Είναι πολύ πιθανό διάφορες καιρικές συνθήκες να επηρεάσουν τη μπαταρία του αυτοκινήτου σας, ειδικά αν η μπαταρία είναι παλιά ή είναι πολυδουλεμένη, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να βάλετε μπροστά τον κινητήρα. Αν σας συμβεί κάτι τέτοιο μην στενοχωριέστε, γιατί το πρόβλημα λύνεται αρκεί να υπάρχει ένα άλλο αυτοκίνητο που να σας δώσει ρεύμα και η όλη διαδικασία να γίνει με τη σωστή σειρά.
Φέρνουμε τα δύο οχήματα κοντά χωρίς να ακουμπούν. Μετά ανοίγουμε τα καπό, κλείνουμε όλους τους διακόπτες ηλεκτρισμού που δεν χρειάζονται, όπως την πίσω αντίσταση, τον κλιματισμό κ.α, και στη συνέχεια επιλέγουμε στα κιβώτια των ταχυτήτων το νεκρό και για τα αυτόματα το P και ξεκινάμε τη διαδικασία φόρτισης.
Συνδέουμε τη μια άκρη του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου δέκτη (που έχει μείνει από ρεύμα) και την άλλη στο θετικό πόλο του αυτοκινήτου δότη(που έχει ρεύμα).
1. Στη συνέχεια συνδέουμε τη μια άκρη του μαύρου ή άσπρου καλωδίου στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας δότη(που έχει ρεύμα). και την άλλη άκρη σε κάποιο μη βαμμένο σημείο του αυτοκινήτου δέκτη (που έχει μείνει), όπως στο μπλοκ του κινητήρα. Η σειρά αυτή σύνδεσης πρέπει να τηρείται για να μη δημιουργούνται σπινθήρες, ενώ σε κάποια μοντέλα δεν συνδέουμε τα καλώδια απευθείας στη μπαταρία – π.χ. γιατί είναι στο πορτμπαγκάζ ή σε σημείο δύσκολο ή γιατί υπάρχει σύστημα start stop, ο έλεγχος του οποίου είναι συνδεδεμένος με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας- αλλά σε συγκεκριμένα σημεία του χώρου του κινητήρα που είναι ευκρινώς χαρακτηρισμένα. Σε μια τέτοια περίπτωση συμβουλευόμαστε το βιβλιαράκι με τις οδηγίες του αυτοκινήτου.
2. Αφού έχουμε ολοκληρώσει την συνδεσμολογία βάζουμε μπρος πρώτα τον κινητήρα του αυτοκινήτου δότη (για να μην αδειάσει η δική του μπαταρία και το ρεύμα που θα χρησιμοποιηθεί να προέρχεται από το δυναμό) και μετά αυτό που έχει μείνει από ρεύμα.
3. Αφού έχουμε δώσει ρεύμα απομακρύνουμε τα καλώδια με τη παρακάτω σειρά, αποσυνδέουμε πρώτο το μαύρο ή άσπρο καλώδιο από τον αρνητικό πόλο του δότη – μπορούμε αν θέλουμε να σβήσουμε τον κινητήρα του- και από το σημείο γείωσης που είναι συνδεδεμένο το άλλο άκρο του και στη συνέχεια το κόκκινο καλώδιο από το δότη και μετά από τον δέκτη.
4. Για να φορτίσει πλήρως η μπαταρία του δέκτη και να μην εμφανιστεί πάλι το πρόβλημα μια διαδρομή διάρκειας από 60 έως 90 λεπτά είναι αρκετή.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
Πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως τα πετρελαιοκίνητα χρειάζονται συνήθως περισσότερο ρεύμα γιατί η μίζα τους είναι μεγαλύτερη. Καλό είναι ο δότης ρεύματος να είναι ένα αυτοκίνητο της ίδιας ή μεγαλύτερης ισχύος.
Τώρα στα υβριδικά αυτοκίνητα χρειάζεται πολύ λίγο ρεύμα για να ενεργοποιηθεί το σύστημα εκκίνησης μιας και η 12βολτη μπαταρία χρησιμοποιείται κυρίως για την τροφοδοσία των συστημάτων ελέγχου του αυτοκινήτου. Έτσι η όλη διαδικασία είναι ίδια, ενώ θεωρητικά ακόμα και η μπαταρία ενός σκούτερ μπορεί να λειτουργήσει ως δότης. Από την άλλη όμως επειδή το κλασικό ηλεκτρικό κύκλωμα των υβριδικών είναι μικρό και οι καλωδιώσεις του σχετικά λεπτές θα πρέπει να αποφεύγουμε να δίνουμε ρεύμα από υβριδικά σε συμβατικά επιβατικά.
Τώρα αν δεν υπάρχει διαθέσιμο αυτοκίνητο για να βάλετε μπρος το δικό σας, μπορείτε να καλέσετε ένα ταξί που διαθέτει καλώδια ρευματοδότησης αν εσείς δεν διαθέτετε και να χρησιμοποιήσετε αυτό σαν δότη.
Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε είναι απαραίτητο να διαθέτουμε καλώδια ρευματοδότησης στο αυτοκίνητό μας, για δική μας χρήση ή για προσφορά βοήθειας σε περίπτωση που εμείς ή κάποιος άλλος μείνει από ρεύμα στο αυτοκίνητό του. Προσοχή χρειάζεται στον τύπο των καλωδίων που θα προμηθευτούμε από τον ηλεκτρολόγο μας γιατί έχει να κάνει με τα κυβικά της μηχανής και με την ισχύ της μπαταρίας του αυτοκινήτου μας.
Σε καμία περίπτωση όμως ο δότης δεν μπορεί να είναι φορτηγό, γιατί το ηλεκτρικό του κύκλωμα λειτουργεί με άλλη τάση (24V).
Tου Κώστα Κερασιώτη
Ηλεκτρολόγου Αυτοκινήτων
τηλ. 2441027693 – 6938928341
Καρδίτσα