Ειδήσεις

Ανοίγει ο δρόμος για το οδικό τμήμα Τερψιθέα-Ραχούλα


Η Περιφέρεια Θεσσαλίας-Διεύθυνση Τεχνικών Έργων ενημερώνει του πολίτες  που έχουν παρακείμενες ιδιοκτησίες στον άξονα Ε. Ο. Λάρισας -Τρικάλων  και συγκεκριμένα στο τμήμα από Ι/Κ Τερψιθέας  έως Α/Κ Ραχούλας ότι έχει γίνει  παρακατάθεση της απαλλοτρίωσης  ( ΦΕΚ 410/Δ/20.6.2022 –   Ειδοποίηση παρακατάθεσης αποζημιώσεων ακινήτων που έχουν απαλλοτριωθεί με την υπ’ αρ123 (πρακτ. 08/11-07-2019) απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας (Δ’ 607), κήρυξης της απαλλοτρίωσης για την κατασκευή του έργου «Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ – ΤΡΙΚΑΛΩΝ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ Ι/Κ ΤΕΡΨΙΘΕΑΣ ΕΩΣ Α/Κ ΡΑΧΟΥΛΑ» με κ.α. 2019ΕΠ00610019 της ΣΑΕΠ 006/1.  Η αποζημίωση των εκτάσεων και των επικειμένων τους, όπως σημειώνονται στο σχετικό κτηματολόγιο, συνολικού ποσού 904.289,87 ευρώ, έχει κατατεθεί στο Γραφείο Παρακαταθηκών της ΔΟΥ Λάρισας, με την έκδοση των γραμματίων παρακαταθήκης υπ’ αρ. 11841/26-05-2022 και υπ’ αρ. 11842/26-05-2022 ποσού 602.951,05 ευρώ και 301.338,82 ευρώ αντιστοίχως. Η αποζημίωση έχει κατατεθεί υπέρ των φερομένων ως ιδιοκτητών κατά τις ενδείξεις των σχετικών κτηματολογίων σε συνδυασμό με τις ενδείξεις της καθοριστικής των αποζημιώσεων απόφασης και θα καταβληθεί στα πρόσωπα που θα αναγνωριστούν δικαιούχοι με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου της περιφέρειας των ακινήτων.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούνται οι  ιδιοκτήτες / ενοικιαστές των παρακείμενων ιδιοκτησιών, να προβούν σε άμεση απελευθέρωση των χώρων που πρόκειται να καταληφθούν από τις νέες κατασκευές, προκειμένου να αποδοθεί ελεύθερο το μέτωπο εργασιών στον ανάδοχο,  σημειώνοντας ότι ο ανάδοχος του έργου έχει ήδη  οριοθετήσει το εύρος απαλλοτριωμένης έκτασης.

Το έργο

Με την κατασκευή του οδικού τμήματος από Ι/Κ Τερψιθέας έως Α/Κ Ραχούλας ολοκληρώνεται λειτουργικά η Ε.Ο. Λάρισας –Τρικάλων. Πρόκειται για έργο  συνολικού προϋπολογισμού  ένταξης 28.412.201,53 ευρώ, το οποίο ήδη εκτελείται  με την συναίνεση ορισμένων ιδιοκτητών, οι οποίοι αναγνώρισαν την σημασία του έργου ως προς την αξιοποίηση των ακινήτων τους αλλά και την οδική ασφάλεια των χρηστών της οδού και το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον.  Τεχνικό αντικείμενο  του έργου είναι η βελτίωση του τμήματος της Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ – ΤΡΙΚΑΛΩΝ, από τον Ι/Κ Τερψιθέας έως τον Α/Κ Ραχούλας, μήκους περίπου 5,50 km.

Συνοπτικά το αντικείμενο  του έργου περιλαμβάνει:

-Τη μετατροπή σε Κυκλικό Κόμβο διαμέτρου 60 m με δύο λωρίδες, του υφιστάμενου σηματοδοτούμενου Ι/Κ Τερψιθέας, στη Χ.Θ. 6+600 της  εθνικής οδού

-Τη διαπλάτυνση – βελτίωση της κύριας αρτηρίας, από τον Ι/Κ Τερψιθέας (Χ.Θ. 6+600) έως πριν τον Α/Κ Ραχούλας (Χ.Θ. 12+073), μήκους 5.5 Κm.

-Η ασφάλιση επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση μονόπλευρων πλευρικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (Σ.Α.Ο.) εκατέρωθεν κατά μήκος της κύριας αρτηρίας και αμφίπλευρων αξονικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (Σ.Α.Ο.) στον άξονα της αρτηρίας, για τον διαχωρισμό των κινήσεων.

-Την κατασκευή παράπλευρου δικτύου εκατέρωθεν της κύριας αρτηρίας σε όλο το μήκος αυτής, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.

-Την κατασκευή τεχνικού Κάτω Διάβασης που συνδέει και τις εκατέρωθεν παράπλευρες οδούς, στη Χ.Θ. 8+391 της αρτηρίας, στη διασταύρωση με την οδό προς Κ.Τ.Ε.Ο. Λάρισας.

-Την κατασκευή νέου Τεχνικού κιβωτοειδούς οχετού 6,00 x 4,00 m κατάντη της υφιστάμενης γέφυρας στο ρέμα Βαλλάριας στη Χ.Θ. 9+341 της αρτηρίας.

-Την εκατέρωθεν επέκταση υφιστάμενου Τεχνικού στη Χ.Θ. 11+966 της αρτηρίας, με κιβωτοειδείς οχετούς 7,00 x 2,40 m.

-Την εγκατάσταση Ηλεκτροφωτισμού με  φωτιστικά σώματα  τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED):

-στην περιοχή του Κυκλικού Κόμβου αλλά και των Ισόπεδων Κόμβων των παραδρόμων (δεξιού προς ΚΤΕΟ & αριστερού προς Τερψιθέα)

– στην περιοχή της Κάτω Διάβασης (και στους δύο παράδρομους)

-στις συμβολές των δημιουργούμενων παράδρομων με τον Ανισόπεδο Κόμβο Ραχούλας

Τα οφέλη από την κατασκευή του έργου  είναι πολλαπλά, καθώς πέραν της ολοκλήρωσης της κατασκευής της Ε.Ο Οδού Λάρισας – Τρικάλων,  επιτυγχάνεται ταυτόχρονα ουσιαστική αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή. Η ενιαία γεωμετρία και η υιοθέτηση κοινών συγκοινωνιακών παραμέτρων,  εξασφαλίζει άνετες και ασφαλείς συνθήκες κίνησης και μεταφοράς χωρίς απρόβλεπτες κυκλοφοριακές ασυνέπειες. Συμπληρωματικά λειτουργεί η κατασκευή των παράπλευρων οδών, που  αποφορτίζουν  την κύρια αρτηρία  από την κυκλοφορία ογκωδών και  δυσκίνητων αγροτικών οχημάτων,  εκμηδενίζοντας  κινδύνους από την  μειωμένης ταχύτητας κίνηση τους, στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Προηγούμενο άρθρο Αποκαλυπτήρια της προτομής του πυροσβέστη Χρήστου Χαϊδά
Επόμενο άρθρο Οι Σοφαδίτες Ν. Μαγνησίας αντάμωσαν και πάλι