Το κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Προδρόμου, είτε με σεβασμό προς τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων, είτε με πιέσεις και πολιτικές παρεμβάσεις, θα κατασκευαστεί. Απομένει να επιλεγεί η οριστική του θέση, είτε σε κάποιο σημείο του υπάρχοντος οικοπέδου, ή σε κάποιο άλλο οικόπεδο του Δημοτικού Διαμερίσματος Προδρόμου του Δήμου Κάμπου.
Όμως, αυτό που φαίνεται πως άρχισε να κατεδαφίζεται είναι ο ψυχικός κόσμος, η πολιτιστική και πνευματική καλλιέργεια και εν τέλει η διαπαιδαγώγιση των παιδιών μας. Και γινόμαστε πιο σαφείς. Στον Ημερήσιο Έντυπο και Ηλεκτρονικό Τύπο διαβάσαμε, ακούσαμε και είδαμε εικόνες, σχόλια και απόψεις για την κατασκευή και τη λειτουργία του νέου διδακτηρίου του Δημοτικού Σχολείου Προδρόμου, τη συγκέντρωση παραγόντων των τοπικών φορέων, γονιών και μαθητών από το Δήμο Κάμπου για να ασκηθούν πιέσεις προς την πλευρά της Εφορείας Αρχαιοτήτων.
Σε μια από τις εικόνες μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Προδρόμου κρατούν πανώ με το σύνθημα «ΣΧΟΛΕΙΟ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ».
Αναρωτιέμαι! Να φύγει η Αρχαιολογία! Από πού; Από το σπίτι της; Από τον τόπο της; Από τη χώρα; Είναι άραγε χολερικό η Αρχαιολογία; Είναι γάγγραινα και πρέπει να την πετάξουμε στο πυρ το εξώτερον; Είναι ναρκωτικό και επιβάλλεται να την κάψουμε; Είναι το μεγαλύτερο κακό και πρέπει να την ξορκίσουμε;
Μα η Αρχαιολογία είμαστε εμείς οι ίδιοι! Η ψυχή μας, τα σώματά μας, οι πρόγονοί μας! Αρχαιολογία είναι το σπίτι μας, το χωριό μας, ο τόπος μας! Αρχαιολογία είναι τα χώματά μας, οι μνήμες μας, εμείς οι ίδιοι, χθες – σήμερα -αύριο, εμείς οι ίδιοι ξανά και ξανά και ξανά! ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ! Από πού άραγε να φύγει η Αρχαιολογία;
Είναι κατά την κρίση μας άστοχο, αντιεκπαιδευτικό και παράλληλα θλιβερό στην αναζήτηση λύσης γι’ αυτό το σοβαρό ζήτημα που μας απασχολεί, να κατεβάζουμε τους μικρούς μαθητές, τα παιδιά μας στο δρόμο και το πεζοδρόμιο, να τα χρησιμοποιούμε «ως ασπίδες» για να ασκήσουμε πίεση σε μια Υπηρεσία και στα στελέχη της για την επίτευξη της προσδοκόμενης επίλυσης του θέματος. Ποιός παιδαγωγός, ποιο εκπαιδευτικό σύστημα μας προτρέπει να ενεργούμε κατ’ αυτόν τον τρόπο; Δεν μπορούμε να φανταστούμε πως υπήρξε εκπαιδευτικός, με οποιαδήποτε τωρινή ή παλιότερη σχέση του με την Εκπαίδευση, που παρότρυνε τους μαθητές να συμμετάσχουν, να γράψουν και να ενεργήσουν, όπως ενήργησαν.
Κατά συγκυρία, όποιος τυχόν παρακολουθούσε την εκδήλωση που εντελώς πρόσφατα συνδιοργανώθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης, την ΕΛΜΕ και τη ΛΔ΄ ΕΠΚΑ στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας, για τα προβλήματα των νέων και τις σχέσεις τους με την οικογένεια και το σχολείο, πολλά θα αποκόμιζε και για το θέμα των διεκδικήσεων και των καταληψιών. Άποψή μας είναι πως αντί να κατεβάζουμε τα παιδιά μας, τους μαθητές στο πεζοδρόμιο, έστω και γι’ αυτό το σημαντικό θέμα που τους αφορά, περισσότερο γόνιμο και μαθησιακά σωστό θα ήταν να τα παροτρύνουμε να συμμετάσχουν στις συμπίπτουσες εκδηλώσεις για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό.
Εμείς, όσοι εμπλεκόμαστε στο ζήτημα της κατασκευής και της λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Προδρόμου, είμαστε εδώ, είχαμε και έχουμε και το χρόνο και τη διάθεση να βρεθούμε, εφ’ όσον καλούμαστε, να συζητήσουμε γόνιμα και νηφάλια για την επίτευξη του στόχου. Δηλαδή, την κατασκευή και τη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Προδρόμου με την παράλληλη προστασία και τη διατήρηση της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς, την οποία άλλωστε όλοι μας έμπρακτα καλούμαστε να αποδείξουμε.
Ο Διευθυντής της ΛΔ΄ ΕΠΚΑ
Λεωνίδας Π. Χατζηαγγελάκης