Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, ως Πρόεδρος της Μόνιμης Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής υποδέχθηκε τον Πρόεδρο και Μέλη της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού σε μια κοινή συνεδρίαση με στόχο την υιοθέτηση πολιτικών πρωτοβουλιών για την προαγωγή, διάδοση και προβολή των αρχών του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής γλώσσας.
Σημειώνουμε ότι η Παγκόσμια Διακοινοβουλευτική Ένωση Ελληνισμού (Πα.Δ.Ε.Ε.) αποτελεί κοινοβουλευτικό οργανισμό που συστάθηκε τον Αύγουστο του 1996, στον οποίο μετέχουν περίπου 225 ελληνικής καταγωγής βουλευτές από νομοθετικά σώματα 27 χωρών του εξωτερικού. Μεταξύ των ελληνικής καταγωγής Βουλευτών συμμετείχε και ο καταγόμενος από την Καρδίτσα Πολιτειακός Βουλευτής στο NewHampshire, κ.Θεόδωρος Ροκάς.
Στην εναρκτήρια ομιλία του ο κ. Ταλιαδούρος ως Πρόεδρος της Επιτροπής αφού τους καλωσόρισε τόνισε την ευθύνη που έχουν ως πολιτικοί αλλά πρωτίστως ως Έλληνες για την εξεύρεση τρόπων αξιοποίησης του πολιτιστικού πλεονάσματος της πατρίδας μας, και ειδικότερα προώθησης και διάχυσης των ελληνικών πολιτιστικών στοιχείων, εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, και προβολής του πολιτιστικού μας προϊόντος σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
Μεταξύ των άλλων στην ομιλία του ο κ. Ταλιαδούρος ανέφερε:
« Όσον αφορά στο χώρο της παιδείας και της εκπαίδευσης η διάδοση και διάσωση της ελληνικής γλώσσας αποτέλεσε και αποτελεί βασική προτεραιότητα και άξονα δράσης για την ελληνική πολιτεία. Και αυτό διότι η ελληνική γλώσσα αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη διατήρηση της εθνικής μας ταυτότητας, ιδιαίτερα όσον αφορά στους νέους δεύτερης και επόμενων γενεών.
Μέσω δε του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) για τον Απόδημο Ελληνισμό αναπτύχθηκε ένα πλέγμα δράσεων που συμβάλλουν ποικιλοτρόπως στην προώθηση, διάδοση και πιστοποίηση της ελληνομάθειας. Η δημιουργία ενός διαφανούς και ολοκληρωμένου πλαισίου για την πιστοποίηση της ελληνομάθειας, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων,
- τη λειτουργία 117 εξεταστικών κέντρων (πανεπιστημίων και εγγυημένων φορέων),
- τη δημιουργία αναλυτικού προγράμματος και οδηγιών διδασκαλίας των ελληνικών
- μιας βάσης δεδομένων από 30 έγκυρα διδακτικά εγχειρίδια αλλά και
- προώθηση της ελληνομάθειας σε ξένα πανεπιστήμια, με την ενίσχυση των ελληνικών σπουδών στα παρευξείνια πανεπιστήμια μέσω του Προγράμματος «Ιάσων», τη δημιουργία ψηφιακού περιβάλλοντος στον ηλεκτρονικό κόμβο, για την ελληνική γλώσσα, με δωρεάν πρόσβαση στους διδάσκοντες, και τη συνεισφορά του Κέντρου στην επιλογή και την μετεκπαίδευση των καθηγητών,
αποτελούν επιτυχή μέσα για την περαιτέρω καλλιέργεια του ελληνικού πολιτισμού στην αλλοδαπή.
Βήματα σημαντικά επίσης έγιναν και για την δημιουργία σχολείων, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα της αλλοδαπής χώρας όπως και για την ενίσχυση του θεσμικού ρόλου των Συντονιστικών Γραφείων ως συνδετικών κρίκων των ξένων εκπαιδευτικών αρχών και λοιπών δημοσίων υπηρεσιών με την ελληνική πολιτεία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πολλά εργαλεία εκπαιδευτικής πολιτικής στο εξωτερικό έχουν αναπτυχθεί επιτυχώς, βελτιώσεις μπορούν και οφείλουμε να κάνουμε. Προς αυτή την κατεύθυνση οι προσπάθειες πρέπει να συνεχιστούν ώστε να εντοπίσουμε και να καταγράψουμε τις νέες πολιτιστικές μας προτεραιότητες, ενισχύσουμε τις σχέσεις μας με τα διεθνή πανεπιστήμια, να διευκολύνουμε περισσότερο την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στον Καναδά, και ιδιαίτερα στις μικρότερες κοινότητες ή στις κοινότητες με μικρό αριθμό ελληνικού πληθυσμού. Να δούμε αν μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα μητρώο εκπαιδευτικών από την Ελλάδα που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα στο οποίο θα ανατρέχουν σχολεία και κοινότητες που ενδιαφέρονται να βρουν δάσκαλο να διδάξει ή και το αντίστροφο, θέματα εργασίας που θα μας απασχολήσουν σήμερα εδώ.
Κυρίες και κύριοι, ως πολιτικοί αλλά πρωτίστως ως Έλληνες οφείλουμε να βρούμε τρόπους που θα διευκολύνουν την προώθηση και τη διάχυση των ελληνικών πολιτιστικών στοιχείων, την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την εν γένει προβολή του πολιτιστικού μας προϊόντος σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.»