Όταν σχεδιάσαμε το θεματικό Χριστουγεννιάτικο πάρκο, την Παυσιλυπούπολη, η βασική μας επιδίωξη ήταν η ψυχαγωγία και η χαρά μικρών και μεγάλων. Πέραν αυτών θέσαμε δύο στόχους. Την αύξηση επισκεψιμότητας στην πόλη μας και την μείωση των εκροών από τον Δήμο μας προς τον Μύλο των Ξωτικών.
Ξεκινώντας από το μηδέν, πολύ σύντομα είμασταν στα 5 καλύτερα πάρκα της χώρας, επενδύοντας στο κέφι και στο μεράκι των μελών της Δημοτικής αρχής, των εργαζομένων και των εθελοντών. Η βελτίωση κάθε χρόνο, παρά τα πολύ στενά οικονομικά περιθώρια, ήταν μεγάλη και η ανταπόκριση του κόσμου εντυπωσιακή.
Εκατοντάδες εκδηλώσεις και δράσεις στα 11 σπιτάκια του πάρκου, στο αναψυκτήριο, στους δρόμους της πόλης.
Όλο το εγχείρημα ήθελε πολύ οργάνωση, προγραμματισμό, ανθρώπινο δυναμικό και χρόνο.
Η φιλοσοφία ήταν απλή. Να προσφέρουμε χαρά και ψυχαγωγία στα παιδιά και στους μεγάλους χωρίς να χρειάζεται να ξοδεύουν χρήματα. Παράλληλα επενδύαμε στην επιτυχία του Μύλου των Ξωτικών που έφερνε δίπλα από την πόρτα μας επισκέπτες. Σε αυτούς τους επισκέπτες προσφέραμε εναλλακτικά κάτι όμορφο, πολύ περισσότερο ενσωματωμένο στο φυσικό περιβάλλον χωρίς να χρειάζεται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Άλλωστε δεν χρειαζόταν ο επισκέπτης να ξοδέψει χρήματα στο πάρκο, αφού αυτό είναι στο κέντρο της πόλης και περιστοιχίζεται από κάθε λογής επιχειρήσεις. Τους δίναμε τη δυνατότητα με μια επίσκεψη να δουν δύο θεματικά πάρκα αυξάνοντας και τον αριθμό των διανυκτερεύσεων.
Για την οργάνωση της Παυσιλυπούπολης ξεκινούσαμε την δουλειά από τον Ιούνιο. Τον μήνα που οι τωρινοί αιρετοί του Δήμου χάνονται σε διακοπές μέχρι το φθινόπωρο.
Δυστυχώς με την αλλαγή σκυτάλης όλη η προσπάθεια αυτή κατέρρευσε.
Η παρούσα Δημοτική αρχή από την πρώτη μέρα έδειξε τις προθέσεις της, αλλεργία στη δουλειά και στην οργάνωση, προσήλωση στον εύκολο εντυπωσιασμό.
Αρχικά άλλαξε το όνομα του θεματικού πάρκου, κάτι που κανένας σοβαρός θεσμός δεν κάνει. Το έκανε Μαγεμένο δάσος και σύντομα Μαραμένο δάσος.
Ήταν αναπόφευκτο. Από την ώρα που κανείς αιρετός δεν θέλει να δουλέψει, να εγκαταλείψουν την προσπάθεια και οι εθελοντές και να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα. Τα σπιτάκια να σαπίζουν αραδιασμένα στο στρατόπεδο Λουμάκη και ο Μύλος των Ξωτικών να είναι η μόνη διέξοδος για τα παιδιά μας. Δυστυχώς οι γείτονες κινούνται με ταχύτητα μπροστά και εμείς κάνουμε βήματα προς τα πίσω.
Νομίζουν ότι ξοδεύοντας καμιά 100στη χιλιάδες κάθε χρόνο για φωτάκια λύνεται το πρόβλημα.
Καλός είναι ο στολισμός. Βελτιώνει την ψυχολογία του πολίτη. Έχει το πλεονέκτημα ότι γίνεται πολύ εύκολα χωρίς κόπο. Πληρώνεις ένα συνεργείο και τέλος. Όμως δεν δημιουργεί προστιθέμενη αξία. Δεν αυξάνει την επισκεψιμότητα. Κανένας δεν θα έρθει στην πόλη για να δει τα φωτάκια.
Αντίθετα το θεματικό Χριστουγεννιάτικο πάρκο είναι πόλος έλξης. Για εμάς ειδικά που είμαστε στο κέντρο της χώρας και οι εν δυνάμει πελάτες έρχονται ούτως ή άλλως για τη Λίμνη Πλαστήρα και τα Τρίκαλα.
Όμως όπως προείπαμε χρειάζεται οργάνωση πολύ δουλειά με πρώτους τον δήμαρχο και τους αντιδημάρχους. Επί των ημερών μας αυτοί ήταν μπροστά ενώ τώρα οι αντίστοιχοι απλά απολαμβάνουν τα οφέλη της εξουσίας.
Δυστυχώς το θεματικό Χριστουγεννιάτικο πάρκο δεν είναι το μόνο στο οποίο απέτυχε η Δημοτική αρχή. Φτάσαμε στο σημείο ο Δήμος να πορεύεται μόνο εξ αιτίας της ευσυνειδησίας υπαλλήλων. Όμως πάντα υπάρχει ελπίδα. Σε λιγότερο από ένα χρόνο έχουμε εκλογές και είναι ευκαιρία για επανεκκίνηση.
Γράφει η Άλκηστις Κολοκύθα, Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Καρδίτσας