόγραμμα ήταν στα πλαίσια της πρόσκλησης KA1-Επαγγελματικη εκπαιδευση και καταρτιση 2018 του προγράμματος ERASMUS+. Η φάση εκπαίδευσης διήρκησε 13 ημέρες, από 18έως και 30Ιουλίου2019, και πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 12 καθηγητές του ΕΠΑΛ Παλαμα που παρακολούθησαν με επιτυχία την13ήμερηκατάρτιση επάνω στις εκπαιδευτικές χρήσεις της τεχνολογίας επαυξημενης πραγματικοτητας (AR). Τις εισηγήσεις στο σεμινάριο ανέλαβαν τρεις διακεκριμένοι επιστήμονες και διδάσκοντες στο Πανεπιστημιο της Μαλτας, οι οποίοι έκαναν κατανοητούς τους νέους και καινοτόμους αυτούς όρους και τεχνικές στους συμμετέχοντες καθηγητές.
Μερικά από τα αντικείμενα που διδάχθηκαν ήταν:
- Εικονική Πραγματικότητα, Επαυξημένη πραγματικότητα. Διαφορές και σχέση μεταξύ τους.
- Παρουσίαση και εκμάθηση ελεύθερου λογισμικού για τη δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων
- Σύνδεση των παραπάνω μοντέλων με την πραγματικότητα
- Λογισμικό για κινητές συσκευές (Tablet, κινητά τηλέφωνα κλπ)
- Δημιουργία ολοκληρωμένου project από κάθε συμμετέχοντα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών.
Επίσης, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω τεχνικές επισκέψεις:
- Τεχνική επίσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας
- Τεχνική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο της Μάλτας, Εγκαταστάσεις ICT
- Τεχνική επίσκεψη στο Ινστιτούτο MCASTVET στην Paola
- Τεχνική επίσκεψη σε επαγγελματικό σχολείο στην Mdina
- Τεχνική επίσκεψη σε επαγγελματικό σχολείο στην πόλη Buggiba
Οι καθηγητές του ΕΠΑΛ Παλαμα με τη συμμετοχή τους στο παραπάνω σχέδιο είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν και να βελτιώσουν τις γνώσεις, δεξιότητες και τις ικανότητές τους και να ανοίξουν νέους εκπαιδευτικούς ορίζοντες με την αξιοποίηση των νεοαποκτηθέντων γνώσεων και μεθόδων.
Πέραν της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι συνεργάτες ενημερώθηκαν για την πολιτισμική και πολιτιστική κληρονομιά της Μάλτας, και επισκέφθηκαν στον ελεύθερο τους χρόνο σημαντικά σημεία και μνημεία πολιτισμού του νησιού, όπως η μεσαιωνική πόλη και παλιά πρωτεύουσα MDINA, η τωρινή πρωτεύουσα VALETTA κ.α.
Η επόμενη φάση θέλει τους καθηγητές να ετοιμάζουν υλικό Επαυξημένης Πραγματικότητας πάνω στο αντικείμενό τους, και στη συνέχεια να εφαρμόσουν πειραματικά τη τεχνολογία αυτή σε παράδοση πραγματικού δια ζώσης μαθήματος της ειδικότητας τους. Επίσης θα δημιουργηθεί ειδική ιστοσελίδα και όλο το υλικό θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο σε συναδέλφους καθηγητές και στο ενδιαφερόμενο κοινό.