Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA210 μικρής κλίμακας με τίτλο «Climateis the future» 2023-2-EL01-KA210-SCH-000176111 που υλοποιεί το 6/θ Δημοτικό Σχολείο Αγναντερού ως Συντονιστικό Σχολείο, πραγματοποιήθηκε η 2η διακρατική συνάντηση των εταίρων στην Palmela, στην επαρχία της Setubal της Πορτογαλίας από 24/9 έως και 28/9/2024. Στο πλαίσιο της διακρατικής συνάντησης τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η κα Όλγα Μπαντή (Διευθύντρια), η κα Αθηνά Καζάνα(ΠΕ 06-Αγγλικής Γλώσσας) και η κα Σπυριδούλα Μίχου (ΠΕ 71 –Ειδικής Αγωγής)μαζί με τους εταίρους από τη Λιθουανία και την Τουρκία επισκέφτηκαν το Agrupamento de Escolas de Palmela.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης περιελάμβαναν:
Ξενάγηση στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του σχολείου υποδοχής. Συμμετοχή και παρακολούθηση μαθημάτων Γλώσσας, Αγγλικών, Μουσικής, Γυμναστικής και δραστηριοτήτων στην αίθουσα των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ η εκπ/κός της Αγγλικής Γλώσσας είχε την ευκαιρία να συμμετέχει σε διδασκαλία, να παρατηρήσει τις εκπαιδευτικές πρακτικές και να ανταλλάξει απόψεις με τους συναδέρφους τους.
Παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της Πορτογαλίας και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο περιβάλλον και στον πολιτισμό της.
Συμμετοχή σε βιωματικά εργαστήρια που αφορούσαν στην κλιματική αλλαγή και στην ανακύκλωση υλικών.
Συμμετοχή σε δραστηριότητες συλλογής σκουπιδιών στο προαύλιο του σχολείου, οι οποίες επεκτάθηκαν στο κέντρο της πόλης Palmela αλλά και στην παραλία της Setubal. Εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεργάστηκαν και έδωσαν το «καλό» παράδειγμα στην τοπική κοινωνία.
Επίσκεψη στην πόλη Evora και συγκεκριμένα στη βιβλιοθήκη Biblioteca Publica για αναζήτηση βιβλίων για την κλιματική αλλαγή και την ανακύκλωση αλλά και στον ρωμαϊκό ναό «The Roman Temple of Diana», ο οποίος έχει χαρίσει στην πόλη μια θέση στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για τη σχεδίαση του προγράμματος στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα του ESEP/eTwinning.
Συζήτηση προτάσεων για την ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων (webtools) που μπορούν να αξιοποιηθούν σε δραστηριότητες για την ανακύκλωση κατά τη μαθησιακή διαδικασία.
Ενημέρωση για την πολιτική που ακολουθεί το σχολείο στη διαδικασία συλλογής των απορριμμάτων για ανακύκλωση.
Η τελευταία μέρα ήταν μια γιορτή της πορτογαλικής κουλτούρας και ιστορίας, εδραιώνοντας τις φιλίες και τη γνώση που αποκτήθηκαν κατά τη διαμονή. Οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το Lisbon Story Centre και παρακολούθησαν την ιστορία της πόλης μέσα από διαδραστικές εκθέσεις και πολυμέσα. Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στην Baixa Pombalina, που ξαναχτίστηκε μετά τον μεγάλο σεισμό του 1755. Η κινητικότητα στην Πορτογαλία έκλεισε με την απονομή από τους εταίρους του Agrupamentode Escolas de Palmela των πιστοποιητικών συμμετοχής στους/στις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς – εταίρους στο περίφημο μνημείο του CristoRei και στη γέφυρα της 25ης Απριλίου στη Λισαβόνα.
Το κλίμα φιλίας και συνεργασίας που επικράτησε σε όλη τη διάρκεια της συνάντησης επιβεβαίωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της κινητικότητας Erasmus+ και ενίσχυσε τις διεθνείς συνεργασίες και ανταλλαγής καλών πρακτικών με σχολεία και φορείς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε θέματα που αφορούν στην κλιματική αλλαγή και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η επόμενη συνάντηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στη Sakarya της Τουρκίας την άνοιξη του 2025.