Στη συνεδρίαση του Π.Σ Θεσσαλίας (27//7/2022), αλλά και παλιότερα, ως Λαική Συσπείρωση, είχαμε καταθέσει επερώτηση για τρία χρονίζοντα προβλήματα των κατοίκων ορεινών χωριών του Δήμου Καρδίτσας και ειδικότερα: Α) για τη μη τοποθέτηση γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» Νεράϊδας – Καροπλεσίου, Β) για τη μη ένταξη στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ, της αποκατάστασης των ζημιών από τον ΙΑΝΟ στα οδικά τμήματα Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι και Γ) τη μη χαλικόστρωση των 8 χλμ του Παραμεγδόβιου και κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα.
Δυστυχώς πέρασαν άλλοι 6 μήνες, χωρίς να λυθεί κανένα από τα παραπάνω προβλήματα.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαικής Συσπείρωσης, θεωρώντας απαράδεκτο το γεγονός ότι παραμένουν άλυτα τα χρόνια αυτά προβλήματα που βασανίζουν κατοίκους και επισκέπτες των συγκεκριμένων χωριών, επανερχόμαστε με νέα επερώτηση, ζητώντας από την περιφερειακή αρχή, συγκεκριμένες απαντήσεις και λύσεις:
1) Οδικά τμήματα Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι.
Ο δρόμος Σαραντάπορο – Νεράϊδα, μήκους 5 χλμ, έχει σοβαρές ζημιές σε 7 σημεία και με δυσκολία πλέον κινούνται τα οχήματα, ενώ υπάρχει ο φόβος του αποκλεισμού από μια νέα κακοκαιρία. Τα ίδια ισχύουν και για τα οδικά τμήματα Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι. Αυτά τα οδικά τμήματα, κατά περίεργο τρόπο έμειναν έξω από την εργολαβία των 143.000.000 ευρώ που πήρε και εκτελεί η ΤΕΡΝΑ, για αποκατάσταση ζημιών του «ΙΑΝΟΥ» στο επαρχιακό δίκτυο του δήμου Καρδίτσας.
Τότε κ. περιφερειάρχη, μας απαντήσατε ότι ενημερώσατε το υπουργείο, ζητώντας να συμπεριληφθούν και τα συγκεκριμένα οδικά τμήματα στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν ενταχθεί, ούτε υπήρξε κάποια απάντηση από το υπουργείο, αλλά και καμία επιπλέον ενέργεια από την πλευρά σας, εξ’ όσων γνωρίζουμε.
Οι κάτοικοι και επισκέπτες αυτών των χωριών, αγανακτισμένοι από την κοροϊδία που εισπράττουν από τον Σεπτέμβρη του 2020, ρωτούν πότε επιτέλους θα αποκατασταθούν αυτά τα οδικά τμήματα, είτε με ένταξη στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ, είτε από την Περιφέρεια;
Επιπλέον ρωτούν γιατί η Περιφέρεια δεν συντηρεί τον υπάρχοντα δρόμο, δεν καθαρίζει τα γεμάτα πέτρες ρείθρα του, αφήνοντας τα όμβρια να τρέχουν στο οδόστρωμα μεγαλώνοντας συνέχεια τις ζημιές του;
2) «Παραμεγδόβιος» επαρχιακή οδός Καρδίτσας – Καρπενησίου
Στην προηγούμενη επερώτησή μας (27/7/2022) γιατί δεν προχωρήσατε σε χαλικόστρωση των 8 χλμ του Παραμεγδόβιου δρόμου από την πλευρά της Καρδίτσας, μας είχατε απαντήσει κ. περιφερειάρχη, ότι δεν κρίνατε σκόπιμο να γίνει, πριν ολοκληρωθούν όλα τα έργα, γιατί απο τις βροχές, θα χαλούσε και θα ήταν άδικη σπατάλη χρημάτων. Χαλικόστρωση και ασφαλτόστρωση του δρόμου μας είχατε πει ότι θα γίνει όταν ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και όλα τα απαραίτητα τεχνικά έργα. Όμως δεν μας είπατε πότε θα γίνουν όλα αυτά.
Βεβαίως όπως μας ενημερώνουν οι κάτοικοι της περιοχής, χαλικοστρωμένοι ήταν όλοι οι δρόμοι της περιοχής μέχρι να ασφαλτοστρωθούν και δεν τους χάλασε η βροχή, επομένως θα μπορούσε να είχε γίνει χωρίς μεγάλο κόστος, μέχρι να ασφαλτοστρωθεί, αφού χαλίκι υπάρχει άφθονο και καλής ποιότητας δίπλα στο χωριό Νεράϊδα.
Σε ότι αφορά την κατασκευή της γέφυρας επί του Μέγδοβα ποταμού, που θα συνδέσει τους νομούς Καρδίτσας και Ευρυτανίας, δεν μας είχατε δώσει καμία συγκεκριμένη απάντηση.
Γι’ αυτό σας επερωτάμε εκ νέου:
Α) Σχετικά με την κατασκευή των 8 χλμ, του «παραμεγδόβιου» χωματόδρομου. Παραλάβατε την οριστική μελέτη του, που η διακήρυξη είχε όρο να παραδοθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022; Αν όχι γιατί;
Αν ναι, τι κάνατε για να ενταχθεί το έργο σε πρόγραμμα χρηματοδότησης ώστε να δημοπρατηθεί και τελικά πότε πρόκειται να γίνει η ασφαλτόστρωσή του;
Β) Σε ότι αφορά την γέφυρα Μέγδοβα, που οι μελέτες της είναι έτοιμες από το 2015 και το έργο ώριμο, πότε επιτέλους θα προχωρήσετε στην κατασκευή της;
3) Γέφυρα στη θέση «Ρογκάκια» Νεράϊδας – Καροπλεσίου
Σε προηγούμενες επερωτήσεις μας, ζητούσαμε να μας ενημερώσετε γιατί δεν τοποθετήσατε επι 12 χρόνια που έχετε την διοίκηση της περιφέρειας, γέφυρα «Μπέλευ», στα ήδη κατασκευασμένα βάθρα στη θέση «Ρογκάκια» στον Μέγδοβα ποταμό, που θα συνέδεε τα χωριά Νεράιδα με Καροπλέσι.
Αρχικά, μας απαντήσατε ότι δεν ήταν κατάλληλα τα βάθρα, ότι δεν εξυπηρετούσε ιδιαίτερη κίνηση. Στη συνέχεια προσθέσατε τη δικαιολογία ότι ο «ΙΑΝΟΣ» σας ανάγκασε να μην την κάνετε, γιατί δώσατε προτεραιότητα στην αποκατάσταση των καταστροφών του και στην τελευταία επερώτηση μας απαντήσατε ότι η γέφυρα «Μπέλευ» του στρατού που είναι εγκαταλειμμένη δίπλα στα βάθρα, είναι ακατάλληλη. Επομένως δεν υπάρχει διαθέσιμη γέφυρα και όταν κατασκευαστεί η γέφυρα «Καραϊσκάκη», που έπεσε από τον «ΙΑΝΟ» και αποδεσμευτεί η γέφυρα «Μπέλευ» που υπάρχει εκεί, τότε θα αξιοποιηθεί εκείνη.
Βεβαίως κανένας «ΙΑΝΟΣ» δεν φταίει που δεν έγινε αυτό το έργο στα 12 χρόνια που έχετε την διοίκηση της περιφέρειας, ούτε καμιά μεγάλη δαπάνη απαιτεί, ούτε είναι σύνθετο και χρονοβόρο. Επομένως η ευθύνη βαραίνει πλήρως την περιφερειακή αρχή, για την μη κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, που κρατά αποκλεισμένους τους κατοίκους και επισκέπτες της Νεράιδας, του Καροπλεσίου και όσων θα χρησιμοποιούσαν τον συγκεκριμένο δρόμο.
Σας επερωτάμε εκ νέου:
Α) Η γέφυρα «Καραϊσκάκης» στο Μουζάκι κατασκευάζεται, επομένως έχετε κάποιο χρονοδιάγραμμα για την μεταφορά και τοποθέτησή της στη θέση Ρόγκια στον Μέγδοβα;
Β) Αν δεν υπάρξει διαθέσιμη γέφυρα «Μπέλευ», θα προχωρήσετε στην τοποθέτηση μιας νέας απο προκάτ σκυρόδεμα;
Γ) Γιατί δεν βελτιώσατε με χαλικόστρωση ακόμα τον εκεί δρόμο των 218 μέτρων (124 μ. από τη μία πλευρά και 94 μ. από την άλλη), (που οι κάτοικοι καθάρισαν από τη βλάστηση πέρσι), ο οποίος οδηγεί στα βάθρα, ώστε να είναι έτοιμος μόλις ετοιμασθεί γέφυρα;