Με ευθύνη της περιφερειακής αρχής Θεσσαλίας, αλλά και όλων των κυβερνήσεων, συνεχίζεται εδώ και χρόνια μια απαράδεκτη κατάσταση με την εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας από τους υπαλλήλους όλων των ελεγκτικών μηχανισμών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όπως και σε άλλες περιφέρειες.
Επί της ουσίας οι εργαζόμενοι χρηματοδοτούν από την τσέπη τους την μετακίνησή τους για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών, που υπηρετούν, αφού όλο και περισσότερες μετακινήσεις υπαλλήλων σε όλες τις υπηρεσίες, γίνεται με Ι.Χ αυτοκίνητα, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες σε κάθε Π.Ε, διαθέτουν ελάχιστα και πεπαλαιωμένα υπηρεσιακά οχήματα και ελάχιστους οδηγούς, ενώ οι ποσότητες καυσίμων, που διατίθενται στα υπηρεσιακά αυτοκίνητα της περιφέρειας, δεν επαρκούν για το σύνολο των κινήσεων.
Από την άλλη η αποζημίωση των υπαλλήλων, που χρησιμοποιούν τα Ι.Χ αυτοκίνητά τους για την εκτέλεση αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών που υπηρετούν, δεν καλύπτει πλέον τα έξοδα των καυσίμων (0,15 €/χλμ.), στις δε κινήσεις σε απόσταση κάτω από 50 χλμ, στις λεγόμενες δηλαδή κινήσεις «εντός έδρας» η κατανάλωση καυσίμου και η επιβάρυνση του αυτοκινήτου είναι εντελώς δυσανάλογη.
Όσο για την χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, δεν εξυπηρετεί καθόλου, αφού απαιτείται η «προπληρωμή» τους και ένας όγκος χαρτιών για να καλυφτεί ένα τμήμα των εξόδων.
Η χρόνια αυτή κατάσταση έχει οξυνθεί εδώ και μήνες, αφού οι τιμές των καυσίμων έχουν φτάσει σε μεγάλα ύψη και συνεχίζουν να αυξάνονται, ενώ οι σχετικές αποζημιώσεις παραμένουν εδώ και δεκαετίες ίδιες.
Οι απώλειες στους μισθούς, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, έχουν συμπιέσει πιο πολύ το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων.
Η μεγάλη υποστελέχωση των υπηρεσιών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους υπηρετούντες υπαλλήλους, που υποχρεώνονται να μετακινούνται για εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας εντός και εκτός έδρας, γιατί εκτός από την γενική ευθύνη που έχουν σε κάθε τομέα αρμοδιοτήτων, χρεώνονται και με υποθέσεις που έχουν από το νόμο συγκεκριμένες προθεσμίες, τις οποίες οφείλουν να τηρούν.
Ως Λαική Συσπείρωση θεωρούμε ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η απαράδεκτη κατάσταση. Να λειτουργούν υπηρεσίες, με υπαλλήλους να βάζουν το «χέρι στην τσέπη τους» για να εκτελεστούν αρμοδιότητες των υπηρεσιών.
Εχουμε αναδείξει και παλιότερα αυτά τα προβλήματα και ζητήσαμε την επίλυσή τους, ενώ πρόσφατα καταθέσαμε πρόταση στο Δ.Σ της ΕΝΠΕ για την λήψη νομοθετικής πρωτοβουλίας για τον διπλασιασμό της χιλιομετρικής αποζημίωσης από (0,15 σε 0,30 λεπτά/χλμ), σε όσους υπαλλήλους μετακινούνται με Ι.Χ. Ωστόσο όμως αυτά παραμένουν και οξύνονται.
Γι’ αυτό επαναφέρουμε το θέμα, επερωτώντας την Περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, για τα εξής:
Α) Πότε θα προχωρήσει στην προμήθεια του αναγκαίου αριθμού νέων αυτοκινήτων και στην πρόσληψη μόνιμων οδηγών, προκειμένου να γίνεται μ’ αυτά η μετακίνηση των υπαλλήλων που εκτελούν εξωτερικές εργασίες;
Β) Αν θα εξασφαλίσει την διάθεση όλων των αναγκαίων ποσοτήτων καυσίμων, στα υπηρεσιακά αυτοκίνητα της περιφέρειας, ώστε να καλύπτουν το σύνολο των κινήσεων;
Γ) Αν θα προχωρήσει στην απλοποίηση των δικαιολογητικών όλων των σχετικών διαδικασιών για την κάλυψη και έγκαιρη πληρωμή όλων των οδοιπορικών-εισιτήριων-αποζημιώσεων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές;
Δ) Αν θα αποδεχθεί την πρότασή μας, για να καταθέσει νομοθετική τροπολογία προς το υπουργείο εσωτερικών, που θα προβλέπει:
– Τον διπλασιασμό της χιλιομετρικής αποζημίωσης από (0,15 σε 0,30 λεπτά/χλμ), σε όσους υπαλλήλους μετακινούνται με Ι.Χ για εκτέλεση υπηρεσιακού έργου.
– Την κάλυψη των εξόδων κίνησης εντός έδρας, με την χορήγηση μηνιαίου ποσού σε όλους τους υπαλλήλους (πάγια οδοιπορικά), που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων, με αποφάσεις των φορέων τους (Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνίατροι, Γεωπόνοι, Μηχανικοί, Κοινωνικοί Σύμβουλοι, Ελεγκτές των Δ/νσεων Ανάπτυξης, των ΔΑΟΚ, κ.α.), διαδικασία που ισχύει για υπαλλήλους άλλων ελεγκτικών φορέων.
– Τον διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας, από 60 σε 120 ετησίως.
– Να θεωρείται ως έδρα του μισθωτού ο τόπος όπου παρέχει την εργασία του και σε κάθε περίπτωση ο πραγματικός τόπος εκκίνησης της μετακίνησης του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σχετικές στρεβλώσεις.
– Να θεωρείται εκτός έδρας μετακίνηση η μετακίνηση από Π.Ε, σε Π.Ε.