Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, σε Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ζητά την άμεση νομοθετική πρόβλεψη για την τη παροχή πρώτων βοηθειών στους μαθητές εντός του σχολείου καθώς οι μαθητές που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο γίνονται πρωταγωνιστές πολλών ατυχημάτων τόσο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων όσο και κατά τη διάρκεια των αθλητικών τους δραστηριοτήτων ή των εκδρομών.
Ειδικότερα, η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«Πρώτες βοήθειες είναι οι πρώτες ενέργειες που γίνονται στον τόπο ενός ατυχήματος κάποιου που τραυματίζεται ή αρρωσταίνει ξαφνικά και πριν φτάσει το ασθενοφόρο με σκοπό τη διατήρηση του πάσχοντα στην ζωή, τη μη χειροτέρευση της κατάστασης του και την όσο το δυνατόν γρηγορότερη ανάρρωσή του.
Τα παιδιά σχολικής ηλικίας καθώς περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο γίνονται πρωταγωνιστές πολλών ατυχημάτων που συμβαίνουν τόσο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων όσο και κατά τη διάρκεια των αθλητικών τους δραστηριοτήτων ή των εκδρομών. Επιπλέον υπάρχουν και αλλεργικά παιδιά όπου μετά από τσίμπημα ενός εντόμου, ή σαν επίδραση κάποιου φαρμάκου ή κάποιου φαγητού παρουσιάζουν αλλεργικό σοκ, που απαιτεί άμεση αντιμετώπιση.
Δυστυχώς όμως η παροχή πρώτων βοηθειών από το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων δεν κατοχυρώνεται νομικά ούτε υποστηρίζεται σε πρακτικό επίπεδο από επιμορφωτικά σεμινάρια ώστε να παρεμβαίνουν αυτοί σε περιπτώσεις που χρήζουν άμεσης παρέμβασης, όπως αυτή της παροχής ενέσιμης αδρεναλίνης, που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια σε περίπτωση αλλεργικού σοκ.
Kατόπιν αυτών Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Ποιες καθορίζονται ως «στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες» που υποχρεούται ο εκπαιδευτικός να παρέχει στους μαθητές της σχολικής μονάδας που υπηρετεί;
- Πραγματοποιούνται επιμορφωτικά σεμινάρια παροχής πρώτων βοηθειών στους εκπαιδευτικούς;
- Πώς προστατεύονται τα παιδιά που έχουν αλλεργίες εντός του σχολικού περιβάλλοντος και κατά τη διάρκεια των σχολικών δραστηριοτήτων σε περίπτωση που απαιτείται η χορήγηση ένεσης αδρεναλίνης;
- Δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί να προβούν σε χορήγηση ένεσης αδρεναλίνης σε μαθητές που βρίσκονται σε κατάσταση αλλεργικού σοκ; Αν όχι, ποια μέτρα λαμβάνει η πολιτεία για την προστασία των μαθητών αυτών;
- Ποια φαρμακευτικά υλικά οφείλουν να έχουν τα σχολικά φαρμακεία;
- Όταν σύμφωνα με έρευνες, 1 στα 4 παιδιά πάσχει από κάποια αλλεργία, 1 στα 8 παιδιά έχει άσθμα, ενώ 5 στα 100 έχουν τροφική αλλεργία μήπως η στελέχωση των σχολικών μονάδων με Νοσηλευτή, που κατόπιν συνεννόησης με τον οικογενειακό γιατρό των μαθητών θα γνωρίζει τους τρόπους επείγουσας αντιμετώπισης, όπως είναι η χορήγηση αδρεναλίνης, κορτιζόνης, αντιϊσταμινικών, βρογχοδιασταλτικών, κλπ. είναι επιβεβλημένη στο Δημόσιο Σχολείο;
- Με ποιες πρωτοβουλίες προτίθεστε να δημιουργήσετε ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον για τους ίδιους τους αλλεργικούς μαθητές αλλά και για τους γονείς που αγωνιούν για το τι μπορεί να συμβεί στο παιδί τους κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος;»