Μέσα από τη δοκιμασία αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε, πως πήραμε ένα πολύτιμο μάθημα: χωρίς οικονομία παραγωγική, σύγχρονη και καινοτόμα, δεν μπορεί να επέλθει πραγματική και βιώσιμη ανάπτυξη. Στην εποχή, όμως, της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας και των ταχύτατων αλλαγών, συγκριτικό πλεονέκτημα αποκτούν, όσοι συνδέουν την παραγωγική τους διαδικασία με μια εξωστρεφή στρατηγική και αξιοποιούν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται διεθνώς. Για τις ελληνικές επιχειρήσεις και την ελληνική οικονομία, η μεγάλη πρόκληση, επομένως, έχει το όνομα της εξωστρέφειας. Αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος για να βγει η χώρα μας από την κρίση. Αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Συμφώνα με τις εκτιμήσεις η ελληνική οικονομία επιστρέφει στην ανάπτυξη με αύξηση του ΑΕΠ φέτος κατά 0,6%. Το 2015 η Ελλάδα προβλέπεται ότι θα έχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην ΕΕ -μετά την Ιρλανδία- με αύξηση του ΑΕΠ 2,9% και το 2016 θα έχει την καλύτερη επίδοση -μαζί με την Ιρλανδία- με αύξηση 3,7%. Ο τουρισμός, η ναυτιλία και οι εξαγωγές είναι, αυτή την στιγμή, τα δυναμικά σημεία της ελληνικής οικονομίας. Είναι το τρίπτυχο, που ανοίγει την ελληνική οικονομία στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον και μπορεί να οδηγήσει τη χώρα σε βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία.
Μέσα από αυτές τις προκλήσεις και ευκαιρίες, εξωστρεφείς και δραστήριες ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες και ευκαιρίες που ανοίγονται, διεκδικώντας όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του διεθνούς εμπορίου. Άλλωστε οι επιχειρήσεις μας έχουν αποδείξει, πως, όταν αξιοποιούν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, όταν επενδύουν στην καινοτομία και στην ποιότητα, μπορούν με επιτυχία να ανταγωνιστούν στο διεθνή επιχειρηματικό στίβο. Για να μπορούμε, όμως, να έχουμε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, ζωτικής σημασίας είναι ο καθορισμός μιας σταθερής και με συνέχεια εξαγωγικής πολιτικής. Αυτή, βέβαια, προϋποθέτει ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο διασφαλίζεται η ρευστότητα, η άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων, το σταθερό φορολογικό σύστημα, αλλά και η εμπιστοσύνη στην Ελληνική επιχειρηματικότητα και τα προϊόντα της. Απαιτεί την συνεχεία των μεταρρυθμίσεων.
Είναι καθήκον, επομένως, και υποχρέωση όλων των εμπλεκόμενων με το εξαγωγικό εμπόριο φορέων να συνδιαμορφώσουμε μια πολιτική προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της ανοδικής πορείας των ελληνικών εξαγωγών, ώστε να είμαστε σε θέση να περνάμε παντού το ισχυρό μήνυμα της Ελλάδας. Να δημιουργήσουμε, δηλαδή, έναν οδικό χάρτη ξεκάθαρο και απλό, τον οποίο από κοινού Πολιτεία, επαγγελματικοί φορείς και εξαγωγείς να τον ακολουθούμε σταθερά, χωρίς παρεκκλίσεις. Έναν οδικό χάρτη στη βάση ενός σχεδίου, που θα στηρίζεται σε τέσσερις βασικές προτεραιότητες. Τη δημιουργία ενός ισχυρού διεθνούς brand name για τα ελληνικά προϊόντα. Τη στόχευση σε μεγάλες αγορές- στόχους. Τη συντονισμένη και συνδυασμένη παρουσία των φορέων εξωστρέφειας της χώρας στο εξωτερικό. Τη διαφημιστική υποστήριξη των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό. Το σχέδιο αυτό, με τις όποιες διορθώσεις χρειαστούν στην πορεία της εφαρμογής του, θα αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικής, με το οποίο θα δημιουργήσουμε μια εντελώς νέα πραγματικότητα όσον αφορά τις ελληνικές εξαγωγές.
Οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες, που όλη αυτή την περίοδο ακολουθούν μια ανοδική πορεία, απέδειξαν ότι υπάρχει παραγωγική δομή ικανή να στηρίξει την ελληνική οικονομία μέσα στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που βρίσκεται σήμερα. Και χρειαζόμαστε την παραγωγή και τις αγορές του εξωτερικού, αν θέλουμε να κρατήσουμε τον πληθυσμό μας μέσα στην χώρα, αν θέλουμε να σταματήσουμε να εξάγουμε ανέργους, αν θέλουμε να προσφέρουμε θέσεις εργασίας στους ταλαντούχους φοιτητές των πανεπιστημίων μας, αν θέλουμε να θέσουμε τις σωστές βάσεις για το μέλλον. Και οι εξαγωγές είναι το μέλλον της οικονομίας μας, εάν θέλουμε η οικονομία και η Πατρίδα μας να έχει μέλλον.