Το έργο της κατασκευής της γέφυρας Προδρόμου επισκέφθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες με στόχο να ενημερωθεί για την πρόοδο των εργασιών. Όπως προέκυψε από την ενημέρωση το έργο προχωρεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Ειδικότερα μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των δύο ακροβάθρων καθώς και των δύο μεσοβάθρων της γέφυρας και έχει ξεκινήσει η κατασκευή των προκατασκευασμένων προεντεταμένων δοκών οι οποίοι στη συνέχεια θα τοποθετηθούν στα βάθρα της γέφυρας.
Ο κ. Τσιάκος μετά την ενημέρωσή του τόνισε πως πρόκειται για έργο μείζονος σημασίας τόσο για την πόλη της Καρδίτσας όσο και για τους κατοίκους των οικισμών που θα εξυπηρετήσει. Ειδικότερα ο κ. Τσιάκος δήλωσε:
«Τόσο ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός, ο οποίος στην έναρξη των εργασιών είχε επισκεφθεί προσωπικά το έργο, όσο και εγώ παρακολουθούμε συνεχώς την εξέλιξή του καθώς θεωρούμε ότι με την ολοκλήρωση της γέφυρας, θα υπάρξει σημαντική κυκλοφοριακή ανακούφιση του άξονα Καρδίτσα – Δέλτα. Επίσης οι κάτοικοι των οικισμών Προδρόμου, Μακρυχωρίου, Μυρίνης, Καρδιτσομάγουλας, Σταυρού και Μέλισσας, πλέον θα εξυπηρετούνται καλύτερα. Το έργο εκτελείται με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές και ελπίζουμε εντός των προβλεπομένων προθεσμιών να παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες. Όπως επανειλημμένα έχω δηλώσει στόχος μας είναι τα χρήματα που δίνονται για την κατασκευή των έργων, να δημιουργούν προσθετική αξία η οποία και θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες. Στην διάρκεια αυτών των ετών που βρισκόμαστε στην Περιφέρεια εκτιμώ ότι σε μεγάλο βαθμό έχουμε πετύχει αυτό το στόχο. Επίσης κλείνοντας θέλω να υπογραμμίσω πως το όλο εγχείρημα γίνεται και με τη σύμφωνη γνώμη της αρχαιολογικής υπηρεσίας, καθώς φροντίζουμε το κομμάτι της παλαιάς γέφυρας που έχει ιστορική αξία, να παραμείνει στη θέση του ώστε να αποτελεί αξιοθέατο για την περιοχή», κατέληξε ο αντιπεριφερειάρχης.
Στοιχεία για το έργο
Η περιοχή που κατασκευάζεται το έργο περιλαμβάνεται στο κεντρικό πεδινό τμήμα του Νομού και συγκεκριμένα στην περιοχή της Τοπικής Κοινότητας Προδρόμου του Δήμου Καρδίτσας.
Οι σημαντικότεροι οικισμοί στην περιοχή εξυπηρέτησης του έργου είναι η Καρδίτσα, Πρόδρομος, Μακρυχώρι, Μυρίνη, Καρδιτσομάγουλα, Σταυρός και Μέλισσα.
Με την καθαίρεση των ακραίων φατνωμάτων της παλαιάς γέφυρας του ποταμού Καλέντζη, στα πλαίσια της αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής, διακόπηκε η κυκλοφορία της Επαρχιακής οδού Καρδίτσας – Μακρυχωρίου.
Έκτοτε η κίνηση τόσο των οχημάτων, όσο και των αγροτικών μηχανημάτων της περιοχής μεταφέρθηκε στην Εθνική οδό Καρδίτσας – Δέλτα Αγ. Θεοδώρων.
Επειδή το συγκεκριμένο οδικό τμήμα της εθνικής οδού παρουσιάζει το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο σε επίπεδο Νομού με υψηλό δείκτη ατυχημάτων, η επαναλειτουργία της Επαρχιακής οδού, ήτοι η κατασκευή της γέφυρας Προδρόμου στον ποταμό Καλέντζη κρίθηκε αναγκαία. Έτσι με βάση την μελέτη που εκπονήθηκε προβλέπεται η κατασκευή οδογέφυρας τριών ανοιγμάτων στο Τ.Δ. Προδρόμου με συνολικό μήκος 81,15μ. (δύο ανοίγματα ακραία από 24,50μ. το καθένα και ένα άνοιγμα μεσαίο των 32,15μ.), η οποία έχει σαν στόχο:
– Να αποκαταστήσει την κυκλοφορία στη θέση της παλαιάς γέφυρας.
– Να μην επιβαρύνει υδραυλικά τη διατομή του ποταμού και αποτελέσει αιτία πλημμυρών, καθόσον περιλαμβάνεται στα έργα που έχουν προταθεί για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής.
– Να σεβαστεί το μεσαίο τμήμα της παλαιάς γέφυρας το οποίο έχει δομηθεί από λιθοδομή με τσιμεντοκονίαμα.
Πρόκειται για ευθύγραμμη οριζοντιογραφικά οδογέφυρα (ευθύγραμμος άξονας). Το συνολικό πλάτος της γέφυρας είναι 10,00μ. ήτοι 7,50μ. το κατάστρωμα και εκατέρωθεν πεζοδρόμια πλάτους 1,25μ. έκαστο. Η κατά μήκος κλίση του άξονα μεταβάλλεται έχοντας αρχικά κλίση 3.92% στο αριστερό – δυτικό τμήμα, 0% στο μεσαίο και -3.92% στο δεξιό – ανατολικό τμήμα. Οι κλίσεις είναι απαραίτητες ώστε να τηρηθεί η συγκεκριμένη υψομετρική απόσταση από το λίθινο τμήμα της οδογέφυρας που απέμεινε, σύμφωνα με τις υποδείξεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων. Στην παλαιά πέτρινη γέφυρα έχουν καταστραφεί τα δύο ακραία τμήματα και παραμένει το μεσαίο άνοιγμα.
Οι θέσεις των ακροβάθρων είναι ορισμένες από τη γεωμετρία του ποταμού. Τα μεσόβαθρα τοποθετούνται σε θέσεις ώστε οι αποστάσεις τους από τη λίθινη γέφυρα να μην δημιουργούν οποιοδήποτε πρόβλημα στην κατασκευή της νέας οδογέφυρας.
Το κατάστρωμα κατασκευάζεται από αρθρωτές προκατασκευασμένες δοκούς οι οποίες έχουν μορφή διπλού Τ και συμπληρώνονται με χυτή πλάκα σκυροδέματος.
Η θεμελίωση των ακροβάθρων αποτελείται από έξι (6) πασσάλους Φ100 ανά ακρόβαθρο μήκους 24,00μ. και των μεσοβάθρων από έξι (6) πασσάλους Φ120 ανά μεσόβαθρο μήκους 28,00μ.
Τα κράσπεδα κατασκευάζονται από σκυρόδεμα C20/25. Το κατάστρωμα διαμορφώνεται μετά την επίστρωση με μία στρώση από στεγανοποιητική μεμβράνη. Ακολουθεί σκυρόδεμα ρύσεων C12/15 το οποίο διαμορφώνει τις επικλίσεις μεταβαλλόμενου πάχους με πάχος 20εκ. στον άξονα.
Τέλος κατασκευάζεται μία ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας πάχους 5εκ., σύμφωνα με την ΠΤΠ Α265.
Εκατέρωθεν της γέφυρας κατασκευάζονται οι προσβάσεις σε συνολικό μήκος 157,00μ. περίπου και με πλάτος διατομής 10,00μ. (7,50μ. κυκλοφορούμενο τμήμα και από 1,25μ. εκατέρωθεν έρεισμα).
Επίσης θα γίνει ο ηλεκτροφωτισμός της γέφυρας, η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση και θα τοποθετηθούν τα απαραίτητα στηθαία ασφαλείας. Η κατασκευή αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 5-3-2015.