Στην κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία (κενά, ωρομίσθιοι, μεταφορές, υποσιτισμός κλπ) αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην Καρδίτσα το μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ κ. Αχιλλέας Ζορμπάς. Αναλυτικά ο κ. Ζορμπάς ανέφερε: «Στα σχολεία μπαίνει ο Φλεβάρης και η κατάσταση είναι εκρηκτική. Δεν έχουν καλυφθεί εκατοντάδες κενά, μαθητές της Γ’ ΕΠΑΛ δεν έχουν διδαχθεί πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Για τη κάλυψη των κενών προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι με μπλοκάκι στη θέση αυτών που απέλυσαν. Σχολικές επιτροπές δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων, μεταφορές ανύπαρκτες και πανάκριβες για τους μαθητές, ενώ το φάντασμα της πείνας θεριεύει με δημοσιεύματα να μιλούν για 145 χιλιάδες υποσιτισμένα παιδιά.
Σε αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση με την Ε.Ε. προχωράει στην εφαρμογή του αντιδραστικού κρατικού ελέγχου, της λεγόμενης αξιολόγησης. Δαπανούν 3,5 εκ. ευρώ για την προώθησή της! Να ποια είναι η Ε.Ε. και να πού πάνε τα περιβόητα κονδύλιά της!
Η προώθηση της αξιολόγησης αποτελεί ντιρεκτίβα και οδηγία της Ε.Ε. σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., με ή χωρίς Μνημόνια, με ή χωρίς ελλείμματα και χρέη.
Κυβέρνηση-Ε.Ε. δεν ενδιαφέρονται για την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών. Θέλουν να φτιάξουν ένα σχολείο, «νέο» το λένε, κομμένο και ραμμένο στις σημερινές ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, του κεφαλαίου. Θέλουν μέσα από το σχολείο, να διαμορφώσουν, πιο αποφασιστικά από όσο το έκαναν μέχρι τώρα, τον αυριανό εργαζόμενο των 300 ευρώ, της απλήρωτης δουλειάς ήλιο με ήλιο, χωρίς δικαιώματα.
Αυτό το σχολείο διαμορφώνουν και τέτοιον δάσκαλο χρειάζονται.
Δάσκαλο που θα φέρνει τις επιδιώξεις των επιχειρήσεων μέσα στην τάξη και που προετοιμάζει από νωρίς τα παιδιά για το σκλαβοπάζαρο της μαθητείας.
Που θα αναπαράγει όλα όσα λένε τα νέα σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, που έφτασαν στο σημείο να αντικαταστήσουν λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα με …συνταγές μαγειρικής ή να βάλουν τους Η/Υ και την ξένη γλώσσα από την Α’ Δημοτικού (!), όταν το παιδί δεν έχει μάθει τη μητρική του γλώσσα!
Η απόφαση της Κομισιόν αλώστε με τίτλο “Ανασχεδιασμός της Εκπαίδευσης:
επενδύοντας στις δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα”, (COM2012 669 final) είναι ξεκάθαρη: «τα εκπαιδευτικά συστήματα θα γίνουν πιο συναφή με τον χώρο εργασίας μέσω συνεχούς συνεργασίας με τις επιχειρήσεις και τους εργοδότες, π.χ. με επισκέψεις επιχειρηματιών στην αίθουσα διδασκαλίας για την ενίσχυση της μάθησης»!
- Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ να πάρουν όλα εκείνα τα μέτρα, ώστε οι Σύλλογοι Διδασκόντων να απορρίψουν την αξιολόγηση, να μην εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στις σχετικές ομάδες εργασίας και να μη συγκροτήσουν καμία ομάδα εργασίας.
- Να δοθούν για δωρεάν γεύμα στους μαθητές τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ που θα ξοδευτούν για την εφαρμογή της αξιολόγησης.
Σήμερα προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα των αγώνων είναι ένα κίνημα που θα παλεύει για όλα τα προβλήματα και ταυτόχρονα θα στοχεύει στην καρδιά της αντιλαϊκή πολιτικής, θα παλεύει για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, για φιλολαϊκή ανάπτυξη και προοπτική. Ένα κίνημα που θα παλεύει και θα συγκρούεται με τη στρατηγική των μονοπωλίων, για μια ζωή με δικαιώματα, για να ‘ρθουν τα πάνω κάτω, για να πάρει ο λαός στα χέρια του το τιμόνι της εξουσίας, να γίνει αφέντης στο πλούτο που παράγει»