- Γέφυρα στη θέση «Ρογκάκια»: Ως Λαική Συσπείρωση, δυο φορές (22/4/21 και 30/9/21), αναδείξαμε με επερωτήσεις στο Π.Σ Θεσσαλίας, το αίτημα των κατοίκων και επισκεπτών της Νεράιδας και του Καροπλεσίου Καρδίτσας, για τοποθέτηση γέφυρας στα κατασκευασμένα βάθρα του ποταμού Μέγδοβα στη θέση «Ρογκάκια», ώστε να γίνει επιτέλους εφικτή η μετακίνηση τους, αφού δεν υπάρχει στο μήκος του από το φράγμα της Λίμνης Πλαστήρα και το δρόμο Καρδίτσας – Καροπλεσίου, μέχρι την Δάφνη και την Βίνιανη Ευρυτανίας καμία γέφυρα εν έτει 2022!
Την πρώτη φορά (22/4/2021), ο αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Νούσιος, σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τη μη τοποθέτηση εκ’ μέρους της περιφέρειας, της γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Καροπλεσίου-Νεράιδας, ανέφερε τα εξής.
Η γέφυρα δεν τοποθετήθηκε επειδή δεν έγιναν σωστά τα βάθρα και ότι ο δρόμος ένθεν και ένθεν του Μέγδοβα, στο σημείο που έχουν τοποθετηθεί τα βάθρα για τη γέφυρα, είναι «κλειστός» από βλάστηση δηλαδή δεν φτάνει μέχρι εκεί και για να διανοιχθούν τα 700 μέτρα όπως είπε (400 μ. από την πλευρά της Νεράιδας και 300 μ. από την πλευρά του Καροπλεσίου) χρειάζονται τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες και αδειοδότηση. Σημείωσε δε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος και η συγκεκριμένη γέφυρα δεν έχει επείγοντα χαρακτήρα, δεν εξυπηρετεί πολύ, δεν εξυπηρετεί ιδιαίτερο κόσμο. Ο δε περιφερειάρχης κ. Αγοραστός, ανέφερε τότε ότι θα πάει ο ίδιος επιτόπου για να δει τι μπορεί να γίνει και ότι θα μας ενημέρωνε.
Επειδή 5 μήνες μετά, δεν υπήρξε καμία απάντηση και ενέργεια από την πλευρά της περιφερειακής αρχής Θεσσαλίας, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Τάσος Tσιαπλές, πραγματοποίησε επιτόπια επίσκεψη, όπου διαπίστωσε ότι τα βάθρα ήταν σε καλή κατάσταση και θα μπορούσαν να στηρίξουν την γέφυρα ή αν χρειαζόταν ενίσχυση θα μπορούσε να την κάνει η περιφερειακή αρχή σ’ αυτό το διάστημα. Επίσης διαπίστωσε ότι τον Αύγουστο του 2021, κάτοικοι της Νεράιδας και του Καροπλεσίου, καθάρισαν με εθελοντική εργασία το δρόμο που δεν μπορούσε η περιφέρεια, ο οποίος σημειωτέον μετά από μέτρησή τους, διαπιστώθηκε ότι δεν είναι 700 μέτρα, όπως είχε πει ο κ. Νούσιος, αλλά 218 μέτρα (124 μ. από την πλευρά της Νεράϊδας και άλλα 94 μ. από την πλευρά του Καροπλεσίου).
Γι’ αυτό καταθέσαμε εκ νέου επερώτηση, που συζητήθηκε στις 30/9/21. Από την απάντηση που μας έδωσε ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός, αποδείχθηκε ότι δεν πήγε επιτόπου όπως μας είχε υποσχεθεί, ούτε είχε γίνει καμία ουσιαστική ενέργεια, προσθέτοντας επιπλέον ως δικαιολογία, ότι ο «Ιανός» τους ανάγκασε να μην κάνουν το έργο και να δώσουν προτεραιότητα στην αποκατάσταση των καταστροφών του «Ιανού».
Ο «Ιανός» βέβαια δεν φταίει που δεν έγινε αυτό το έργο, το οποίο παραμένει ανεκτέλεστο εδώ και 13 χρόνια τώρα, εκ’ των οποίων τα 11, ο κ. Αγοραστός είναι περιφερειάρχης και επομένως υπεύθυνος που δεν έγινε. Να σημειώσουμε ότι αυτό το έργο δεν απαιτεί μεγάλη δαπάνη, ούτε είναι σύνθετο και χρονοβόρο, απλά δεν ήταν επιλογή της περιφερειακής αρχής όλα αυτά τα χρόνια, γι’ αυτό και αρνήθηκε να μας δώσει ένα χρονοδιάγραμμα, για το πότε θα το κάνει.
Απόδειξη ότι από τότε πέρασαν άλλοι 10 μήνες, δίχως να τοποθετηθεί η γέφυρα τύπου «Μπέλευ» ή άλλη κατασκευή στα υπάρχοντα βάθρα στη θέση «Ρογκάκια» στον Μέγδοβα ποταμό, μετατρέποντάς το πραγματικά σε «γεφύρι της Άρτας» και αφήνοντας αποκλεισμένους τους κατοίκους και επισκέπτες της Νεράιδας, του Καροπλεσίου και όσων θα χρησιμοποιούσαν τον συγκεκριμένο δρόμο.
Επειδή τώρα είναι οι καταλληλότερη εποχή για να γίνει η γέφυρα αυτή όλοι ρωτάνε γιατί δεν ξεκινήσατε ακόμα την κατασκευή της.
2) Οδικά τμήματα Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι: Ενώ η ΤΕΡΝΑ με την εργολαβία των 143.000.000 ευρώ ανέλαβε και ήδη κάνει κάποιες εργασίες αποκατάστασης ζημιών του «Ιανού» στο επαρχιακό δίκτυο του δήμου Καρδίτσας κατά περίεργο τρόπο έμειναν έξω από αυτή την εργολαβία τα προαναφερόμενα τρία οδικά τμήματα. Επειδή οι ζημιές είναι μεγάλες, είναι ορατός ο κίνδυνος αποκλεισμού των χωριών αυτών και κάτοικοι και επισκέπτες ανησυχούν και ρωτάνε πώς και πότε θα αποκατασταθούν τα οδικά αυτά τμήματα; Το ξαναζητήσατε να μπουν και αυτοί στην ΤΕΡΝΑ; Τελικά τι θα γίνει;
3) Χαλικόστρωση των 8 χλμ του Παραμεγδόβιου και κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα: Οι τοπικές κοινωνίες ζητάνε να βελτιώσετε με χαλικόστρωση το εντός Θεσσαλίας οδικό τμήμα των 8 χλμ, στο οποίο πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι γεωτρήσεις και γεωτεχνικές μετρήσεις από την εταιρεία ΓΕΩΤΕΡ, με την ονομασία του έργου «Ολοκλήρωση μελετών Επ. Οδ. Καρδίτσας – Καρπενησίου». Η μελέτη αυτή θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2022, υπογράφηκε η σύμβασή της τον Οκτώβριο του 2021, δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο του 2020 και είχατε εξαγγείλει την χρηματοδότησή της τον Ιούλιο του 2018 με το ποσό των 1.250.000 ευρώ. Η ανάδοχος εταιρεία ΓΕΩΤΕΡ έδωσε έκπτωση 81%. Όλοι ζητάνε λοιπόν από τα υπόλοιπα της μεγάλης αυτής έκπτωσης να διαθέσετε ένα μικρό ποσό από αυτά, για την βελτίωση του οδικού αυτού τμήματος με καλή χαλικόστρωση. Δεν νοείται χαρακτηρισμένος δρόμος ως Επαρχιακή Οδός και να μην είναι ακόμα όχι μόνο ασφαλτοστρωμένος, αλλά ούτε καν χαλικοστρωμένος! Χαλικοστρώστε άμεσα τα 8 χλμ που ήδη η ΓΕΩΤΕΡ φτιάχνει την οριστική μελέτη για την ασφαλτόστρωσή του. Και σας θυμίζουμε και πάλι το επιτακτικό αίτημα να προχωρήσετε επιτέλους στην κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα στο δρόμο αυτό, της οποίας όλες οι μελέτες είναι έτοιμες από το 2015!
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαικής Συσπείρωσης, θεωρώντας απαράδεκτο το γεγονός ότι παραμένουν άλυτα τα συγκεκριμένα προβλήματα που βασανίζουν κατοίκους και επισκέπτες των συγκεκριμένων περιοχών, επανερχόμαστε με νέα επερώτηση, ζητώντας από την περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, να μας απαντήσετε:
- Πότε θα τοποθετήσετε την γέφυρα «Μπέλευ», ή άλλη κατασκευή, στα υπάρχοντα βάθρα στη θέση «Ρογκάκια», ανάμεσα στα χωριά Νεράιδα και Καροπλέσι και πότε θα χαλικοστρώσετε το δρόμο εκεί μέχρι τα βάθρα;
- Πότε και πώς θα αποκατασταθούν οι ζημιές του «Ιανού» στα οδικά τμήματα Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι; Που δεν εντάχτηκαν στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ;
- Πότε θα κάνατε βελτίωση με χαλικόστρωση ή ασφαλτόστρωση του εντός Θεσσαλίας 8 χλμ οδικού τμήματος της επαρχιακής οδού Καρδίτσας – Καρπενησίου «Παραμεγδόβιου», από έξοδο οικισμού Νεράιδας μέχρι την γεφύρωση του ποταμού Μέγδοβα; Πότε επιτέλους θα προχωρήσετε στην κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα;