Το Γυμνάσιο & Λυκειακές τάξεις Ιτέας Καρδίτσας ακολουθώντας μια εξελικτική πορεία με στοιχεία που επιδέχθηκαν αντικειμενική αξιολόγηση σχετική με την πρόοδο σε συνεργατικά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα πέτυχε την αναγνώριση του έργου που παράγεται στο πλαίσιο του eTwinning.
Η αναγνώριση αυτή ξεκίνησε από τα σχολικά έτη 2016-2017 και αποδεικνύεται με τις Ετικέτες Ποιότητας, οι οποίες απονεμήθηκαν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για τα έργα τους, τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ωστόσο, οι ετικέτες αυτές αφορούν μόνο στο έργο μεμονωμένο εκπαιδευτικών.
Προκειμένου να αναγνωρίζεται η δουλειά που γίνεται σε σχολικό επίπεδο, μια νέα ετικέτα που θεσπίζεται τώρα (η Ετικέτα Σχολείου eTwinning) είναι η επόμενη φάση στην αξιολόγηση του σχολείου αυτού του νομού Καρδίτσας.
Το Γυμνάσιο Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας πληρώντας όλα τα κριτήρια έχει επιτύχει το άνοιγμά του στον ευρύτερο κόσμο μέσω των δραστηριοτήτων eTwinning που διεξάγει.
Αυτό καθιστά τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών και νέων ανθρώπων πιο ουσιώδη και άμεση, ακολουθώντας καινοτόμες και δημιουργικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, με γνώμονα την προώθηση της συνεχούς επαγγελματικής επιμόρφωσης του προσωπικού, καθώς και την βελτιστοποίηση συνεργατικών μαθησιακών πρακτικών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Με την εξαιρετική αυτή αναγνώριση το σχολείο θα προβληθεί σημαντικά σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο όπου θα αποτελέσει μέρος ενός Ευρωπαϊκού δικτύου ηγετικών σχολείων του eTwinning που θα εμπνεύσουν τη μελλοντική εξέλιξη του eTwinning και θα αναγνωριστούν ως ηγέτες στους εξής τομείς:
• Ψηφιακή πράξη
• Πρακτική ψηφιακής ασφάλειας
• Καινοτόμες και δημιουργικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις
• Προώθηση της συνεχούς επαγγελματικής επιμόρφωσης του προσωπικού
• Προώθηση συνεργατικών μαθησιακών πρακτικών με το προσωπικό και τους μαθητές
Τέλος, μια ακόμη διάκριση για το Γυμνάσιο Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας αφορά τον σχεδιασμό Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σχολικών Ανταλλαγών και Αδελφοποιήσεων. Στον τομέα αυτό, εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεκίνησαν από το προηγούμενο σχολικό έτος τις ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ, πρόγραμμα eTwinning με ιδρυτή το σχολείο Sacre-Coeur στην Ρουέν της Γαλλίας και σχολεία από την Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία.
Μετά το επιτυχές καθόλα τέλος του προγράμματος ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ, ο ιδρυτής πρότεινε στην εκπαιδευτική ομάδα του Γυμνασίου Λ.Τ. Ιτέας Καρδίτσας να λάβουν την σκυτάλη για τη συνέχεια με μια νέα μορφή αυτού.
Έτσι προέκυψαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, Γέφυρες ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον.
Το νέο Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σχολικών Ανταλλαγών, σχεδιάστηκε από την υπεύθυνη ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κ . Άννα Καραμούρτου, και τον κ. Γιάννη Μπαρά, πληροφορικό, εκπαιδευτικούς του σχολείου και έχει δυο σκέλη, το παρελθόν που αφορά την ιστορία των αγώνων στην αρχαία Ολυμπία και τη βιωματική τους προσέγγιση και το μέλλον που αφορά την εκπαιδευτική ρομποτική και την εμπλοκή των ρομπότ στους αγώνες αυτούς.
Το νέο αυτό Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Γυμνασίου Λυκειακών Τάξεων Ιτέας Καρδίτσας αξιολογήθηκε στον σχεδιασμό του από Ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης, στην προσπάθεια να ενισχύσει την εγγραφή έργων, με θέμα την Ένταξη, #Gr_eTwinclusion και το βραβείο θα είναι η συμμετοχή στο eTwinning Συνέδριο που θα διεξαχθεί τον Οκτώβρη του 2018 στην Πολωνία.
Με την ελπίδα ενστάλαξης καινοτόμων οργανωσιακών πρακτικών για τη διευκόλυνση της ευρείας διάδοσης επιτυχημένων νέων τρόπων διδασκαλίας και μάθησης, που αναπτύσσονται μέσω έργων eTwinning και έχοντας τον τίτλο «Σχολείο eTwinning», η εκπαιδευτική ομάδα eTwinners του σχολείου με την αμέριστη στήριξη του Διευθυντή κ. Παναγιώτη Ταγκούλη, ξεκινά το νέος έτος 2018 με αποτελεσματικό τρόπο για να προάγει νέες πρακτικές και δεξιότητες απόλυτα σημαντικές για μια προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης του 21ου αιώνα.
Ευελπιστούν πως ο τίτλος «Σχολείο eTwinning», όταν απονέμεται, θα οδηγήσει σε έναν αριθμό σχολείων που μπορούν να αποτελέσουν παραδείγματα για άλλους, σχολεία των οποίων οι εκπαιδευτικοί και η διεύθυνση μπορούν να γίνουν πηγή βοήθειας για όλα τα άλλα σχολεία που προσπαθούν να απομακρυνθούν από μια παραδοσιακή προσέγγιση της διδασκαλίας προς μια πιο ενδιαφέρουσα και συνεργατική προσέγγιση.
Καραμούρτου Άννα
Εκπ/κός Γαλλικής, υπεύθυνη ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων
iteablogspot.com