Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το εσπέρας της Τετάρτης 26 Μαρτίου 2025, τέλεσε την ακολουθία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Κρήνης.
Ο Σεπτός Ποιμενάρχης μας, στο κήρυγμά του ανέφερε:
«Βρισκόμαστε στην τέταρτη εβδομάδα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Λίγο ξεφύγαμε από την κατανυκτική κατάσταση, την οποία πρέπει να ζούμε με την εορτή του Ευαγγελισμού, αλλά ερχόμενοι μέσα στον Ναό, βλέπουμε στο κέντρο του ναού να υπάρχει ο Τίμιος Σταυρός. Δηλαδή το μυστήριο της θυσίας του Θεού και τη σωτηρία όλων μας. Αλλά και για να θυμόμαστε την Κυριακή που παρήλθε, ότι λιτανεύσαμε και προσκυνήσαμε τον Τίμιο Σταυρό για να ενδυναμωθούμε πνευματικά εις τον αγώνα μας και να πάρουμε δύναμη, πράγματι, ώστε να τον συνεχίσουμε μέχρι το τέλος της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Κι αυτή η πορεία ξέρετε, εκτός από όλες αυτές τις Ιερές Ακολουθίες και τις Ιερές Προσευχές, ή την προσευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου, που λέμε σε κάθε Ιερή Ακολουθία μέσα στην εβδομάδα, αυτό που συνθέτει και καθορίζει την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η νηστεία. Είναι η προσπάθεια, αδελφοί μου, του να νηστεύουμε και όχι μόνο σωματικώς, αλλά και πνευματικώς. Το πρώτο στιχηρό των Κεκραγαρίων που ψάλλαμε απόψε, γράφει κάτι το οποίον δεν μπορούμε να το σκεφθούμε, να το συλλάβουμε και να το επεξεργαστούμε στο μυαλό μας. Λέει λοιπόν ότι «Νηστεύσας ὁ Κύριος δι’ ἡμᾶς». Ενήστευσε ο Χριστός για μάς. Γιατί ο Χριστός, ως τέλειος Θεός, δεν έχει ανάγκη να νηστεύει, δεν έχει ανάγκη δηλαδή να καθαρίσει τον εαυτό Του διά της νηστείας, αλλά ακόμη και αυτήν την πράξη, την οποία έκανε πάνω στο Σαραντάριο Όρος μετά από τη βάπτισή Του, για ολόκληρες σαράντα ημέρες και σαράντα νύχτες, αυτή η νηστεία την οποία έκανε, ήταν για να μας διδάξει εμάς, το πώς θα μπορούμε να καθαριζόμαστε στη ζωή μας και το πόσο σπουδαίο είναι να στερείται ο άνθρωπος και υλικά αγαθά, για να καθαρίζει την καρδιά του από τις πνευματικές καταστάσεις, τα ατοπήματα και τις αστοχίες, τις πνευματικές αστοχίες που έχουμε στη ζωή μας και το πώς θα μπορέσουμε, πράγματι, τη χάρη και το έλεος του Θεού να τα φέρουμε στη ζωή μας, για να ενυπάρχουν μέσα μας και να σκηνώνει ο Θεός μέσα στην καρδιά μας.
Είναι πολύ μεγάλο κατόρθωμα εάν μπορέσουμε να «πεινάσουμε» και να «διψάσουμε» για τον Χριστό. Και θα σας το ερμηνεύσω: Όχι ως «ανταμοιβή» σε αυτόν τον αγώνα του Χριστού και τον σταυρικό Του θάνατο, αλλά μέσα από τη δική μας στέρηση, εν αγώνια να έχουμε ανάγκη να γευθούμε τον Χριστό εις τη ζωή μας. Αυτό σημαίνει να κατορθώσουμε, πράγματι, να «πεινάσουμε» για να πάρουμε τον Χριστό και να «διψάσουμε» για να πάρουμε τον Χριστό. Να πάρουμε, δηλαδή, το Σώμα και το Αίμα Του.
Αυτό, ξέρετε, πραγματώνεται μέσα στην εκκλησία, γίνεται με τη νηστεία, με την τέλεια νηστεία, με την πραγματική νηστεία, με την ολοσχερή νηστεία. Να μην μπορούν, πράγματι, τα γόνατά μας και τα χέρια μας να λειτουργήσουν από αυτήν τη στέρηση, την οποία με πλησμονή ερχόμαστε να γευτούμε τον Χριστό εις τη ζωή μας και να τον προσλάβουμε μέσα μας με το Σώμα και το Αίμα Του.
Η κάθε Τετάρτη της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, όπου πρέπει στους ναούς μας να τηρείται η ακολουθία των Προηγιασμένων Δώρων, μας δίνει αυτήν τη δυνατότητα να στερούμαστε όλη την ημέρα και να περιμένουμε την ακολουθία των Προηγιασμένων Δώρων, για να κοινωνήσουμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού και να χορτάσουμε από τον Χριστό μέσα μας. Αυτό, καταλαβαίνετε, ότι χρειάζεται μια προσπάθεια πνευματική, γι’ αυτήν την κατάσταση που η εκκλησία μας την χαρίζει, μας προσφέρει η εκκλησία αυτή τη ζωή, μας δίνει τη δυνατότητα να πεινάσουμε και να διψάσουμε για τον Χριστό, να γευτούμε τον Χριστό και να γεμίσει η καρδιά μας και το είναι μας από την παρουσία Του.
Ακολουθία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων στον Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής Κρήνης
