Κύριε Υπουργέ, Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου του «Συλλόγου Φίλων του Σιδηρόδρομου», της 16ης Φεβρουαρίου 2021, ελλείπον κρίκος προκειμένου για την σύνδεση της Αθήνας, της Νότιας Ελλάδας, και της Θεσσαλίας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας θεωρείται η σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας με την Κοζάνη. Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή θα συνέβαλε, τόσο στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, όσο και στην περιφερειακή ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, της υποβαθμισμένης Δυτικής Μακεδονίας, μιας περιοχής που ήδη αποβιομηχανοποιείται, μετά την «απολιγνιτοποίηση». Ο εν λόγω σιδηροδρομικός κλάδος θα μπορεί να συνδέσει, μελλοντικά, επίσης, την Καλαμπάκα με την Ηγουμενίτσα, δημιουργώντας την σιδηροδρομική «Εγνατία», η οποία θα συνέδεε σιδηροδρομικά την Δυτική Πύλη της Ελλάδας, το λιμάνι δηλαδή της Ηγουμενίτσας, με τα ελληνοτουρκικά σύνορα και το λιμάνι του Βόλου, δίνοντας, έτσι, την δυνατότητα ανάπτυξης και των διευρωπαϊκών αξόνων συνδυασμένων μεταφορών: Ιταλίας και Τουρκίας, Μαύρης Θάλασσας και Ιταλίας, Βόλου και Μέσης Ανατολής/Σμύρνης.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, |
Ερωτάται ο κ. Υπουργός: Προτίθεσθε να λάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για να επεκταθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας προς την κατεύθυνση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Καλαμπάκας με την Κοζάνη για όλους τους προαναφερόμενους λόγους, λαμβάνοντας υπόψη ότι επειδή περιθωριοποιείται η Δυτική Μακεδονία, μια σιδηροδρομική σύνδεσή της με την Θεσσαλία και κατ’ επέκταση, με την Αθήνα θα αντιστάθμιζε, ως έναν βαθμό, την πληθυσμιακή συρρίκνωση της Δυτικής Μακεδονίας και κατ’ επέκταση, θα υποβοηθούσε την τοπική οικονομία της τελευταίας; |