Η ΕΛΜΕ Καρδίτσας με πρόσφατη ανακοίνωση καθώς και με διαμαρτυρία στο Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, έχει εκφράσει τη θέση της στο συγκεκριμένο ζήτημα, καλώντας τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συναινέσουν στη μετατροπή των σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά. Επιπλέον, κάλεσε το Διευθυντή της ΔΔΕ Καρδίτσας να μην καταθέσει πρόταση μετατροπής κάποιου σχολείου σε Πρότυπο και Πειραματικό, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Συλλόγων Διδασκόντων.
Στην παράσταση διαμαρτυρίας (Παρασκευή 26-03-21) παρουσία πολλών συναδέλφων, ο Διευθυντής της ΔΔΕ Καρδίτσας απέφυγε να απαντήσει, εάν προχώρησε σε πρόταση μετατροπής κάποιου σχολείου σε Πρότυπο ή Πειραματικό. Ο ΔΔΕ θα πρέπει να γνωρίζει πως οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων είναι αρνητικές στη μετατροπή σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά και πως, αν επιχειρήσει, να προτείνει τη μετατροπή, θα βρεθεί σε αντίθεση με τις αποφάσεις των σωματείων ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕΚ.
Καλούμε λοιπόν το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας να αποσύρει πιθανή εισήγηση του για μετατροπή συγκεκριμένων σχολείων σε Πρότυπα ή Πειραματικά.
Επειδή:
- Αντίθετα με ό,τι προβλέπεται στο ισχύον νομικό πλαίσιο, πεποίθηση μας είναι ότι τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με αυτή τη διαδικασία μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, στον ν.4692/20 καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρείται.
- Οι γονείς δε γνωρίζουν ότι η επιλογή των μαθητών που θα φοιτήσουν στα συγκεκριμένα σχολεία, δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αλλά με κλήρωση στα Πειραματικά και με εξετάσεις στα Πρότυπα. Κατά συνέπεια, στα σχολεία αυτά καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους, χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.Είναι ξεκάθαρο πως οι οικογένειες που διαθέτουν τη δυνατότητα να παρέχουν επιπλέον στήριξη στα παιδιά τους θα αποτελέσουν τη δεξαμενή άντλησης του «άριστου μαθητικού δυναμικού» της πόλης της Καρδίτσας, ώστε να δημιουργηθεί το ελιτίστικο σχολείο , Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια θα αναγκάσουν τους μαθητές να καταφύγουν σε φροντιστήρια από μικρή ηλικία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εξετάσεων.
- Αν ένα σχολείο μετατραπεί σε Πρότυπο ή Πειραματικό, οι ήδη υπηρετούντες σε αυτό εκπαιδευτικοί χάνουν αυτόματα την οργανική τους θέση. Μπορούν να παραμείνουν με διετή θητεία, κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτο-επιμόρφωσή τους, καθώς θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγησή τους για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο. Αντί να επικεντρωθούν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, ωθούνται σε ένα ατέρμονο κυνήγι προσόντων, προκειμένου να διατηρήσουν την έτσι κι αλλιώς επισφαλή θέση τους.
Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!
Καλούμε το Διευθυντή ΔΕ Καρδίτσας να σεβαστεί τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να μην προτείνει τη μετατροπή σχολείων σε Πρότυπα ή Πειραματικά, εφόσον ο Σύλλογος έχει αποφασίσει διαφορετικά.