Λοιδορήθηκε όσο κανένα άλλο έργο (μικρό ή μεγάλο) στην περιοχή μας, παρ’ότι ενδόμυχα πολλοί θα ήθελαν να είναι «πατέρες» του. Ο λόγος για το πεδίο προσγείωσης στη Μυρίνη Καρδίτσας, για το οποίο η προσπάθεια δημιουργίας του ξεκίνησε πριν 10 χρόνια από τον τότε Δήμο Κάμπου και ολοκληρώθηκε το 2014 από τον Δήμο Καρδίτσας, με πρώτη διοργάνωση fly–Inστις 10 Μαϊου τ.ε. Δεδομένου ότι ο Δήμος Καρδίτσας δεν είχε καμία προηγούμενη εμπειρία από αντίστοιχες αεροπορικές εκδηλώσεις, εν τούτοις, έχοντας τη συμπαράσταση αρκετών ανθρώπων που πίστεψαν στο έργο αλλά και του συνόλου της αεροπορικής κοινότητας, απέσπασε τα θετικότερα σχόλια και ιδιαίτερα από την Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία.
Στον χάρτη των αερομεταφορών η Καρδίτσα
Είναι βέβαιο ότι προσπάθειες ανάπτυξης τέτοιων δραστηριοτήτων μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να επιφέρουν στην περιοχή μας, μια περιοχή (αναφορά αποκλειστικά στην πόλη της Καρδίτσας) που μέχρι στιγμής δεν έχει κανέναν λόγο στην τουριστική επισκεψιμότητα και στην τουριστική ανάπτυξη καθώς δεν έχει γίνει τίποτα ακόμη προς αυτή την κατεύθυνση. Η λειτουργία λοιπόν του Πεδίου Προσγείωσης στη Μυρίνη Καρδίτσας βάζει την Καρδίτσα στον “χάρτη” των αερομεταφορών, καθιστώντας τη ένα ακόμη “κέντρο ανάπτυξης του αεραθλητισμού” στη Θεσσαλία και δημιουργεί ευνοϊκότερες συνθήκες για ανάπτυξη και άλλων δραστηριοτήτων στο μέλλον. Επιπλέον μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς αρκετών νυν και μελλοντικών κατόχων μικρών αεροσκαφών και σημείο ανάπτυξης σχετικών δραστηριοτήτων, όπως παράδοση μαθημάτων σε όσους κατοίκους του Νομού ενδιαφέρονται να μάθουν να πιλοτάρουν.
Στατιστικά στοιχεία στον 1 μήνα λειτουργίας
Σύμφωνα λοιπόν με τους διαχειριστές του Πεδίου Προσγείωσης Μυρίνης, στον 1 μήνα λειτουργίας του, υπάρχει τουλάχιστον μία προσγείωση κάθε εβδομάδα χωρίς ωστόσο διανυκτέρευση στην Καρδίτσα (πλην μεμονωμένου περιστατικού που σημειώθηκε την περίοδο των εκλογών), κάτι που θα επιδιωχθεί στο προσεχές μέλλον. Την ημέρα δε των εγκαινίων του Πεδίου Προσγείωσης, κατέφθασαν αεροσκάφη από όλη την Ελλάδα (Κρήτη, Κομοτηνή, Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Κω, Θεσσαλονίκη, Μέγαρα κλπ), 60 συνολικά στον αριθμό τους. Οι πτήσεις πάντως που γίνονται προς το πεδίο της Μυρίνης είναι κυρίως από τα Μέγαρα μιας και είναι βάση καυσίμων, από τη Θεσσαλονίκη για εκπαιδευτικές πτήσεις που πραγματοποιούν διάφορες αεροπορικές εκπαιδευτικές εταιρείες, από το Πολύκαστρο και από την Κω. Να σημειωθεί ότι ιδιοκτήτης μικρού αεροσκάφους που παραβρέθηκε στα εγκαίνια του πεδίου, προερχόμενος από την Κω και που κατέχει ξενοδοχειακές μονάδες στο νησί, εξέφρασε το ενδιαφέρον για επενδύσεις και στην περιοχή μας.
Φορέας διαχείρισης και λειτουργίας
Η ίδρυση του νέου αεροδρομίου –όπως προαναφέραμε- οφείλεται σε πρωτοβουλία του Καποδιστριακού Δήμου Κάμπου και η ολοκλήρωσή του στον Καλλικρατικό Δήμο Καρδίτσας, ο οποίος είναι και ο φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του. Όπως αναγράφηκε στην απόφαση αδειοδότησής του, το αεροδρόμιο θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων ελαφρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας και οι πτήσεις προς και από το αεροδρόμιο θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους, διατάξεις, διατάγματα, κανονιστικές αποφάσεις και κανονισμούς, σε συνάρτηση με την ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους, των επιδόσεων και περιορισμών του αεροσκάφους, ως προς τον τύπο και το βάρος προσγείωσης-απογείωσης. Πριν από κάθε πτήση εξασφαλίζεται και τηλεφωνική έγκριση ενεργοποίησης του Πεδίου από τις υπηρεσίες ΕΕΚ του Αεροδρομίου Λάρισας.
Ο κ. Μαρκινός
Ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του πρώτου Fly-Ιn στην Καρδίτσα κ. Θανάσης Μαρκινός σε δηλώσεις του στη «Γνώμη», χαρακτήρισε το Πεδίο Προσγείωσης Μυρίνης «ως μοχλό ανάπτυξης της περιοχής», αφού η αεροπορική ιδέα –όπως είπε- έχει να κάνει με ανθρώπους υψηλής κυρίως οικονομικής στάθμης που τους έχει ανάγκη η περιοχή. Αναφέρθηκε στην εξυπηρέτηση της τουριστικής ανάπτυξης για την περιοχή μας συνολικά, στην ανάπτυξη του αεραθλητισμού (ήδη δημιουργήθηκε η πρώτη λέσχη και στην Καρδίτσα) καθώς και στη δυνατότητα αεροδιακομιδής ασθενών μιας και υπάρχουν αρκετά χωριά στην περιοχή μας που είναι απομακρυσμένα και αυτός ο αεροπορικός διάδρομος μπορεί να αποτελέσει λύση ζωής.
Προσδεθείτε! Απογειωνόμαστε!
Εντάξει. Ο τίτλος της παραγράφου φαντάζει -και είναι- υπερβολικός. Προφανώς εκφράζει και ευσεβή πόθο. Να ακούσουμε κάποια στιγμή στην περιοχή μας το “ο κυβερνήτης και το πλήρωμα σας καλωσορίζουν…”κλπ κλπ. Όσο όμως και αν απέχουμε πολύ από αυτό το σημείο, όσο και αν το εγχείρημα είναι ακόμη σε νεογνικό στάδιο, εντούτοις θα πρέπει να είναι κάποιος εξαιρετικά εμπαθής και κακόπιστος ώστε να παραγνωρίσει την αξία του και να προσπαθεί να το υπονομεύσει. Διότι μιλάμε για ένα έργο που και αν ακόμη πόρρω απέχουμε από τη φάση που θα πηγαινοερχόμαστε αεροπορικώς, η δημιουργία αυτού του αεροδιαδρόμου είναι -όπως σαφώς προκύπτει- μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για απογείωση -με και χωρίς εισαγωγικά- της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.