Ως Λαϊκή Συσπείρωση, αρκετές φορές με επερωτήσεις στο Π.Σ Θεσσαλίας τα προηγούμενα χρόνια, αναδείξαμε το δίκαιο αίτημα των κατοίκων και επισκεπτών της Νεράιδας και του Καροπλεσίου Καρδίτσας, για τοποθέτηση γέφυρας «Μπέλευ», στα κατασκευασμένα εδώ και 15 χρόνια, βάθρα του ποταμού Μέγδοβα στη θέση «Ρογκάκια», αφού δεν υπάρχει στο μήκος του, από το φράγμα της Λίμνης Πλαστήρα και το δρόμο Καρδίτσας – Καροπλεσίου, μέχρι την Δάφνη και την Βίνιανη Ευρυτανίας καμία γέφυρα εν έτει 2024!
Ωστόσο η προηγούμενη περιφερειακή αρχή του κ. Αγοραστού, με διάφορες αβάσιμες «δικαιολογίες» δεν προχώρησε στην τοποθέτηση μιας τέτοιας γέφυρας επί των κατασκευασμένων βάθρων, παρ΄ ότι είχε μεταφερθεί παλιότερα εκεί απο το στρατό, ούτε έγινε κάποια άλλη κατασκευή, γιατί στην πραγματικότητα δεν ήθελε να το κάνει αυτό το έργο και απλά έδινε ανέξοδες υποσχέσεις.
Στις 1/3/24, με νέα επερώτησή μας προς τη νέα περιφερειακή αρχή του κ. Κουρέτα, επαναφέραμε το χρόνιο αίτημα των κατοίκων και επισκεπτών της Νεράιδας και του Καροπλεσίου Καρδίτσας, ζητώντας να μας απαντήσει γιατί και αυτή, δεν μετέφερε και δεν τοποθέτησε την γέφυρα «Μπέλευ» από τη θέση «Καραϊσκάκη» του Πάμισου, στον Μέγδοβα στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Καροπλεσίου – Νεράιδας, όταν ολοκληρώθηκε η κατασκευή της νέας γέφυρας «Καραϊσκάκη» στην Ε.Ο. Μουζάκι – Ανθοχώρι(30/11/23), όπως είχε υποσχεθεί και δεν έκανε και η προηγούμενη περιφερειακή αρχή.
Αντι για συγκεκριμένη απάντηση γιατί δεν έγινε και πότε θα γίνει η γεφύρωση των βάθρων στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Καροπλεσίου-Νεράιδας, ως νέα περιφερειακή αρχή, δια του εντεταλμένου συμβούλου σας κ. Τσιάρα, εισπράξαμε μια γενικόλογη τοποθέτηση, πιθανόν για να καλύψει το γεγονός ότι δεν προχωρήσατε στο έργο.
Μας είχατε πεί τότε ότι κλιμάκιο της Τεχνικής Υπηρεσίας και του Στρατού, που επισκέφθηκε το σημείο στις 27.2.24, δυο μόλις ημέρες πριν την συζήτηση της επερώτησής μας, γεγονός καθόλου τυχαίο, διαπίστωσαν ότι τα υπάρχοντα βάθρα δεν επαρκούν να σηκώσουν την γέφυρα «Μπέλευ», χωρίς να προσκομίσετε κάποιο στοιχείο γι’ αυτό ή ποιός το είπε συγκεκριμένα και βάση ποιών δεδομένων.
Η αλήθεια είναι ότι το κλιμάκιο μηχανικών και του στρατού,ΔΕΝ είπε τίποτα για την αντοχή των βάθρων! Είπε ότι για να τοποθετηθεί πάνω σ’ αυτά τα βάθρα και να πατήσει καλά η γέφυρα «Μπέλευ» από την θέση «Καραισκάκη» στο Μουζάκι, θα έπρεπε να ριχτεί πάνω στα βάθρα επιπλέον μπετό, πλάτους 2 μέτρων, για να πατήσει καλύτερα γέφυρα. Ποτέ δεν είπε το κλιμάκιο ότι έχει αμφιβολίες για τα βάθρα!
Επίσης είπε πωςεάν πάνω στα βάθρα αποφασιστεί να μπεί άλλη μεταλλική κατασκευή που να σηκώνει έως 10 τόνους, τα βάθρα αρκούν όπως είναι και αυτό αποσιωπήθηκε απο την απαντησή σας.
Οι κάτοικοι της περιοχής δεν ζητάνε αποκλειστικά γέφυρα «Μπέλευ», αλλά να γεφυρώσει η περιφέρεια τα βάθρα, είτε με γέφυρα «Μπέλευ», είτε με μεταλλική κατασκευή, είτε με μπετόν. Απλά η «Μπέλευ» από το Μουζάκι είναι έτοιμη.
Μα είχατε πεί επίσης ότι για να μεταφερθεί η γέφυρα «μπέλευ» από τον Πάμισο, στον Μέγδοβα, στη θέση «Ρογκάκια», απαιτούνται εργασίες αρχικής διάνοιξης του δρόμου πρόσβασης, μιας και ο δρόμος που οδηγεί στα βάθρα δεν είναι κάν κοινοτικός, αλλά αγροτικός και δεν μπορεί να «σηκώσει», τέτοια φορτία και επιπλέον ότι από την γέφυρα «Μπέλευ» έλειπαν μεταλλικά στοιχεία και ήταν ακατάλληλη.
Συνειδητά ή από άγνοια, μπερδέψατε την γέφυρα «Μπέλευ» που ήταν επι πολλά χρόνια εγκαταλειμμένη και διαλυμένη δίπλα στα υπάρχοντα βάθρα στη θέση «Ρογκάκια», μ’ αυτή που έπερεπε να μεταφερθεί από την θέση «Καραϊσκάκης» του Πάμισου ποταμού, η οποία είναι έτοιμη και λειτουργική.
Αναληθές επίσης ήταν όσα είπατε ότι ο δρόμος είναι κλειστός. Ο δρόμος είναι ανοιχτός και δεν χρειάζεται αρχική διάνοιξη. Αλλιώς πως πήγε εκεί το κλιμάκιο μηχανικών και στρατού, στις 27.2.24;
Απο τα 218 μέτρα του δρόμου, ένθεν και ένθεν του ποταμού Μέγδοβα στη θέση «Ρογκάκια», που χρειάζονται καθαρισμό, συντήρηση και χαλικόστρωση, εσείς καθαρίσατε μόνο τα 124 μέτρα απο την πλευρά της Νεράιδας, χωρίς χαλικόστρωση, κάτι που θα ήταν εύκολο να γίνει σε ελάχιστο χρόνο με μηχανήματα της περιφέρειας, ώστε να φθάσει το όχημα μέχρι τα βάθρα για να στηθεί η γέφυρα.
Ο υπόλοιπος δρόμος που ενώνει την Νεράϊδα με το Καροπλέσι, δεν είναι ούτε δασικός, ούτε αγροτικός, αλλά δρόμος που ενώνει δυό χωριά, όπως είναι οι δρόμοι που ενώνουν όλα τα χωριά και είναι ασυντήρητος από την περιφέρεια εδώ και 15 χρόνια, αλλά δεν είναι κλειστός.
Η επίκλησή σας, ότι για την μεταφορά της απαιτούνται μεγάλοι γερανοί, οι οποίοι δεν μπορούν να ανέβουν σε εκείνο το σημείο, αν δεν γίνει ο δρόμος, δεν ευσταθεί. Απ’ αυτόν τον δρόμο διέρχονται χρόνια τώρα, μεγάλα φορτηγά που μεταφέρουν ξυλεία, κάτι που βεβαιώνουν επαγγελματίες-μεταφορείς και ξυλέμποροι με γερανό και μεγάλο φορτηγό, της περιοχής.
Τα όσα λέτε ή γράφετε ως περιφερειακή αρχή κ. Κουρέτα, για την μη μεταφορά και τοποθέτηση ακόμα της γέφυρας «Μπέλευ» απο την θέση «Καραισκάκης» του Πάμισου, στον ποταμό Μέγδοβα, στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Καροπλεσίου-Νεράιδας, αποτελούν υπεκφυγές και ανακρίβειες όπως έκανε και η προηγούμενη περιφερειακή αρχή, για να δικαιολογήσουν ότι δεν το κάνατε ένα χρόνο σχεδόν τώρα που αναλάβατε την διοίκηση της περιφέρειας.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης θεωρώντας απαράδεκτη αυτή την καθυστέρηση, ζητάμε από την περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας να μας ενημερώσει:
- Γιατί δεν έχει μεταφέρει και τοποθετήσει ακόμα τη γέφυρα «Μπέλευ» απο την θέση «Καραισκάκη» του Πάμισου, στον ποταμό Μέγδοβα, στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Καροπλεσίου-Νεράιδας, για να μπορούν να μετακινούνται αυτοκίνητα και πεζοί;
- Αν επιλέγει άλλη κατασκευή γεφύρωσης των βάθρων και ποιά και γιατί δεν το έκανε μέχρι σήμερα;
- Σε κάθε περίπτωση, πότε σκοπεύει να λύσει αυτό το πρόβλημα και με ποιό χρονοδιάγραμμα;
Γράφουν οι περιφερειακοί σύμβουλοι Θεσσαλίας της Λαϊκής Συσπείρωσης: Τσιαπλές Αναστάσιος και Τέγος Νικόλαος