Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπύρος Ταλιαδούρος παραχώρησε σήμερα Συνέντευξή Τύπου για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης που έχει επιτελεσθεί από τον Μάρτιο του 2004 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Ο κ. Ταλιαδούρος στη Συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκε στις γενικές κατευθύνσεις της Εκπαιδευτικής Πολιτικής που ακολουθεί η Κυβέρνηση τα τελευταία 5 χρόνια τονίζοντας ότι, στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να ενισχυθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης καθώς το κλειδί για το μέλλον του τόπου μας είναι η παιδεία. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το κλειδί για το μέλλον του τόπου μας είναι η παιδεία. Για αυτό συστηματικά από το 2004 λάβαμε μέτρα που στηρίζουν έμπρακτα τη δημόσια εκπαίδευση. Αναβαθμίσαμε το περιεχόμενο σπουδών στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ενισχύσαμε την Αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων με στοχευμένες μεταρρυθμίσεις, αυξάνοντας συγχρόνως ουσιαστικά την χρηματοδότησή τους. Εκσυγχρονίσαμε με μεταρρυθμίσεις και υλοποίηση έργων σε όλη την Ελλάδα την παρεχόμενη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τον Μάρτιο του 2009 ξεκινήσαμε το Διάλογο για το μέλλον του λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ένα θέμα που απασχολεί την κοινωνία μας».
Στη συνέχεια ο κ. Ταλιαδούρος αναφέρθηκε αναλυτικά στο έργο που έχει επιτελεσθεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας στον τομέα της Παιδείας.
«Με αυτά τα δεδομένα και στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μου ως μέλος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια να προωθήσω την επίλυση εκπαιδευτικών προβλημάτων που λίμναζαν επί χρόνια στην Ελληνική Περιφέρεια.
Η σωστή παρεχόμενη παιδεία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης και ευημερίας. Αυτό τον μοχλό επιθυμούμε να ενδυναμώσουμε και να εκσυγχρονίσουμε για να είναι η Θεσσαλία κέντρο εκπαίδευσης και Πολιτισμού.
• I. ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ – ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- 142 νέα υπερσύγχρονα διδακτήρια ανεγέρθηκαν.
- 19 έργα βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής.
- 49 νέα νηπιαγωγεία θα κατασκευαστούν από τον ΟΣΚ.
- 86 προτεινόμενα έργα βρίσκονται στον 5ετή σχεδιασμό.
- Σχεδόν σε όλα τα σχολεία εκσυγχρονιστήκαν οι υποδομές, απομακρυνθήκαν τα στοιχεία αμιάντου, εστάλη σύγχρονος υλικοτεχνικός εξοπλισμός.
• II. ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
- Έχουν παρακολουθήσει τα αυτόνομα Προγράμματα της Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης πάνω από 71.000 Θεσσαλοί.
•III. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
- Αυξήθηκε η χρηματοδότηση των λειτουργικών δαπανών κατά 55% φτάνοντας τα 7,16 εκ. €
- Υλοποιήθηκαν έργα υποδομής και εξοπλισμού 46 εκ. € .
- Υλοποιούνται 42 έργα μέσω του ΕΠΕΑΕΚ ύψους 48,3 εκ. € .
- Μετονομαστήκαν δύο Τμήματα και βρίσκεται σε εξέλιξη η μετονομασία ενός ακόμα Τμήματος.
- Κατοχυρώθηκαν επαγγελματικά πτυχιούχοι 3 Τμημάτων και βρίσκεται σε εξέλιξη η επαγγελματική κατοχύρωση πτυχιούχων ενός ακόμα Τμήματος.
- Προωθήθηκε ο διορισμός 171 μελών ΔΕΠ, κατανεμήθηκαν97 νέες θέσεις ΔΕΠ, διατέθηκαν 6 θέσεις ΕΤΕΠ και 5 θέσεις ΕΕΔΙΠ, ενισχύθηκε το διοικητικό προσωπικό με 249 νέες θέσεις, ιδρύθηκαν 35 νέες οργανικές θέσεις ΔΕΠ.
- Εγκρίθηκαν 21 Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
- Ιδρύθηκαν 3 νέα εργαστήρια και 2 νέες κλινικές και βρίσκονται σε εξέλιξη οι ιδρύσεις 3 εργαστηρίων και 1 κλινικής.
- Συστάθηκαν τομείς στο Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας της Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου.
• IV. ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ
- Αυξήθηκε η χρηματοδότηση κατά 115% για λειτουργικές δαπάνες φτάνοντας τα 12.800.000€ και κατά 36% για σπουδαστική μέριμνα φτάνοντας τα 2.035.000 € .
- Έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν 2 Τμήματα.
- Ιδρύθηκαν και θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά από το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 αλλά δύο νέα Τμήματα.
- Μετονομάστηκαν 2 Τμήματα.
- Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες, από πλευράς ΥΠΕΠΘ, για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων για 5 Τμήματα.
- Εγκρίθηκαν 128 προκηρύξεις πλήρωσης κενών θέσεων Ε.Π., πραγματοποιήθηκαν 52 διορισμοί.
- Εγκρίθηκαν και λειτούργησαν 9 Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
- Απορροφήθηκαν για μελέτες και για εκτέλεση έργων 2.904.626 € .
- Χρηματοδοτήθηκε η κατασκευή έργων ύψους 18.000.000 περίπου € .
• V. ΤΕΤΡΑΕΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
- Τα δύο Ιδρύματα θα χρηματοδοτηθούν με ποσό άνω των 50.000.000 € από εθνικούς πόρους για λειτουργικές δαπάνες και αναπτυξιακά έργα.